Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Bankfiókban jártunk… és nem értjük…

  • 2013-04-06
  • szerző: bankmonitor

A Bankmonitor csapata erős online fókusszal szervezi saját pénzügyeit, ugyanakkor néha mi sem tudjuk megkerülni, hogy meglátogassunk egy bankfiókot ügyintézés céljából. Ez történt tegnap is, amikor erősen meglepő tapasztalatokat gyűjtöttünk az egyik legnagyobb hazai bank fiókjában.

A történet úgy indult, hogy az egyik bankszámlám megszüntetéséről döntöttem. Egy ilyen akcióhoz megkerülhetetlen felkeresni a bankot. Belépek a bankfiókba, mindenki nagyon kedves, a banki tanácsadó igyekszik gyorsan és flottul megszüntetni a bankszámlámat, valamint kifizetni az ott nyilvántartott készpénzt. Mosolyogva elköszönünk egymástól?

Hol van itt a meglepetés?

Az égvilágon senki sem kérdezte meg tőlem, hogy miért is kívánom megszüntetni a bankszámlát, mely talán egy értékes információ lehetne a jövőre vonatkozóan, hogy csökkentsék a bankot elhagyók számát. Nem próbáltak még fél mondat erejéig sem tartóztatni.

Mindez alapvetően szembe megy a bank saját üzleti logikájával és célkitűzéseivel. Több száz millió forintot költenek marketingre, hogy meggyőzzék a máshol bankolókat: ez egy igazán nagyszerű bank, nagyon jó szolgáltatásokkal. Amikor beléptem a bankfiókba impulzusok tömege ért: kiemelkedően jó hitelajánlatuk van számomra, a lakástakarék pénztár kihagyhatatlan… és milyen szuper biztosítást is köthetnénk, és így tovább, és így tovább.

Az egyik oldalon gigantikus költés az ügyfélszerzésre, a másik oldalon pedig hagyják elsétálni úgy az ügyfelet, hogy legalább a számlazárás okát meg szeretnék tudni…

Szerinted…? Szívesen látjuk véleményed! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

0 Hozzászólás

  • Andreana 2013-04-06 13:59:28 - Válasz

    Én jövő héten fogok pont ugyanezért besétálni a bankba, majd beszámolok a tapasztalatokról…

  • Hephaisztosz 2013-04-06 14:09:14 - Válasz

    Én múlt hónapban szüntettem meg az Ersteben vezetett bankszámlámat, ott sem nagyon kérdezték meg.

  • bankmonitor.hu 2013-04-06 21:17:04 - Válasz

    Kedves Andreana,
    Mindenképpen ürülnénk egy rövid beszámolónak, Előre is köszönjük.

  • Shun 2013-04-08 13:09:38 - Válasz

    Tőlem már kérdezték meg bankban, hogy miért szüntetem meg a számlámat. Igazából nem éreztem jól magam miatta, mert szerintem magánügy. Ha jól emlékszem a BB-nál volt az eset.

  • kadelka 2013-04-08 13:15:12 - Válasz

    A Rafinál megkérdezték. De lehet, hogy fiókja válogatja.

  • platan 2013-04-08 18:58:13 - Válasz

    Évekig dolgoztam bankban.Általában molesztálásnak érzi az ügyfél,főleg a marasztalást. Óvódásnak nézik, hogy nem tudta már eldönteni, megy-e? Agymosó ügyfeles képzéseken sulykolják, hogy ne engedd el.Fontosabb a mutatószám, mint az elégedettség.Óvatosan meg lehet kérdezni,miért megy el?Általában konfliktuskerülők az emberek,hímeznek-hámoznak,nem mondják.Pedig akkor lehetne változtatni esetleg pár dolgon.Ügyintéző-hozzáállás,számla-paraméter…

  • szasza44 2013-04-08 20:48:06 - Válasz

    Pár éve jöttem el a legnagyobb banktól, Pécsen megkérdezték miért szüntetem meg a számlám. Majd megkérdezték hova megyek át, mondtam az AXA-hoz, mire hangosan felröhögött, s kérdezte: egy biztosítóhoz viszem a pénzem? Tanúság: jobb ha nem kérdez semmit. OTP számlám biztos nem lesz többet.

  • bankmonitor.hu 2013-04-08 22:15:28 - Válasz

    Adnánk egy kis kiegészítést. Értjük és megértjük a hozzáaszólásokat. Ami azonban az esetünkben történt az az, hogy kölcsönös (ügyintéző, illetve mi) udvariasság és mosolygás mellett bezártunk egy bankszámlát. Nem volt “bankellenes” fellépésünk, ami megrémiszthette volna az ügyintézőt, sőt…
    Felvetésünk csupán annyi volt, hogy értéke van annak az információnak, hogy miért kíván egy ügyfél távozni egy banktól. A kérdésre szerintünk nem kötelező egy ügyfélnek se válaszolnia és egy ügyintézőnek sem tolakodóan kell feltennie… Kulturált, emberi viselkedést feltételezünk mindkét oldalon. Állításunk csupán annyi, hogy az információ érték.

  • Re 2013-04-09 11:51:28 - Válasz

    Az elmúlt kb. 8-10 évben 3 bankszámlát szűntettem meg és egyszer se kérdezték meg az okát, pedig megmondtam volna: egyszerűen drága a számlavezetés, máshol jobbak a feltételek. De az is megesett, hogy bankváltás előtt körbenéztem bankon belüli egyéb számlacsomagok közt és találtam egy sokkal jobbat, így végül maradtam.

  • Andreana 2013-04-10 15:08:21 - Válasz

    Na úgy néz ki, az én példám végül pozitív lett. A történet március elején kezdődött, amikor “hirtelen” észrevettem, hogy az eddigi ingyenes utalásom és havi 2x-i készpénzfelvételem immár 0,2% illetve 0,3% levonással jár. Akkor érdeklődtem az OTP-nél telefonon, hogy van-e olyan csomagjuk, aminél nem érvényesítik ezt a díjat. Akkor nemleges választ kaptam. (Eddig OTP Internet számlacsomag, havi 499 Ft havidíj ellenében ingyenes utalás és havi 2 kp felvétel volt ingyen). Így a márciusi fizetésem már az Erste Szupernullára érkezett és ma jutottam el a bankba számlamegszüntetésre. Az ügyintéző nem tűnt túl meglepettnek, kérdezte is, hogy mi az oka a megszüntetésnek, és mellesleg megkérdezte, hogy ha lehet, áruljam el, hogy hova megyek. Nem titkoltam, mondtam hogy a tranzakciós díj miatt váltok és hogy az Erste Szupernullára. Nagyon kedves volt végig, mondta, hogy teljesen megérti és mondta hogy az ő ismerősei körében aki teheti, mindenki ezt választotta. Én is elmondtam, hogy a kollegáim nagy része is váltott emiatt. Bár a számla végül megszüntetésre került, abban maradtunk, hogy ha esetleg az OTP vezetése átgondolja a díjakat és a közeljövőben lesz egy hasonló konstrukciójuk, mint az Erstének (vagy legalábbis olyan, mint a régi), minenképpen értesít emailben vagy telefonon.

  • Andreana 2013-04-10 15:09:26 - Válasz

    Azt elfelejtettem mondani, hogy Debrecenben a Piac utcai bankfiókban történt mindez.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket