Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Egy bankfiók ahol jól érzed magad! Létezik?

  • 2015-12-08
  • szerző: bankmonitor

A banki ügyintézés nem tartozik a legkellemesebb elfoglaltságok közé. Kissé rideg, hivatalos közegben, hosszadalmas és unalmas várakozás után a lehető leggyorsabban kell olyan ügyeket elintéznünk, amelyekhez bizony nem nagyon értünk. Pedig lehet ezt másképpen is csinálni.

Richard Branson a Virgin cégcsoport formabontó üzleti megoldásokról ismert feje a bankszektorban is nagyot alkotott. A Virgin Money nevű bankja a nem hétköznapi megoldásairól híres. Branson deklarált célja például, hogy a nagy pénzintézetek rugalmatlan pénzügyi megoldásai helyett elsősorban az ügyfelek szempontjait figyelembe vevő pénzügyi termékekkel rukkoljon elő. A Virgin Money egyik ilyen érdekes húzása volt, hogy elősegíti a barátok, családtagok közötti pénzkölcsönzést. Afféle „házasságközvetítőként” beékelődik a felek közé, annak érdekében, hogy azok érzelmeiket kizárva tudjanak egymással üzletet kötni.

A Virgin Money bankfiókjai belülről is teljesen máshogy néznek ki, mint azt megszokhattuk. Itt inkább közösségi terekről van szó. Kényelmesen berendezés, gyermekjátszó sarok, kávézó, szendvicsek, gyümölcsök, újságok és könyvek, televízió, sőt egy bárki által használható versenyzongora is várja az ügyfeleket. A banki ügyintézők közeli ismerősként kezelik az oda betérőket és a megszokottnál jóval több időt szánnak rájuk. Minden kérdésre válaszolnak és még számítógépük monitorját is megosztják a velük beszélgető emberekkel. Ide nem csak akkor lehet betérni, ha valamilyen bankügyet szeretnénk intézni, hanem bármikor máskor is.

Azt gondolhatnánk, hogy ez az üzleti modell aligha telepedhet meg nálunk. Pedig ez nem így van. A Magnet Bank Budapesten az V. kerületben található belvárosi fiókja pontosan ugyanerre a filozófiára épül. Amikor belépünk, sok minden eszünkbe jut, csak az nem, hogy bankfiókról van szó. Inkább egy kellemes kávézóra gondolunk és nem is járunk messze az igazságtól. Ha ugyanis csak kávézni szeretnénk, arra is van lehetőség.

Nem mellesleg azonban bankügyeit is elintézheti az ember. Méghozzá a kávézó pultjánál. Az itt ülő ügyintéző a kisebb kérdésekkel, kívánságokkal foglalkozik. Ha komolyabb dologban járunk el, akkor félre lehet vonulni a kávézó egy nyugodt sarkába. Az ügyintézés menete sem hétköznapi. A bank képviselője az ügyfél mellé ül és a számítógépén mindent megmutat, amire csak kíváncsi az ember. Inkább partnerként kezeli a betérőt semmint ügyfélként. Szokatlan? Az. De mindenképpen emberibb, mint egy hagyományos bankfiók.

A MagNet abban is hasonlít Branson Virgin Money bankjához, hogy ők is több, a hagyományos pénzintézeti szektorban szokatlan megoldást vezettek be a piacon. Ilyen például, hogy az ügyfél maga döntheti el, hogy a bank mire költse nyeresége 10 százalékát. Ugyancsak az ügyfél döntheti el, hogy a náluk elhelyezett pénzét milyen hitelcélokra helyezze ki a pénzintézet. A legmeglepőbb kezdeményezésük azonban az, hogy az ügyfél becsületkassza alapon maga döntheti el, mennyit hajlandó fizetni a számlavezetésért.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket