Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Értesítés küldemény érkezéséről – feladó a CIB Bank Zrt.

  • 2013-09-21
  • szerző: bankmonitor

Valószínűleg nem sokan olyan elvetemültek, hogy feliratkozzanak számlavezető bankjuk hírlevelére, pedig jelen esetben Ők azok, akik első körben értesülhettek a legújabb fejleményekről (természetesen azok kivételével, akik rendszeresen követik a már közzétett, jövőben életbe lépő hirdetményeket). A CIB Bank Zrt. minden rendelkezésre álló csatornát (saját honlap, netbanki belépés során felugró tájékoztató ablak) megmozgat, hogy ügyfelei naprakészek legyenek a jövőbeni változásokkal kapcsolatban.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által is meghatározott, kétfaktoros hitelesítési módra vonatkozó biztonsági előírásokat követve a bank a netbanki és a mobilbanki alkalmazásainak még biztonságosabb használata érdekében 2013. augusztus 8-ától kezdődően fokozatosan a jelszógeneráló eszközzel (ún. token eszköz) történő azonosítási mód kötelező alkalmazását vezeti be. – derül ki a bank tájékoztatóiból.

A jelszógeneráló eszköz egyszer használatos jelszavak készítésére alkalmas eszköz, vagy alkalmazás (szoftver), amely a szolgáltatásokba történő bejelentkezéshez szükséges jelszó elkészítésére, továbbá az aláírást igénylő műveletek jóváhagyására használható. Magát az eszközt természetesen a bank biztosítja, ami lehet a már korábban is elérhető Token, az újonnan bevezetett Easy Token, vagy a mobil eszközre alkalmazásként letölthető
CIB mobilToken. Természetesen ez utóbbihoz szükségünk lesz egy okostelefonra, vagy táblagépre. Mindezek fényében,
ha nem szeretnénk újabb kiegészítővel gazdagondi, akkor érdemes ez utóbbi megoldást választani, ugyanis mind a Token, mind pedig az Easy Token egy kézzelfogható fizikai eszköz, amit rendszeresen magunknál kell tartani, hogy a szolgáltatásokat tudjuk használni. 

A fenti dátumtól kezdődően minden új, netbanki vagy mobilbanki szolgáltatást igénylő ügyfélnek, akik a szolgáltatásokat olyan műveletek elvégzésére is szeretnék használni, amelyek jóváhagyást, vagy elektronikus aláírást igényelnek, azoknak valamelyik jelszógeneráló eszközzel történő azonosítási módot kell választaniuk. Tehát, ha különböző lekérdezéseken (számlatörténet, számlák aktuális egyenlege, beállított bankkártya vásárlási- és készpénzfelvételi limitek lekérdezése, stb.), vagy megbízások rögzítésén (ami nem jár a tranzakció véglegesítésével) kívül érdemben szeretnénk használni a felületeket, akkor számukra nincs kibúvó a jelszógeneráló eszközök használata alól.

Félreértés ne essék, nincs is ezzel semmi probléma! Sőt, minden megoldás üdvözlendő, ami az elektronikus csatornák még biztonságosabb használatát szolgálja. Új ügyfélként nyilván ebből semmilyen nehézségünk nem akad, de mi a helyzet, ha meglévő ügyfeleként még normál jelszóval (betűből és számból álló jelszó, és aláírási kódszó) történő azonosítási móddal rendelkezünk?

Hogyan érinti ez a változás a meglévő ügyfeleket?

A jelszógeneráló eszköz kötelező alkalmazása egyes meglévő ügyfeleknek a szolgáltatások igénybe vételére vonatkozó szerződés módosítását teszi szükségessé. A módosításra 2013. augusztus 8-ától minden ügyfélnek lehetősége van, akkor is, ha ez nem kötelező számára. Azokat, akiknek kötelező a szerződésmódosítás, több szakaszban, személyre szólóan a CIB Internet Bankon és mobilCIB-en keresztül tájékoztatja a bank.

A szerződés módosítására a CIB Internet Bankon megjelenő tájékoztatás elfogadásától (a képernyőn található „Tudomásul vettem” mező bejelölésétől) számított 60 naptári nap áll az ügyfelek rendelkezésére. A helyzet pikantériája, hogy a „Tudomásul vettem” mező bejelölése nélkül nincs lehetőségünk a felületen továbblépni, tehát nem tudjuk a szolgáltatást használni. Mindez annak fényében igazán érdekes, hogy 2014. március 31-ig kell a szerződés módosításának megtörténnie és ezzel áttérni a jelszógeneráló eszközzel történő azonosítási módok valamelyikére. Persze ezt a kiváltságot csak azok élvezik, akik a tájékoztatást csak 2014. január 30-a után fogadják el, vagy ennek elfogadására egyáltalán nem kerül sor, mert nem léptek be a szolgáltatások egyikébe se.

Abban az esetben,
ha a módosítás a megadott határidőig nem valósul meg, a szolgáltatásokat a jelenleg használt normál jelszavas azonosítási móddal
csak korlátozottan – a már korábban említett csökkentett funkcionalitással –
fogják tudni használni.

Milyen lehetőségek vannak a szerződésmódosításra?

Az átszerződés legegyszerűbb módja, ha a
netbankot használjuk erre a célra. Viszont ebben az esetben kizárólag a CIB mobil Tokennel történő azonosításra lehet a szerződést módosítani és csak azok az ügyfelek élhetnek ezzel, akik egyedüli felhasználói a szolgáltatásoknak és felhasználói azonosítójukkal más ügyfél számlájához nem férnek hozzá. Tehát, ha tegyük fel idős nagymamánk napi pénzügyeit mi kezeljük és számláink egy felhasználói azonosító alatt érhetőek el, akkor felejtsük el, hogy a nagymama közreműködése nélkül boldogulunk az átszerződéssel.

Amennyiben a meglévő felhasználó azonosítóval másik ügyfél számláját is eléri a felhasználó, akkor megoldás lehet az éjjel-nappal hívható
telefonos ügyfélszolgálat, de a másik ügyfélszámlával kapcsolatban, csak akkor tudunk átszerződni CIB mobilTokenre, ha a másik ügyfélszámlán is azonosítani tudjuk magunkat telefonos azonosító kód (TAK) segítségével. A korábbi példánál maradva ez a megoldás már mindenképpen szimpatikusabb. Gyakorlati tudnivaló, hogy hiába tudjuk azonosítani magunkat a másik ügyfélszámlán, a tényleges számlatulajdonos közreműködése (azaz a nagymama a szükséges ún. szigorított azonosítás miatt) ebben az esetben is elengedhetetlen.

Bankfiókban bármelyik jelszógeneráló eszközre át lehet szerződni, azonban nem árt néhány dologra felkészülni. Amennyiben a felhasználó(k) személye az ügyfél személyétől eltér, úgy az új, jelszógeneráló eszközt használni kívánó felhasználó és az ügyfél együttes megjelenése szükséges. Tehát a korábbi megoldásoknál még egy fokkal ideálisabb alternatíva, hiszen már szabadságkeretünk terhére sétálhatunk kézen fogva nagymamával a bankfiókba.

Néhány kevésbé életszerű gyakorlati jó tanács a bank részéről:

  • vigyük magunkkal saját és amennyiben más személy a felhasználója, akkor a felhasználó azonosító okmányait;
  • vigyük magunkkal a saját vagy amennyiben más személy a felhasználó, akkor a felhasználója belföldi mobiltelefonját.

A jelszógeneráló eszközök közötti választáskor arra érdemes ügyelni, hogy kizárólag a mobil eszközre alkalmazásként letölthető CIB mobilToken díjmentes (kivéve az CIB Online számlacsomagot). Mind a sima Token, mind pedig az Easy Token felhasználónként havi 52 forint (2013.09.30-től 56 forint) plusz költséget jelent.

Ahogy azt már korábban említettük az újítás részünkről egyértelműen üdvözlendő! A pénzünk megóvása érdekében tett biztonsági intézkedések mindig, mindenek felett! Ugyan előfordulnak olyan esetek, amikor az ügyintézési procedúra némileg nehezíti életünket (lásd az említett példát), de ne feledkezzünk meg róla, hogy az ilyen és ehhez hasonló intézkedések a mi érdekünkben és nem ellenünk születnek. Továbbá azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy főként a szigorú szabályozói környezet az oka, amiért nem lehetnek engedmények még az említett esetekben sem.



Kérjük, hogy mondd el véleményedet a Bankmonitorról! Szeretnénk figyelembe venni javaslataidat és kritikáidat, hogy minden pénzügyi kérdésedre megtaláld nálunk a választ. Töltsd ki kérdőívünket, a válaszadók között 3 darab 5 ezer Ft-os Shopline vásárlási utalványt sorsolunk ki.

0 Hozzászólás

  • sityak 2014-02-13 13:26:05 - Válasz

    Melyik magyarországi bank nem használ tokent?
    A CIB-nél vagyok 11 éve, mobiltokenjük felháborítóan kényelmetlen és életszerűtlen. Általában külföldön élek, sem újabb kütyüt, sem magyar telefont nem kívánok magammal hordozni, főleg nem ilyen megbízhatatlan megoldással, mint a CIB-é. Úgy látszik, nme kell nekik a pénzem 🙂 Hát nem erőltetem.
    NB.: külföldi bankom háromfaktoros biztonsági megoldást használ anélkül, hogy számítógépen kívül bármire szükség lenne. Szoftverfejlesztés kérdése, ugyebár. Köszönöm a segítséget!,Szeretném megtudni, hogy melyik magyarországi bank oldja meg nem tokennel a biztonságosságot. A CIB Banknál vagyok, általában külföldön élek és azon túl, hogy a CIB mobil alkalmazása katasztrofális, sem egy újabb kütyüt nem kívánok hordozni, sem mobiltelefonról bármilyen pénzügyet intézni, ráadásul ilyen kényelmetlenül és külföldről. És még egy magyar telefont is kellene hordoznom… Elképesztő a CIB olcsó megoldása. Ezért vinném másik bankba a pénzemet 8ami a jelek szerint nekik nem kell). Megjegyzem, külföldi bankom háromfaktoros biztonsági megoldást használ anélkül, hogy a számítógépen kívül bármire szükség lenne. Fejlesztés kérdése az egész.
    Köszönöm a segítséget.

  • bankmonitor.hu 2014-02-27 13:19:37 - Válasz

    A kérdés alapján utánanéztünk a részleteknek, de mára a hazai nagybankok között nincs olyan, amelyik netbanki felülete előre rögzített jelszó használata mellett működne.

    A legtöbb esetben SMS formájában érkezik a belépéshez szükséges jelszó, de több esetben is előfordul, hogy fizikai token használata szükséges a jelszó generálásához.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket