Felejtsd el, amit eddig tudtál a bankokról! Ez egy új korszak kezdete
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2016-03-24
 

A banki szolgáltatások drámai sebességgel változnak. Legalábbis külföldön. Ha ránézünk a legfejlettebb, legmodernebb török bankra, akkor egy kicsit el fogunk bizonytalanodni, hogy végül is Magyarország nyugatra, vagy keletre helyezkedik el a Törökországtól. Bemutatjuk, hogy mit tud ma egy szerethető, könnyen kezelhető, modern bank. Ezt követően kíváncsiak leszünk a véleményedre.

A Garanti Bank második legnagyobb magántulajdonban lévő török bank. Ez a pénzintézet időt, energiát és pénzt nem kímélve jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy létrehozza azt a szolgáltatást, mely csupán nyomokban hasonlít ahhoz, amit ma Magyarországon egy átlagos banki ügyfél elér. A Garanti bank 2,8 millió online ügyfeléből 1,8 millió aktív felhasználója a mobil banki szolgáltatásoknak.

Hogyan lehet élmény a bankolás?

A fiatal generáció (és az idősebb generáció jelentős része is) ma már szinte függőségben él a közösségi médiával, leginkább a Facebook-kal. Ha ez így van, akkor miért ne lenne megoldható, hogy pénz utaljak a bankszámla megadása nélkül, a Facebook ismerősömnek? A Garanti megoldotta.

A Garanti képes felismerni vásárlási szokásainkból a kedvenc divat márkáinkat. Amennyiben erre engedélyt adunk, akkor a bank értesít minket, hogy pl. a következő 3 napban 15%-kal olcsóbban vásárolhatunk az 1500 méterre található X. boltban. Értelemszerűen ehhez az ügyfél aktuális lokációját is vizsgálja a bank.

Az okos telefonok ma már a hang alapú utasítások befogadására is képesek. Ha ez így van, akkor miért ne tudnának az ügyfelek szimplán a telefonjukhoz beszélve pénzt átutalni? A Garanti ezt is megoldotta. Sőt, itt nincs vége a történetnek: a mobil alkalmazás hang alapú üzeneteket, figyelmeztetéseket, javaslatokat is közvetít a pénzügyi tranzakciókhoz. Nem csak „apró betűt” nem kell olvasni, de normál méretű betűt sem. Könnyen, gyorsan, és főként: okosan!  

Mi várható Magyarországon?

Ne legyünk igazságtalanok: a magyar bankszektort az ág is húzta az elmúlt 7 évben. Lefordítva: egész egyszerűen nem volt pénz a fejlesztések megvalósítására (sok esetben az volt a fő kérdés, hogy Magyarországon megmarad-e az adott bank). Az idők azonban itthon is változnak, egyre több jel mutat arra, hogy a hazai bankoknál is megkezdődnek a fejlesztések. De milyen fejlesztések legyenek ezek? Mit látnál szívesen Te, hogyan nézne ki a holnap modern, digitális bankja a Te preferenciáid szerint? Oszd meg velünk a véleményedet 5 percben az alábbi kérdőív kitöltésével.

Felmérés: Digitális bankolás Magyarországon, amit Ti szeretnétek

Hirdetés
Hirdetés