Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Gyakori, de orvosolható hibák, melyek negatívan befolyásolják céged banki megítélését

  • 2015-12-10
  • szerző: bankmonitor

A hétköznapi rohanásban gyakran maradnak figyelmen kívül olyan apróságnak tűnő adminisztratív feladatok, amik aktuálisan ugyan nem okoznak zavart a vállalkozások életében, később azonban kellemetlen meglepetést jelenthetnek, ha egy cég hitelt szeretne felvenni.
Mik lehetnek ezek a hibák? Mire figyeljünk, hogy ne forduljon elő cégünk életében ilyen?

„Pár nappal később utaltuk át az esedékes hiteltörlesztőt. Nem baj, bankunk rá sem hederített. Lényeg, hogy hónapon belül rendeztük”

… de baj, főként, ha ez rendszeresen fordul elő! Találkoztunk olyan társasággal, ahol egyszerűen rosszul emlékeztek a fizetési határidőre, így a negyedéves törlesztésnél egy hónappal később utaltak rendszeresen. Láttunk már olyan esetet is, ahol figyelmetlenségből egyszerűen kifelejtettek egy törlesztő részletet. A pénzügyes abban a téves hitben élt, hogy a cég precízen fizeti kötelezettségeit, a valóságban azonban két hetes csúszásban voltak a részletfizetéssel hónapokon keresztül. Nem minden bank figyelmezteti az ügyfelét ilyenkor azonnal.

Miért probléma ez? A bankok a Központi Hitelinformációs Rendszeren keresztül (közismert éven KHR) tájékozódnak ügyfeleik más bankoknál fennálló hitelállományáról. A rendszerben nem csak azt látják, hogy aktuálisan mekkora hitellel rendelkezik az adott társaság, hanem azt is, hogy törlesztéseit hogyan fizeti, illetve fizette: ha volt késedelme, mekkora összegben, mennyi ideig állt fenn. A rendszer nem csak az aktuálisan fennálló hitelről szolgáltat adatokat, hanem a már lezárt hitelekről is.

Ha tehát egy cég figyelmetlenül (fegyelmezetlenül) kezeli törlesztéseit, az nyomot hagy a múltból is, ami bizony a banki hitelbírálat során negatív tényező.  Ne tegyük ki vállalkozásunkat ennek, szenteljünk figyelmet a pontosságra, megéri a befektetett energia!

Annak érdekében, hogy ne felejtkezzünk el fizetési kötelezettségünkről, beállítjuk az utalást jó előre – akár fizetési határidő előtt is, – csakhogy elfelejtünk a számlára pénzt utalni…

 Az ilyen eseteket a banki rendszerek szintén késedelemként, „fedezethiány miatt nem teljesített” tranzakcióként tartják nyilván. (Ez igaz természetesen a kívülről jövő terhelések fedezetlenségére is.)

Minden vállalkozás életében előfordul ez, negatív megítélést csak abban az esetben jelentenek, ha rendszeresen állnak elő. Fölöslegesen ne hozzuk magunkat ilyen helyzetbe, itt megint csak a pontosságra és az odafigyelésre hívnánk fel a figyelmet.

Sikeresen megegyeztünk a NAV-val tartozásunk átütemezésében, de pár napot csúsztunk az egyik részlet kifizetésével…

Több éves múlttal rendelkező cégek közül nem sok olyan társaságot tudnánk említeni, aki ne futott volna bele önhibájából, vagy önhibáján kívüli okból NAV inkasszóba. Ez jelenthet tényleges fizetési problémát, de akár egy hibás NAV lépést is.

A legextrémebb eset, amivel találkoztunk, az volt, amikor egy átütemezett NAV fizetés utolsó törlesztő részletével csúszott meg a cég. Hiába ment át két napos késedelemmel az utalás, a NAV azonnal inkasszálta a társaság számláját az eredeti teljes tartozás összegével, visszamenőleges határidővel.

A cégkivonatban az látszott csak, hogy a társaság NAV végrehajtás alatt állt, amit természetesen azonnal kiszúrt a hitelbíráló bank. A helyzetet még azzal lehetett fokozni, hogy a társaság már rége rendezte a félreértést, csak elfelejtette az inkasszót töröltetni…

Átütemezett tartozás, korábbi rendezett késedelem nem jelent problémát a vállalkozói hiteligénylés során, annak rendezésére, illetve a rendezés lejelentésére szenteljünk kiemelkedő figyelmet!

Itt az év vége, szánj egy kis figyelmet ezekre a „nem is apróságokra”, és vágj neki hiteligénylésednek jó eséllyel, rendezett sorok mellett a 2016-os évben. A Bankmonitor hitel-kalkulátorának segítségével most azt is meg tudod nézni, hogy céged mekkora hitel felvételére lehet alkalmas.


Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket