Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Így intézheted céges bankügyeidet menet közben

  • 2015-04-15
  • szerző: bankmonitor

Cégvezetőként különösen fontos, hogy mindig naprakészek legyünk és kézben tartsuk vállalkozásunk pénzügyeit. Ennek egyik alapkövetelménye, hogy a céges bankszámla menedzselése a lehető legegyszerűbb legyen. Mindez az okostelefonoknak és a mobilbankoknak köszönhetően mára a legtöbb banknál nem jelent problémát, mégis akadnak olyan pénzintézetek, ahol még a legalapvetőbb banki műveletek is korlátokba ütköznek. Mire számíthatsz vállalkozásként számlavezető bankodtól, ha mobilbankolásról van szó? A legfontosabb tudnivalókat itt találod!

A kivitelezés bankonként eltérő. Valahol a mobileszközre letölthető alkalmazás, míg máshol a mobileszköz böngészőjére optimalizált megoldás segítségével intézhetőek a legfontosabb banki műveletek.

Ahogy látjuk, nem körvonalazódik egyértelmű irány. A 14 bank közül ugyanis 6 kínál letölthető alkalmazást, 6 pedig a mobileszköz böngészőjén futtatható megoldást céges ügyfeleinek. Sajnos két olyan szereplőt is találunk (Budapest Bank, FHB Bank), ahol egyelőre semmilyen lehetősége sincs a vállalati ügyfeleknek arra, hogy útközben intézhessék bankügyeiket. Leszámítva persze azt az esetet, amikor okoseszközeikkel a normál netbanki felületen próbálkoznak, amihez azért nem érdemes túl sok reményt fűzni.

Arról, hogy melyik „a jobb megoldás” a letölthető alkalmazás és a mobilböngészőre optimalizált változat közül, megoszlanak a vélemények. Nem célunk, hogy állást foglaljuk ebben a kérdésben, ezért kivitelezési módtól függetlenül nézzük, hogy milyen funkciókkal könnyítik meg a bankok mobilbankjai vállalkozásunk napi pénzügyeinek intézését.

A klasszikus netbanki funkciók elvégzésére, mint a számlainformációk (egyenleg, számlamozgások) lekérdezése, eseti átutalások kezdeményezése, mindegyik mobilbank alkalmas. Sőt, számos esetben a forint átutalásokon túl akár deviza átutalásokat is lehet kezdeményezni. Ezen a ponton viszont jelentős különbség van mobilbank és mobilbank között. Míg valamelyik banknál bárkinek, korlátozás nélkül lehet átutalásokat indítani (pl.: AXA Bank, OTP Bank), addig máshol biztonsági okokból kizárólag a már meglévő partnerek részére (pl.: CIB Bank, K&H Bank). Azaz új kedvezményezett (partner) rögzítésére nincs lehetőség a mobilbankban, csak a korábban, a netbankon már rögzítettek jöhetnek szóba.

Igen kiábrándító tény, hogy a vizsgált bankok közül hatnál nincs lehetőség az alkalmazáson keresztül kártyalimitet módosítani. Még a kisebbik probléma, amikor limitbe ütközik a bankkártyás művelet, de gondoljunk csak arra az esetre, amikor éppen nem találjuk a plasztikot. Ilyen helyzetekben átmenetileg kézenfekvő megoldás a limitek nullázása, hiszen így egy kis időt nyerhetünk, hogy előkerítsük a bankkártyát, még mielőtt végleg letiltanánk.

Az egyes funkciók köre természetesen a fentiekben nem merül ki, csupán igyekeztünk a legfontosabbakra koncentrálni. Nem egy esetben jóval szélesebb funkcionalitással találkozunk. Különösen igaz ez olyankor, amikor a bank tulajdonképpen a netbanki felületét (teljes funkcionalitással) tette elérhetővé mobileszközön.

Az egyéb funkciók közül talán a leghasznosabb az AXA Bank mobilbankjához köthető, amellyel pénzt küldhetünk partnerünknek anélkül, hogy ismernénk a bankszámlaszámát. Nincs szükség számlaszámra, a készülék telefonkönyvből egyszerűen kiválasztjuk a megfelelő mobilszámot és az átutalás már indulhat is. Hasznos funkció, hogy több banknál szükség esetén akár a cég lekötött betéteihez is hozzáférhetünk, illetve szintén jól jöhet a beépített bankautomata, valamint bankfiók kereső. Persze találunk olyan nem szokványos lehetőségeket is, mint a készpénzfelvételi igény bejelentése, vagy éppen az elektronikus vámfizetés.

Természetesen a mobilbankokat is folyamatosan fejlesztik, és ahogy látjuk, a különböző funkcióknak csak a képzelet szabhat határt. Piaci kitekintésünk készítésekor is számos banktól kaptuk azt a tájékoztatást, hogy ilyen-olyan fejlesztéseik vannak éppen folyamatban. A legfontosabb, amit érdemes ezzel kapcsolatban szem előtt tartani: Minél több észrevétel és igény érkezik egy adott funkcióra annál valószínűbb, hogy a bank a lehető leghamarabb beépíti a szolgáltatásba!

Nyitott vagy a mobilbanki szolgáltatások iránt? Keresd meg a számodra megfelelő megoldás mellé a legjobb céges számlát!

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket