Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Ismét bankfiókban jártunk – számlanyitás: másfél óra

  • 2013-04-16
  • szerző: bankmonitor

Kalkulátorainkat nem csak az olvasóközönség használja: magam is úgy döntöttem, hogy optimalizálom a pénzügyeim és nyitok egy új bankszámlát. Be is fáradtam a hét elején egy bankfiókba, hogy megnyissam a számomra legmegfelelőbb bankszámlát. De vajon elég-e az ebédidő olyannak, aki alapvetően tudja, hogy mit akar?

Amikor a  
számlacsomag-kalkulátoron dolgoztunk, már akkor tudtam, hogy ez még nekem is nagy segítségemre lesz. Két bankszámlát tartok fent, az egyik lecserélése mellett döntöttem, mellyel havi szinten is kézzel fogható összeget takarítok meg. Ehhez előbb meg szerettem volna nyitni az új bankszámlát. Mivel volt némi banki tapasztalatom, így ebédidő utánra időzítettem a banki ügyek intézését. Ezt mindenkinek ajánlom, akinek nem fix az ebédideje. Ugyanis sokan egy füst alatt el akarják intézni az ebédet és a pénzügyeket, így dél környékén nagyon sokat kell várakozni minden bankfiókban. Az időzítés annyira tökéletesre sikeredett, hogy amint megkaptam a sorszámomat, már szólítottak is. Elmondtam, hogy melyik számlacsomag érdekel, és biztos, ami biztos rákérdeztem, hogy minden úgy van-e, ahogyan tudtam.
És ekkor jött a meglepetés. 

Csakhogy nem nekem, hanem az ügyintézőnek. Ő már készült volna, hogy ad egy névjegykártyát és egyeztetünk egy időpontot a számlanyitásra, amikor közöltem vele, hogy akkor meg is nyitnám a számlát. Kissé meglepte, hogy ilyen tudatos vásárló vagyok. Sajnos nem bírtam ki, hogy ne tegyek fel legalább egy keresztkérdést: a számlához kérhető kártyákról érdeklődtem (bár korábban eldöntöttem melyiket választom). Meglepődve tapasztaltam, hogy – abszolút fair megközelítésben – nem helyezte előtérbe a drágább, dombornyomott kártyát. Ezt mindenképpen pozitívan értékelem. (Szemben a kollégájával, aki a másik asztalnál egy meglévő kártyát szeretett volna dombornyomottra cserélni.) Viszont mindkét ügyintéző rögtön elkezdte az úgynevezett keresztértékesítést: ha már nyitottam egy számlát, miért nem kérek hozzá egy hitelkártyát? Vagy esetleg egy hitelkeretet? Kedvesen elutasítottam mindkettőt, majd gyorsan a lekötésekről és befektetési alapokról érdeklődtem. Előbbiekről tudott tájékoztatni, míg az utóbbihoz a honlapjukat ajánlotta. Tehát nem értjük, hogy miért nem kaphatunk érdemi információt arról a termékről,
amibe a legtöbb megtakarítás, befektetés áramlik az idén…

Elkérte a személyimet, lakcímkártyámat, rögzítette az adataimat a rendszerben, kinyomtatott legalább 8 aláírandó papírt két példányban, amik sajnos adathibásak voltak. Elkezdtem kézzel átírni a rosszul szereplő adatokat, szignózva a javításokat. Ám amikor a felénél tartottam, akkor kaptam egy adag javított, újranyomtatott szerződést. Így van, amit összesen hatszor írtam alá (az elírt szerződésen két aláírás a javítás miatt, és az újonnan nyomtatott szerződésen egy, de mindezt két példányban).   A kérdéseim összesen 10 percet vettek igénybe. Az egész folyamat (a sok aláírásnak is köszönhetően) majdnem másfél órát tartott… 

Szerinted…? Szívesen látjuk véleményed! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

0 Hozzászólás

  • tigris 2013-10-07 21:25:43 - Válasz

    Kedves “Ügyfél”!

    Melyik bankban nyitotta a számlát? Persze elképzelhetőnek tartom, hogy erre nem írhatja meg a választ, ugyanakkor lenne néhány apró észrevételem a cikkben írtakhoz.
    Először is nincs annál idegesítőbb dolog, mint amikor valaki úgy jön bankba ügyet intézni, mintha a Mc’donalds-ba jönne egy kávéért…szinte maga előtt látva az 1perces stopper órát…csoda, hogy nem kért ajándék desszertet..!:-)
    Furcsának tűnhet,de a bank sok üzletággal foglalkozni, de nem minden üzletágban jártas minden kolléga, tehát jogos lehetett, hogy nem értett az értékpapírokhoz..pedig Ön csak 1 “egyszerű” kérdést tett fel. Orvos sem csak 1 van és ha eltörik a lába nem a fogorvoshoz megy..ugye?
    Létezik az a fogalom, hogy “próbavásárló”és egy szigorú “utasítás” ami szerint el kell járni az ügyfelek kiszolgálása során…Szóval van az a protokol, ami Ön előtt nem feltétlenül ismert és amit Ön felesleges időrablásnak érez, az ennek a betartása…A személyi elkérését nem is értem miért hangsúlyozza, amikor hivatalos helyre megy ez teljesen természetes és főleg, ha szerződéses jogviszonyt keletkeztet, ilyet soha sehol nem írhat alá a személyes okmányai nélkül!(?)
    Manapság nagyon menő dolog elmarasztalni az ügyintézést a fiókokban attól függetlenül, hogy jogos a kritika vagy sem! Az ügyfelek arra nem képesek, hogy a várakozás ideje alatt előkészítsék az irataikat, de arra igen, hogy minden vélt vagy valós sérelmüket rázúdítsák arra az ügyintézőre, aki éppen szólítja őket. Arról, hogy fogalmuk sincs alapvető definíciókról, (átutalás, befizetés különbsége) és társai szintén lehetne egy kedves cikket írni. Az átlag ügyfél azt sem tudja megmondani, hogy “miben” van a pénze?! Értékpapír?Lekötés?Megtakarítási számla? Két méltatlankodás között, talán érdemes lenne némi pénzügyi “kultúrát” elsajátítani!!! Olyan siralmas és szánalmas indokokkal jönnek reklamálni, hogy 3X lett egy összeg levonva,pedig az egyik jóváírás…stb. Ha Ön1,5 óráig írta le párszor a nevét, akkor annak okát az alsó tagozatos iskolás éveiben kell keresni..!
    Köszönöm a figyelmét!

  • Benőke 2013-10-09 12:46:31 - Válasz

    Az ügyintézés hosszú, de a sok papír munka időigényes, egy számla nyitás 1 órán belül az olyan mint valami tudományos fantasztikus film. Kismillió papír, aláírandó, aztán aláírásra várni… stb, miközben az ügyintéző sürög forog… Amellett tetszik vagy sem, az ember nem a fél életét szeretné a bankban tölteni. Erről persze nem feltétlenül az ügyintéző tehet. Sőt a minap bementem a legnagyobb Magyar Bank egyik fiókjába számla módosítás miatt, fel voltam készülve, hogy na majd itt fogok ácsorogni, és ha sorra kerülök, akkor minimum fél óra mire lesz valami a sok papír munkával. Nos volt szabad ügyintéző, ez persze csak szerencse kérdése, és 5 percig sem tartott a dolog, egy aláírást kellett körmölnöm, majd a hölgy elnézést kért a a hosszadalmas ügymenet miatt. Mondtam is neki, hogy ne szabadkozzon, mert ha minden ilyen gyorsan és flottul menne, nem lenne bürokrácia. Mindenesetre ez mellbe vágott, igen pozitívan csalódtam… Igaz nem faggatóztam és pontosan tudtam mit akarok, szóval célirányosan felkészülve mentem. Mondjuk majd 3 éve nem voltam egy fiókjukban sem, mindent telefonon vagy online intéztem…

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket