Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Kamu weboldal kérte a banki jelszót! Csak erre vártak az adathalászok

  • 2015-07-16
  • szerző: bankmonitor

Az internetezők 46%-a szerint a bankfiókban történő hagyományos ügyintézés még mindig biztonságosabb, mint az online- és a mobil eszközök használata. Az adathalászattal szembeni félelmek ellenére az ügyfelek többsége rendszeresen indít online tranzakciókat, nem ritkán az alapvető biztonsági intézkedéseket figyelmen kívül hagyva – áll a Kaspersky Lab és a B2B International közös felmérésében.

Az online technológia fejlődésével párhuzamosan a bankok kiemelt feladatává vált a biztonságos online banki környezet megteremtése és az ehhez szükséges fejlesztések végrehajtása. Minden ilyen jellegű újítás csökkentheti az ügyfelek félelmeit és még a kétkedőket is fokozatosan átterelheti a biztonságosabbnak ítélt fióki ügyintézésről az online ügyintézésre. Csökkentheti továbbá az óvatlan ügyfelek kockázatát, akik így ritkábban eshetnek a pénzügyi adathalászok csapdájába.

A csalók egyik módszere, hogy a számlavezetőnk online felületére a megtévesztésig hasonlító kamu weboldalt hoznak létre, ahol az átejtett ügyfelek megadják a felhasználónevüket és a jelszavukat. A csalóknak az adatainkat felhasználva innen már csak egy lépés a bankszámlához való hozzáférés és annak megcsapolása. A szakértők szerint egy másik elterjedt módszer, amikor a pénzügyi bűnözők egy banki trójai programot felhasználva egyedi támadást intéznek a felhasználó felé a bejelentkezési adatok megszerzése érdekében. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt rendkívül sérülékenyek az ilyen támadásokkal szemben.

„Amennyiben az ügyfelek az internetes csalásoktól tartva a hagyományos ügyintézést választják és inkább egy bankfiókban az ügyintézőre bízzák a tranzakció lebonyolítását, ezzel hátráltatják a magasabb jövedelmezőségű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez a magatartás a kevésbé nyereséges ágazatokba történő újabb befektetésekre kényszeríti a bankokat. Mindeközben akik már átálltak az online fizetési rendszerekre, tovább lesznek kitéve a biztonsági kockázatoknak, egyaránt veszélyeztetve ezzel a saját pénzüket és a bank jó hírnevét” – állapította meg Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó divíziójának globális vezetője.

A felmérés szerint az ügyfelek 49%-a érzi magát kiszolgáltatottnak az online ügyintézés során. A megkérdezettek 54%-a úgy véli, hogy a hagyományos módon indított átutalások biztonságosabbak, 46%-uk szerint az online ügyintézés még kevésbé biztonságos, mint azok bankfiókban történő végrehajtása.

Az adathalászattal szembeni félelmek ellenére a felmérésben résztvevő internet felhasználók 79%-a indított már online átutalást számítógépen, vagy laptopon keresztül, 52% utalt már táblagép segítségével, 45% pedig okostelefonos banki alkalmazással. Új eszközként megjelent az okostévé, az ilyen berendezések tulajdonosainak 12%-a használta már ezt a funkciót a készülékén. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a felhasználók ötöde nem védi kellőképpen a pénzügyi adatait.

Értesülj a legfontosabb banki hírekről és a legjobb ajánlatokról! Csatlakozz több mint 15.000 regisztrált felhasználónkhoz!

A biztonságos online banki környezet fenntartása érdekében természetesen a bankok folyamatosan fejlesztéseket végeznek, hiszen csak így zárhatóak ki a banki adatlopások, illetve az ebből fakadó kártérítési ügyek. Arról nem is beszélve, hogy az ügyfelek a biztonságos környezetért cserébe a hűségükkel jutalmazhatják a pénzintézeteket.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket