Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Megszólalt az OTP – Elhárították a fennakadást

  • 2016-10-05
  • szerző: bankmonitor.hu

Az OTP Bank netbankja és a hozzá kapcsolódó webshop funkciók az utóbbi bő egy napban nem működtek megfelelően, azonban a friss hírek szerint délután fél három óta újfent visszaállt az élet a régi kerékvágásba. Remélhetőleg minden hibát sikerült orvosolni, és nem tér vissza a részleges leállás, ahogy azt tette szerda reggel.

Frissítés (15:45)

Az OTP Bank aktuális közleménye szerint 14 óra 20 perctől a netbank és a webshop működése is helyreállt, azóta stabilan megy a rendszer.

Előzmények

Kedden reggel kilenc óra magasságában jelentek meg az első hírek arról, hogy az OTP netbankja, mobilbankja és webshop funkciója is akadozott. A bank közlése szerint nem volt szó általános leállásról, mindössze szórványosan jelentkeztek a hibák.

Azonnal megkezdték a rendszer helyreállítását, viszont a most kapott közleményből az derült ki, hogy kedden 21:20-kor állt helyre a normál állapot. Sajnos a megoldás csak átmeneti volt, hiszen ma reggel 8:30-tól ismét fennakadások jelentkeztek a rendszerben.

Egyelőre nincs arra vonatkozóan információ, hogy mikor jöhet rendbe a legnagyobb hazai bank internetbankja és webshop funkciója. Ez utóbbi azért is jelenthet problémát, mert aki szeretne a neten vásárolni vagy esetleg számlát befizetni és a szolgáltató az OTP-s felületre irányítja át a vásárlót, akkor azok a tranzakciók sem tudnak maradéktalanul teljesülni.

A közlemény alapján a főbb megállapítások:

  • nagy erőkkel dolgoznak a rendszer helyreállításán
  • sikertelen belépés esetén újra meg kell próbálni a belépést, ugyanis több százezer tranzakció sikeresen lezajlott kedden és szerdán
  • a bankkártya termináloknál (POS-en) a kártyás fizetések rendben működnek, a hiba ezeket a tranzakciókat nem érinti
  • az OTP-s számlákra érkező jóváírásokat a rendszer kezeli, mindenki biztonságosan hozzáférhet a rendelkezésre álló egyenlegéhez
  • az ATM-ek üzemszerűen működnek

6 Hozzászólás

  • Benji 2016-10-05 14:40:40 - Válasz

    Ez érthető. A kérdés az ha 15 alkalommal bejelentkezel, minden alkalommal sms kódok kapsz de nem sikerül továbblépni, vajon ki fizeti ki az sms-ek árát. Gondolom a hóvégi üzenetdíjban nem jelenik meg ennek jóváírása. Bár lehet csak még nem jutott eszükbe?

    • bankmonitor.hu 2016-10-05 15:54:03 - Válasz

      Kedves Benji! A tapasztalatunk az, hogy a bankok azokért az SMS-ekért nem számítanak fel díjat, ami a netbanki rendszerbe való belépéshez szükséges. Ilyen szempontból ez nem fog megjelenni extra költségként.

  • Gyarmati József 2016-10-05 14:47:17 - Válasz

    Nem vélemény,kérdés: Ha nem sikerült a szokott módon az otp-direkten keresztül lebonyolítanom egy belföldi pénzutalást,hanem elballagtam a közeli fiókhoz, milyen kondíciókkal tudtam elintézni az ügyemet? Azonos költséggel,vagy drágábban? Ha többe került,ki téríti meg a különbözetet?

    • bankmonitor.hu 2016-10-05 16:05:53 - Válasz

      Kedves Gyarmati József! Az egészen biztos, hogy a banki kondíciók között olcsóbb a neten beadott megbízás, mint amit személyesen adnak le. Az OTP esetében is számlafüggő, hogy mi a pontos válasz a kérdésére. Csak egy példa: Net számla esetében a netbankon keresztül beadott eseti átutalási megbízás (bankon kívülre forintban, 2016 elejétől nyitott számláknál) 0,3% (minimum 281 forint), míg a személyesen beadott 0,5% (minimum 743 forint). Az már más kérdés, hogy ha egy ilyen részleges leállás történik, akkor a bank mit tesz. Esetleg csak felszámítja a nagyobb összeget, felszámítja de később visszatérít belőle, vagy csak a netbanki kondícióknak megfelelő összeget terheli be. Erről minden bizonnyal az OTP Bank ügyintézője tud pontos választ adni. Bízunk benne, hogy segíthettünk.

  • Gergely Ferenc 2016-10-05 14:53:03 - Válasz

    Ez kicsit sem gyanús, hogy hétfőn a Telekom kezdett el akadozni, mivel külföldi -francia- szerverek címei nem működtek, most az OTP akadozik ? Érdekes…

  • Judit 2016-10-06 12:46:12 - Válasz

    Nekem még mindig nem megy az internetes fizetés az OTP-n keresztül…

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket