Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Nem ereszt a mobilszolgáltatóm! Mit tegyek?

  • 2014-04-24
  • szerző: bankmonitor

Mobilkészülék ingyen! Kedvezményes havidíj! Alacsony percdíjak! Ismerős mondatok, amelyek időről időre visszaköszönnek a távközlési vállalkozások hirdetéseiben. Ha van már előfizetésünk és váltanánk, akkor jövünk rá, hogy korábban hűségidőt vállaltunk, amelyet felmondani elég költséges. De mit lehet tenni?

Miért kell a hűségnyilatkozat?

A hűségnyilatkozat első pillantásra nem veszélyes feltétel, tulajdonképpen mindenkinek jó. Jó az ügyfélnek azért, mert biztos lehet abban, hogy a számára vonzó
ajánlat ára több éven át változatlan marad. Jó a mobiltársaságnak, hiszen biztos lehet abban, hogy
szolgáltatása ellenértékéhez évekig biztosan hozzá fog jutni

Gond akkor van, ha az ügyfél a hűségidő alatt talál egy kedvező ajánlatot és
váltani akar. Ha ugyanis hűségszerződésünk
még nem járt le és szeretnénk azt felmondani, annak komoly következményei lehetnek: általában
súlyos összegű kötbért kell fizetnünk. Ugyanígy járhatunk, ha mi nem teljesítjük szerződéses kötelezettségünket és a szolgáltató dönt úgy, hogy felmondja a szerződést.

Hány fajta „bilincs” van?

  1. Szolgáltatói hűségnyilatkozat: Ez a legenyhébb kötelék. Ideje alatt nem választhatunk más telefontársaságot. Ellenben szabadon “ugrálhatunk” adott szolgáltató díjcsomagjai között. Választhatunk olcsóbb vagy éppen drágább előfizetést is.
  2. Tarifa hűségnyilatkozat: Szolgáltatót nem válthatunk és olcsóbb díjcsomagot sem választhatunk, csak drágábbat. Ilyen kikötés általában kedvezményes szolgáltatás fejében jár, például korlátlan beszélgetést, olcsó készüléket, nagy adatcsomagot kaphatunk meghatározott összegért cserébe.
  3. Készülék utáni hűségnyilatkozat: A nulla vagy 1 forintért megvásárolható mobiltelefonokért cserébe a szolgáltató azt várja cserébe, hogy vállaljuk: ha szolgáltatót váltunk, akkor megtérítjük neki a készülék kiskereskedelmi árát. (Figyelem! Ez az ár a mobilcégeknél általában magasabb, mint a szabad piacon elérhető ár!)

A háromfajta hűségnyilatkozat nem sok jót sejtet, főként, hogy
különösen nagy kedvezménynél mindhármat vállalnunk kell. Ezeket
felmondani csak több 100 ezer forintos kötbér megfizetése után lehet. Nincs az a kedvezmény, ami megérne ekkora áldozatot! 

Így szabadulhatsz!

  • A legfontosabb, hogy szerződéskötéskor írd fel, mikor jár le a hűségidő! Jó megoldás lehet a telefon emlékeztetője! Elképzelhető, hogy a szolgáltató is értesít a hűségidő lejártáról, de jobb biztosra menni!
  • Már jóval a hűségidő lejárta előtt jelezd új szolgáltatódnak, hogy szívesen lennél az ügyfele! Ő innentől intézi a szolgáltató váltással kapcsolatos összes feladatot helyetted!
  • Az Interneten nézd meg, az új szolgáltatód milyen általános szerződési feltételeket alkalmaz, mert ezekből kiderül, milyen feltételekkel szabadulhatsz meg szerződésedtől.
  • Ha túl szigorúak a feltételek, akkor érdemes inkább a magasabb díjat vállalni hűségidő nélkül, hogy egy igazán kedvező ajánlat esetén gyorsan lecserélhesd a szolgáltatódat!
  • Ha vita van, a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz vagy a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulhatsz segítségért!

0 Hozzászólás

  • drx9999 2014-05-06 08:18:28 - Válasz

    A jó kérdés a hűségidőhöz: akkor az miért van ha aláírok egy hűségszerződést akkor a szolgáltató mégis egyoldalúan módosíthatja az előfizetési díjat a percdíjat. Amit persze nem tekint szerződés módosításnak mivel egy időben ezekkel a lépésekkel az ÁSZF is módosul, s akkor hol van az hogy egy szerződésen nem módosítunk míg annak a tartalma le nem jár?

  • bankmonitor.hu 2014-05-07 13:38:13 - Válasz

    @drx9999: Viszont a banki hirdetmények változásakor lehetőségünk van más bankot választani!

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket