Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Nem is hinnéd, naponta mennyit bámuljuk a képernyőt!

  • 2014-07-01
  • szerző: bankmonitor

Túl sokat. Ám ez nem is csoda, hiszen nem csak tv-t nézünk, hanem ülünk a számítógép előtt vagy birizgáljuk a mobiltelefonunkat. Összességében véve azonban nemzetközi összehasonlításban nem olyan rossz a helyzet, mint hinnénk. A dolgok azonban változnak! Nézzük mit hoz a jövő!

Mennyi időt tölt naponta a TV, a számítógép, a mobiltelefon kijelzőjének nézegetésével? Erre a kérdésre kereste a választ a Milward Brown 30 országban faggatva a 16-44 éves embereket. Meglepő lehet, de a leginkább Indonéziában, Kínában és a Fülöp-szigeteken vannak odatapadva a képernyőhöz az emberek. Ezekben az országokban naponta 8 óránál többet foglalkoznak ezzel.

Az, hogy milyen eszköz kijelzőjét nézik a leginkább, elég változatos képet mutat. A kínaiak egyértelműen számítógépfüggők, átlagosan 161 percig nézik naponta a monitort.  Az amerikaiak a tévét bámulják legtöbben, naponta 147 percig legalább. Az okostelefon pedig a szaúd-arábiaiakat varázsolja el minden nap 189 percre.

Te is sokat foglalkozol a mobiloddal? Használd olcsóbban!

A felmérésben Magyarország is részt vett. Az gondolnánk, mi is sokat bámuljuk a különböző kijelzőket, pedig egyátalán nem. Naponta csak 5,8 órát nézzük a különféle kijelzőket, ami a világban a középmezőnynek felel meg. Nálunk is a számítógép vezet napi 112 perccel, aztán jön a televízió 98 perccel, végül pedig az okostelefon 90 perccel.

Az, hogy milyen képernyőt nézünk, folyamatosan változik. A jelek szerint hamarosan a mobil kijelzőkön töltjük el a legtöbb időt. A comScore felmérése szerint az Egyesült Államokban már a képernyőnézéssel töltött idő felét már a tabletek vagy az okostelefonok kijelzőinek bámulásával töltötték az emberek. Már most is vannak olyan dolgok, amelyeket kizárólag okostelefonon intéznak az amerikaiak. ilyen a rádióhallgatás, a képek nézegetése és a térképek használata.

A közösségi oldalak használat is ugyanez a kategória. Minden mobiltelefon kijelző nézegetésével eltöltött 5 percből egyet a közösségi oldalakra fordít az amerikai lakosság. Természetesen a Facebook a legjelentősebb szereplő. Ez a közösségi oldal egyedül 18 százalékot hasít ki magának a mobilkijelzők nézegetésével töltött időből az USA-ban.

Persze Amerika messze van. Ezek az adatok Magyarországon máshogy néznének ki. Hogy pontosan hogyan, azt nem tudhatjuk, nálunk ezt senki sem mérte. De biztosak lehetünk abban, hogy mint oly sok minden ez a trend is jelentkezni fog nálunk.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket