MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Nem vagyunk könnyű banki ügyfelek

  • 2014.03.31.
  • szerző: bankmonitor

Gyakran mondogatjuk, manapság a pénz irányítja a világot. Mégis oly keveset tudunk a pénzügyekről. Emiatt aztán viszonylag gyakran hozunk számunkra hátrányos döntéseket. De vajon tanulunk-e a hibáinkból és szánunk-e időt a tájékozódásra? És ha igen, akkor kinek a segítségét kérjük pénzügyekben? Körbejártuk, milyen banki ügyfelek a magyarok.

A gazdasági válság 2008-as kitörése óta napi témává váltak a médiában a pénzügyi kérdések. Devizahitelesek problémája, csökkenő betéti kamatok, tranzakciós illeték, ingyenes készpénzfelvétel – hogy csak a legfontosabb témákat soroljuk. Az elmúlt két évben mindezek ellenére 5 százalékponttal 21 százalékról
16 százalékra csökkent azok száma, akik naponta tájékozódnak pénzügyeikről. Megdöbbentő ez, főleg annak a függvényében, hogy az emberek 58 százaléka ma is úgy látja, nem árt naprakésznek lenni pénzügyekben! A GfK és az OTP Bank közös felmérése szerint 2013-ban a legtöbben
(a megkérdezettek 24 százaléka) egy hónapnál is ritkábban olvasnak pénzügyi témájú híreket. Az érdektelenek aránya ráadásul 2011 óta 7 százalékkal nőtt!

Ha valaki veszi a fáradtságot és
utánanéz a pénzügyeinek, az
túlnyomó részben (85 százalékban)
az interneten a banki hirdetéseket és különféle weboldalakat böngész. Utóbbi esetben a gazdasági témákkal foglalkozó oldalakon, a
hírportálokon és pénzügyi blogokon lévő cikkeket olvas. A
második legfontosabb információforrásnak a televízió (17 százalék informálódik innen), a
harmadiknak pedig a banki ügyintéző (12 százalék kért itt segítséget) bizonyult. Mielőtt konkrét pénzügyi döntést hozunk, némileg változik a sorrend. Itt is a legfőbb információforrás az internet (63 százalék böngészi a banki weboldalakat, hirdetéseket), majd a banki ügyintéző (15 százalék) és a pénzügyi tanácsadó (12 százalék) következik.

A Bankmonitor.hu oldalon nem csak segítünk megtalálni a legoptimálisabb bankot, de kérdéseidre is válaszolunk!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankszámla
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ

Arra a kérdésre, hogy vett-e már igénybe
pénzügyi tanácsadást az elmúlt 1-2 évben, a megkérdezettek
49 százaléka válaszolt igennel. A legtöbben (48 százalék) a banki ügyintézőket választotta, de csaknem ugyanilyen népszerűek a pénzügyi tanácsadók is. A banki szakértőket viszont nem szeretjük ennyire, csak 23 százalék mondta azt, hogy számít rájuk pénzügyi kérdésekben. A
bizalmatlanság oka, hogy a megkérdezettek szerint csak az
adott bank termékeit ajánlja, nem azt, ami az ügyfélnek a legjobb.
Érdekes, hogy pénzügyi tanácsot már kis összeg, 500 ezer forint alatt is szívesen veszünk igénybe. „4 százalék gondolkodik így, de majdnem ugyanennyien mondták, hogy nekik csak egymillió forintnál nagyobb összeget érintő ügyben lenne szükségük segítségre – emelte ki a kutatásból Becsei András, az OTP Bank Lakossági Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.

Azt sem szeretjük azonban, ha túl gyakran keresnek minket a banktól. 65 százalék mondta azt, hogy inkább ő keresné a banki ügyintézőt, ha szükség van rá. Az ügyfelek többsége évente vagy
legfeljebb félévente szeretne pénzügyi tanácsot kapni. A banktól kapott tanáccsal általában elégedettek vagyunk, a legtöbben 5-ből 4-es osztályzatot adtak a megszerzett információra.

Fontos kérdés, hogy ha már a banki ügyintézőket favorizáljuk, akkor
miként lépünk kapcsolatba velük?
Még mindig sorban állunk a fiókban, vagy használjuk a modern kommunikációs lehetőségeket (telebank, chat, közösségi oldalak)? Nem meglepő, de a TNS Hoffmann adatai szerint a 18-70 éves banki ügyfelek 37 százaléka legalább havonta felkeresi a bankfiókot. Az online ügyintézés kényelmes, gyors és nem utolsó sorban olcsó, ám a jelek szerint mégsem szeretjük. A már említett korosztály 68 százaléka még sosem, 11 százaléka pedig csak ritkán intézte bankügyeit ily módon. Ez még érthető, hiszen az
internetet az idősebb korosztálynak csak szűk köre használja. Ám az már kevésbé érthető, hogy a telefonos ügyintézés sem túl gyakori, a 17-80 éves banki ügyfeleknek 55 százaléka még sosem használta a telebankot.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Orosz taxiárak

    Habár az orosz gazdaságra a totális állami kontroll és intézményes korrupció jellemző, van egy üdítő kivétel, a moszkvai taxipiac. Ez teljesen liberalizált, önszabályozó üzemmódban megy,...

  • RSM Hungary blog

    Indokolt lenne az új Jöt. változtatása

    Az új jövedéki törvény még életbelépése előtt módosításra került, de úgy tűnik, hogy a gazdálkodóktól érkező észrevételek, valamint az általános eljárásjogi háttér változása elkerülhetetlenné teszi az ismételt módosításokat. A jövedéki engedélyeseknek előírt pénzügyi biztosíték és a kötelező tárolókapacitások meghatározása is kérdéseket vet fel.

  • Pénzkérdés

    Tech óriások írtak nyílt levelet Donald Trumpn

    Többek között a Facebook, az Amazon és a Google is arra kéri az amerikai miniszterelnököt, hogy folytassa Barack Obama DACA-programját, amely az Amerikába illegálisan bevándorló gyermekek védelméről és segítéséről szól. [...] Bővebben!

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul. [...] Bővebben!