Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

„Pénzt kaptam a bankomtól!”

  • 2014-05-11
  • szerző: bankmonitor

Sok olvasónktól kaptuk ezt az örömteli hírt. Lehet, hogy Te is köztük vagy? De mit kellett tenni mindezért? Sokat utalni, vagy vásárolni, esetleg hitelt felvenni? Nem. Egyszerűen csak bankolni. És emiatt már pénzt lehet kapni? Igen is meg nem is. A választ egy MNB elmarasztaló határozatban találjuk meg.

Kinek jár a jóváírás?

Természetesen nem azért kaphatsz pénzt, mert olyan jó ügyfél vagy. Egy év eleji MNB vizsgálat alapján a bankoknak vissza kell fizetniük a nem jogszerűnek ítélt díjterheléseket. Ez gyakorlatilag mindenkit érint, hiszen az MNB ítélete 35 pénzintézetet sújtott. Így jó eséllyel már neked is jóváírtak valamekkora összeget a számládon. Ez néhány forinttól kezdve akár több ezer forint is lehet. 
És mi történik akkor, ha már bezártad korábbi számládat?

Nos, a jóváírás akkor is jár. Ilyenkor a volt bankod postán küldi el a neked járó összeget. Azt azonban nem árt tudni, hogy ha közben elköltöztél, az ex-bankod erről mit sem fog tudni: kiküldik az általuk ismert legutolsó címre a visszatérítést. Ha másért nem, akkor legalább emiatt célszerű jóban lenni az új lakóval, vagy a volt szomszédokkal. 

Miért kaptad egyáltalán?

2012 január és 2013 december 31-e közötti időszakban volt olyan tranzakciód, amiért többet fizettél, mint amennyit a bank jogszerűen terhelhetett volna. A különbség az MNB által kifogásolt díjemelésekből adódik. 

Milyen szabályokat sértettek meg a bankok?

A Magyar Nemzeti Bank több ponton is kifogásolta a tranzakciós adó miatti hirdetményi változásokat:

  • korábban ingyenes tranzakciókért kellett fizetni
  • egyoldalúan új díjtarifa bevezetésével szerződést módosítottak
  • megváltoztatták a díjszámítás módját
  • kevesebb, mint két hónappal a hatályba lépés előtt tették közzé hirdetményüket
  • nem tájékoztatták az ügyfeleket az elállás jogáról
  • egyéb adminisztratív problémák (az üzletszabályzatok, valamint az ÁSZF-ek nem tartalmazták a díjmódosítás oklistáját, illetve a díjmódosítás konkrét okát)

Mit tehetünk, ha még mindig sokkaljuk a számlaköltségünket?

Váltsunk bankot! Vagy akár csak bankszámlát. Ugyanis lehet, hogy nem is kell elhagynunk a bankunk, mindössze házon belül elegendő egy kedvezőbb bankszámlára váltanunk. De ha válásra kerül a sor, akkor válasszuk a leginkább nekünk való számlát kínáló bankot a kalkulátorunk segítségével! 

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

0 Hozzászólás

  • Bóbitáné Kasza Erzsébet 2014-05-19 21:10:25 - Válasz

    Én bizony nem kaptam a bankomtól egy fillért sem, pedig biztosan benne van az elmarasztalt bankok között, mert még egy egyenleg lekérdezéséért az ATM-ből is felszámol pénzt, undorító, egy felvilágosításért gépen keresztül!!! Sőt most megint bevezettek valami új díjat ATM-ből való 2. pénzfelvételért!!!

  • bankmonitor.hu 2014-05-21 14:11:22 - Válasz

    Több bank is megtámadta az ítéletet, így amíg le nem zárul a bírósági eljárás, addig ezek a bankok nem fizetik vissza a kérdéses összeget.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket