Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Szeretnéd, ha munkahelyed támogatná lakáshiteled? Ezeket jó, ha tudod!

  • 2014-12-08
  • szerző: bankmonitor

Rövid időn belül a legnépszerűbb béren kívüli juttatássá válhat a munkáltatók által adható vissza nem térítendő lakáshitel támogatás. Bár ennek igénybevételére már év eleje óta lehetőség van, a konstrukció részleteit sokszor sem a munkaadók, sem a munkavállalók nem ismerik pontosan. Pedig ha valaki hibázik, az később sokba kerülhet. Lássuk tehát, kinek mit kell tudni erről a támogatási formáról!

Munkavállalóként mit kell tennünk, hogy hozzájuthassunk ehhez a támogatáshoz?

  • Jelezni a munkáltatónál, hogy élni szeretnénk ezzel a lehetőséggel
  • Nyilatkoznunk arról, hogy mely számlára kérjük az összeg folyósítását (hitelintézetnél vezetett folyószámára, hitelintézetnél vezetett hitelszámlára vagy központi elszámoló számlára)
  • Az adómentesség vizsgálatához szükséges dokumentumokat át kell adnunk a munkáltatónknak.

Mit kell tennie a munkáltatónak azért, hogy adni tudja ezt a támogatást?

  • Az egyik legnagyobb felelősséggel és munkával járó feladat, hogy meg kell vizsgálnia a támogatás adómentességének feltételeit. (Figyelem! Ez talán a legfontosabb feladat, mert ha pontatlanság csúszik a rendszerbe, és utólag kiderül, hogy nem lehetett volna adómentesen nyújtani a támogatást, az adóköteles összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell megfizetnie mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak a hatályos előírások szerinti adót és járulékokat.)
  • Átutalni a támogatás összegét a munkavállaló által megjelölt számlára,
  • A pénzforgalmi számláját vezető hitelintézet felé – a támogatás folyósításával kapcsolatban – bejelentési kötelezettsége van.

Melyek az adómentesség feltételei, amelyeket a munkaadónak vizsgálnia kell?

  • a támogatás folyósítása hitelintézeten keresztül, annak évenkénti utólagos igazolása alapján történik,
  • a támogatás összege összesen nem több mint vásárlás esetén az ingatlan vételárának, míg építés, bővítés vagy korszerűsítés esetén a költségvetés 30 százaléka,
  • és a folyósított támogatás összege öt egymást követő évben nem több mint 5 millió forint
  • a hitel, amelynek a törlesztéséhez a munkáltató támogatást nyújt, lakáscélú (vásárlási, építési, bővítési, korszerűsítési célú, vagy ilyen hitel kiváltására nyújtott hitel, vagy ilyen hitelhez kapcsolódó gyűjtőszámla hitel),
  • a lakás, amelynek a megvalósításához a munkavállaló hitelt igényelt a saját tulajdona (vagy abban haszonélvező) továbbá a maximális szobaszám és együttköltözők tekintetében megfelel a méltányolható lakás fogalmának,
  • a folyósított támogatást a munkavállaló a célszerinti hitel törlesztésére fordította.

Könnyen belátható, hogy bár az új lehetőség – az adómentességnek köszönhetően – nagyon jó lehetőség a munkáltatóknak, de nem kevés többletmunkát is jelent számukra. Minden kritérium alapos vizsgálata várhatóan több erőforrás bevonását fogja igényelni. Szerencsére a problémára van megoldás. Azon munkaadók számára, akik nem szeretnének a támogatás jogosultságának vizsgálatával bíbelődni, az NGM rendelet lehetőséget ad, hogy ezeket a feladatokat kiszervezze. Ez a kiszervezés jelentheti a folyamat egyes elemeinek vagy adott esetben a teljes folyamat lebonyolításának átadását a pénzintézetek részére.

Ha érdekel, mekkora támogatásra lehetsz jogosult Te, vagy a dolgozód, töltsd ki az alábbi adatlapot!

Személyi hitel kalkulátor

A várhatóan legkedvezőbb hitelek:

Nincs találat a megadott paraméterek alapján.


havi törlesztő

THM

Szeretnél ingyenes tájékoztatást a fenti ajánlatokról? Add meg adataidat és szakértőnk 24 órán belül visszahív.
<< Vissza

Mit tud elvégezni a munkaadó helyett a bank?

Három lehetőség közül válogathatunk:

  • Alapszolgáltatás: Azok a munkáltatók (jellemzően egyéni vállalkozók, kis létszámú Bt-k, Kft-k), akik csak eseti utalást indítanának néhány munkavállalót érintően önállóan, banki közreműködés nélkül, azok a bank felé fennálló adatszolgáltatási kötelezettségüknek a bankok honlapján keresztül tehetnek eleget. Ez alapján a bank kiállítja a jogszabályban előírt utólagos igazolást arról, hogy a támogatás hitelintézeten keresztül került folyósításra, továbbá a NAV felé adatszolgáltatást teljesít.
  • Kiegészítő szolgáltatás: Az arra szerződő munkáltatóktól a bank átvállalja bizonyos adómentességi feltételek vizsgálatát és arról igazolást állít ki. Ez azon munkáltatóknak lehet hasznos, akik a támogatást ugyan maguk kívánják elutalni munkavállalóiknak, de a folyósítást megelőzően professzionális szolgáltatóra szeretnék bízni az adómentességi feltételek vizsgálatát annak érdekében, hogy az adminisztrációs terheiket és az adóbüntetés kockázatát csökkentsék.
  • Teljes körű szolgáltatás: Azoktól a munkáltatóktól, akik e támogatást cafeteria elemhez hasonlóan rendszeresen kínálják majd munkatársaiknak, a bankok teljes egészében át tudják vállalni a folyamat lebonyolítását. A munkáltatónak a szerződéskötés után csak annyi dolga van, hogy nyilatkozik a juttatásokról, majd a jogszerű és teljeskörű lebonyolítást a pénzintézetre bízza.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket