Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Tényleg minden a költségeken és a kamatokon múlik?

  • 2013-08-24
  • szerző: bankmonitor

A bankolást, befektetést érintő költségek, adók emelésével illetve újak bevezetésével vélhetően egyre többen szánják rá magukat kedvezőbb számlacsomag vagy befektetési lehetőség felkutatására. Azonban nem mindenkinek jelentenek ezek a díjak váló okot jelenlegi bankjuktól. Sőt! A tapasztalatok alapján a legtöbb ügyfél esetében valamilyen egyéb tényező befolyásolja a döntést arra vonatkozóan, hogy menjenek vagy maradjanak. Ezek közül a motivációk közül emelünk ki párat mai írásunkban.

„Mert olyan kedves és segítőkész az ügyintézőm…” Sokunkkal megesett már, hogy azért vásároltunk meg egy terméket vagy szolgáltatást, mert színvonalas kiszolgálásban volt részünk. Ha nem is rögtön tudatosítjuk ezt magunkban, visszagondolva biztosan emlékszünk ilyen esetre, vagy éppen emiatt vagyunk visszatérő vásárlók/vendégek valahol. Ez ugyanígy igaz a banki szolgáltatásokra is, csakhogy itt még az is fontos, hogy színvonalas ügyintézésben legyen részünk és minden kérdésünkre választ kapjunk. A bankfiókba gyakran visszatérő ügyfelek esetében jellemző, hogy állandó ügyintézőjük van, aki folyamatosan naprakészen ismeri az ügyfelük termékeit és zökkenőmentesen intézi ügyeit, szinte már kérdés nélkül ismeri az igényeit. Ám azt ne feledjük el, hogy semmit nem vásárolunk, semmilyen befektetést nem eszközölünk csak azért, mert a kedves ügyintéző ajánlotta. Nézzük meg, hogy az adott termék összhangban van-e a céljainkkal, nem túl drágák, vagy csak egyszerűen nem szükségtelenek-e.

„Helyben van a bankfiók…” Bár egyre nagyobb teret hódít immáron az internetes bankolás, sokan ragaszkodnak akár a megszokott ügyintézőhöz, akár csak ahhoz, hogy egy banki szakember intézze a dolgait, legyen az egy csoportos beszedési, átutalási megbízás megadása, vagy betétlekötés. A legtöbb esetben már lehetőségünk adódik ezeket az ügyeket otthonról, kényelmesen elintézni, ennek ellenére még mindig fontos szempont, hogy ha bármi kérdés felmerül, személyesen tudjunk egyeztetni a bank munkatársával, illetve biztonságosabbnak gondoljuk, ha személyes ügyintézés során kapunk visszaigazolást a megbízásunkról. Főként igaz ez a vidéken élőkre, kisvállalkozókra, egyéni vállalkozókra, akik továbbra is az előre kitöltött átutalási megbízásokkal érkeznek a bankfiókba. Holott a telefonbeszélgetéseket minden esetben rögzítik, és könnyebb bizonyítani, ha valami olyasmi hangzott el, ami aztán nem teljesült. Ezt sokan figyelmen kívül hagyják. A vállalkozók esetén egyébként kiemelten fontos szempont a bankfiók közelsége a pénztári tranzakciók lebonyolításához.

„Ez a termék nem található meg a másik bank kínálatában…” Már a legtöbb bank igyekszik egyre szélesebb körű termékpalettával kiszolgálni az ügyfeleit, akad azért egy-egy szolgáltatás, ami csak pár banknál lelhető fel. Jó példa erre az internetes kártyák esete,
amelyekről korábbi cikkünkben szóltunk. Akinek erre a kártyára van szüksége, de kalkulátorunk segítségével számlavezető banknak talált kedvezőbbet, a költségek összevetése után esetleg érdemes lehet mindkét bank szolgáltatását igénybe venni. Figyelembe kell venni persze az internetes kártyához kapcsolódó kártyafedezeti számlára való utalás költségét is a számlavezető bankból, így lehet, hogy csak egy, és nem a legolcsóbb bankot választja, hanem azt, ami az saját igényeinek jobban megfelel, még ha drágább is.

„Sok helyen van a banknak automatája…” Ez abból a szempontból fontos kérdés, hogy milyen költségek mellett juthatunk hozzá a pénzünkhöz a bank saját vagy egy idegen bank automatájából. Találunk még olyan ajánlatot, ahol nem tesz különbséget a bank saját és idegen atm között a készpénzfelvétel tekintetében, így ezen a problémán hamar túllendülhetünk.

A fentieket összevetve a pénzügyek területén is, ahogyan az élet más területén is hajlamosak vagyunk a megszokotthoz ragaszkodni, de senki ne legyen a saját pénztárcája ellensége és szánjon egy kis időt a konkurens bankok ajánlatainak átböngészésére, mert az ügyintézőnk kedves mosolya éves szinten több ezer forintunkba is kerülhet!

Ehhez nyújtunk kalkulátorainkkal segítséget, illetve személyes tanácsadásunk keretében pénzügyi céljaidnak megfelelő, akár eddig számodra ismeretlen alternatívákat is kaphatsz.



Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket