Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Vízbe esett az okostelefon? Hogy kerüljem el a bajt?

  • 2014-12-08
  • szerző: bankmonitor

Okostelefon, laptop, táblagép. Egyre több család büszkélkedhet egy vagy akár több hordozható számítástechnikai eszközzel. Ezek a ”ketyerék” nem olcsók ugyan, a legtöbben mégsem védik őket. Ha idő előtt tönkremennek, belenyúlunk a zsebünkbe és veszünk egy másikat. Pedig lenne más megoldás is.

Egy felmérés szerint az Internethasználók felének van okostelefonja vagy laptopja. De egyre többen vannak olyanok is, akik táblagéppel barangolnak a világhálón, ők az internetezők 15 százalékát teszik ki. A hordozható számítástechnikai eszközökből évről-évre egyre több fogy. Különösen az év végén, karácsony közeledtével, amikor az emberek szeretteiket gyakorta ilyen típusú ajándékkal lepik meg. A felmérések szerint az adott évben karácsony előtt talál gazdára minden negyedik okostelefon vagy táblagép.

A fa alatt talált műszaki cikknek persze nagyon örül új gazdája és igyekszik megóvni azt, hogy a lehető legtovább működhessen. Ebben egy darabig a gyártók is segítséget adnak, hiszen a termékeikre 1-2 év garanciát vállalnak. A garancia lejárta után gyakorlatilag semmivel nem óvjuk drága eszközeinket, gyakorlatilag a szerencsére bízzuk magunkat, hátha semmi bajuk nem lesz még egy darabig. Ez azonban nem egyéb hamis illúziónál.

A biztosítótársaságok tapasztalatai szerint ugyanis az okos eszközök tulajdonosainak 81 százalékával előfordult már, hogy gépe a garancia idő letelte után meghibásodott. Nagy dolog, majd elvisszük a szervizbe – gondolják sokan. Igazuk is van. Csakhogy a drága masinák szervizelése sem két fillérbe kerül, miként nem árt tudni azt sem, hogy vannak olyan meghibásodások, amellyel a garanciaidő alatt sem tudnak mit tenni a javítással foglalkozó cégek.

A vízbe ejtett készülékek javítására például vajmi kevés remény van, jóllehet ez az egyik vezető meghibásodási ok. Az is gyakran előfordul, hogy a hordozható készülék megkarcolódik esetleg leejtve tönkre megy. Előbbi problémáról az ügyfelek 25, míg utóbbiról 15 százaléka számolt be. Az ilyen meghibásodások javítása drága mulatság ennek ellenére bizony kevesen készülnek fel az ilyen károk kezelésére.

Az alábbi űrlap kitöltése után hamarosan te is megtudhatod, hogy mennyit tudnál megtakarítani a megfelelő biztosítás kiválasztásával!

Van-e valamilyen megoldás?- merül fel a kérdés. Jó hír, hogy akár több választásunk is van, egy olcsóbb és egy drágább. Az olcsóbb, ha meglévő lakásbiztosításunk mellé havi néhány száz forintért olyan kiegészítő biztosítást kötünk, amivel megnövelhetjük az elektronikai készülékek garanciaidejét. Ennél valamivel drágább megoldás, az úgynevezett összkockázati biztosítás. Ennek havi díja magas ugyan, viszont minden kárra fedezetet nyújt, így értelemszerűen a műszaki cikkek különféle meghibásodása esetén is fizet a biztosító.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket