Betöltés

Mit gondolsz, a fiatalok, vagy az idősebbek spórolnak többet?

szerző: Bankmonitor
2018-06-07

A sztereotípia szerint a fiatal, 18-35 éves korosztály felelőtlenül költ, a jövőre nem gondol, ráadásul az értékrendje is merőben eltér az idősebbekétől. A Cetelem friss kutatása némileg rácáfol erre, amiből több meglepő megállapítás mellett kiderül, hogy a fiatalok még spórolósabbak is az idősebbeknél.

A Cetelem a felmérést 17 európai országra kiterjedően végezte el és alapvetően a 18-35 éves korosztály helyzetére és megítélését vizsgálta a 35 év feletti korosztályok körében. Mint azt várni lehetett, az idősebb korosztályok inkább negatív véleménnyel vannak a fiatalabbakról, a jellemzésükre használt jelzők 88%-a negatív. A legnagyobb kontraszt az érettség esetében mutatkozik: az Y-generáció európai tagjainak 41 százaléka tartja magát megfontoltnak, míg a 35 év felettieknek csupán 6 százaléka gondolja ugyanezt róluk, sőt, 32 százalékuk egyenesen éretlennek minősíti a fiatalabbakat.

Ugyanakkor az az előítélet is megdőlni látszik, hogy a fiatalok öncélúan költenek. A felmérés szerint a 35 év alattiak több mint 73% inkább spórol mintsem költene, pedig ezt megtehetné, ráadásul háromnegyedük a megtakarításai is növelni igyekszik a következő egy évben. Az értékek terén is meglepő dolgot hozott ki a felmérés. Míg a 35 év felettiek saját életükben a legfontosabb dolognak az utazás, a világ felfedezését tartják, addig az Y-generáció a családjukkal és szeretteikkel eltöltött időt tette első helyre.

A kutatás másik fontos megállítása szerint a 18-35 éves korosztály, nem is annyira támaszkodik az internetre, ha vásárlásról van szó. Az adatokból kiolvasható, hogy a fiatalabb korosztály a webshopok mellett erősen vonzódik a fizikai boltokhoz. Olyannyira, hogy a fiatal korosztályok 57 százaléka kifejezetten szeret ilyen üzletben vásárolni, miközben ez a 35 felettieknél csak 42 százaléknak okoz örömet. Ráadásul az európai mintától eltérően magyar sajátosság, hogy nálunk a 18 és 35 év közöttiek 57 százaléka kifejezetten teherként éli meg a vásárlást.

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

4 tipp a megtakarítások elkezdéséhez

2018. 09. 02.

A magyarok többségének gondot okoz, hogy havonta pénzt tegyen félre. Érdekes módon, a jövedelem nagysága sem számít a megtakarítási hajlandóság kérdésében. Mutatunk 4 tippet arra, hogyan legyen félretett pénzed, és...

Tedd, amiket tanácsolunk, és lesz pénzed

2018. 08. 28.

A lakosság szeret költekezni. Élj a mának – szól a mondás. Ezt követik sokan a pénzügyekben is, miközben mindig érdemes lenne a jövőre is gondolnunk. Megvizsgáljuk, mire és hogyan érdemes...

Vidéken többet ér a pénzünk, hát még a lakástakarékunk

2018. 07. 10.

Az ingatlanárak országszerte jelentős emelkedésen vannak túl, az ingatlanok iránti vásárlói éhség viszont ettől még nem múlt el. Ellenben egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy saját megtakarításból vásároljanak, az esetek...

Blogajánló

  • alapblog

    Dolce vita!

    Születéskor várható élettartam Európában: Svájc 83,7 Spanyolország 83,5 Olaszország 83,4 Munkával töltött évek száma: Svájc 42,5, Spanyolország 35,1, legutolsó Olaszország 31,6. Forrás: Vakmajom a Facebookon

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.