Betöltés

Az inflációnál magasabb a kamat? A reálkamatról:

szerző: Bankmonitor.hu
2012-03-26

Az infláció azt jelenti dióhéjban, hogy egy adott időszak alatt mennyivel tudunk kevesebbet vásárolni a pénzünkből. Ha ehhez az értékhez viszonyítjuk a betéti kamatot

Az infláció azt jelenti dióhéjban, hogy egy adott időszak alatt mennyivel tudunk kevesebbet vásárolni a pénzünkből. Ha ehhez az értékhez viszonyítjuk a betéti kamatot, akkor megkapjuk, hogy valójában mennyit növekedett a lekötött pénz értéke a lekötés alatt. Szakszóval ezt az értéket reálkamatnak nevezik. Gyors megközelítő értéket kaphatunk erre, ha kivonjuk a betéti kamatból az inflációs értéket.

Fontos dolog azonban, hogy a betét elhelyezésekor a reálkamat nem határozható meg, hiszen míg a következő időszak kamata ismert, addig az infláció vonatkozásában legfeljebb várakozással bírunk és e várakozástól, akár jelentős mértékben is eltérhet majd az infláció tényleges értéke. 

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Mi az a befektetési alap?

Miért kell megtakarítani?

Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Blogajánló

  • alapblog

    A lakástakarék hattyúdala

    Befektetői körökben keserédes viccelődés tárgya, hogy ha egy vállalat új székháza elkészül, akkor az valószínűleg a cég életciklusának csúcsát is kijelöli. Onnan már lefelé vezet...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.