Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Megdöbbentő! Nem számít milyen magas a mobilszámla?

  • 2014-01-22
  • szerző: bankmonitor

Dráguló percdíjak? Vonzó akciók? Teljesen mindegy. A magyar átlagember minden áron ragaszkodik a saját mobilszolgáltatójához. Akkor is, ha ráfizet.

Sokan szívják a fogukat, mikor megkapják a havi telefonszámlájukat.  Megfogadják, igyekeznek kevesebbet beszélni vagy kevesebb sms-t küldeni, csakhogy kicsivel kevesebbet fizessenek. Odáig már kevesen jutnak el, hogy körülnézzenek a piacon, van-e olyan szolgáltató, akinél olcsóbban lehet telefonálni.  Igaz, ember legyen a talpán, aki a különböző szolgáltatók díjait össze tudja vetni egymással. Az pedig külön művészet, hogy a számtengerből kikalkuláljuk, melyik szolgáltató, melyik csomagja a legmegfelelőbb számunkra. Mindezek miatt általában minden marad a régiben és fizetünk, mint a katonatiszt.

Ezt a fogyasztói hozzáállást a hivatalos statisztikák is alátámasztják. Bár Magyarország Európai Uniós csatlakozásától kezdve lehetőség van arra, hogy hívószámunkat megőrizve szolgáltatót váltsunk, nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság tavalyi adatai szerint a 11 millió hazai mobiltelefon előfizetőből mindössze 83 ezren váltottak szolgáltatót 2013-ban. Nem is csoda, hogy a három nagy szolgáltató (T-Mobile, Telenor, Vodafone) piaci részesedése évek óta állandó.

De vajon mi az oka ennek a passzivitásnak? Maga a számhordozás nem túl bonyolult. Bejelentjük a nekünk tetsző szolgáltatónak, hogy ügyfelei szeretnénk lenni. Innentől ő mindent 8 napon belül elintéz. Életszerűbb magyarázat lehet az, hogy az átlagember képtelen eligazodni a tarifadzsungelben. Csakhogy ma már ez sem lehetetlen, hiszen az Interneten viszonylag könnyen lehet olyan oldalakat találni, amelyek a banki termékekhez hasonlóan a távközlési szolgáltatások árait hasonlítják össze.

Vannak olyan vélemények is, melyek szerint az átlagos mobiltelefon előfizető azért nem mozdul, mert gúzsba van kötve. Amikor régi telefonkészüléke elhasználódik, szolgáltatója rendkívül vonzó áron kínál helyette újat. Ennek azonban ára van: évekre szóló hűségnyilatkozatot kell tenni cserébe. Mire az lejár, szükség lehet egy újabb, modernebb készülékre, így kezdődik minden elölről.

Pedig ha kitörünk az ördögi körből és hűségnyilatkozatunk lejárta előtt körülnézünk a piacon egy tarifa-összehasonlító oldal segítségével, az alacsonyabb számlán keresztül havonta több ezer forintot is spórolhatunk.

Ha te is szeretnéd csökkenteni telefonköltségeidet, nézd meg a Vodafone alábbi ajánlatát!

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

0 Hozzászólás

  • sallai.imre 2014-01-22 09:51:01 - Válasz

    Nem értem a cikk írójának csokálkozását. Sehol nincs béklyóba kötve a fogyasztó, kivéve Magyarországon! Lenne verseny és vándorlás, ha nem kötnék le a felhasználót…De ez a cél! Maradjon és fizessen, minél többet!
    Hűségidő nélkül érdekelne ez a tarifa!

  • tamas46 2014-01-26 13:27:13 - Válasz

    a legfontosabb, hogy a hűség kereteitől megszabaduljon az ember. Ezután már egészen más szabályok szerint lehet játszni. Elég bejelenteni a szolgáltatónál, hogy fel kívánod mondani a szerződésedet, rögtön lesz egy jobb ajánlatuk, mert tudják, hogy ha elengednek,akkor a konkurenciához mész. konkrét példa: flottás előfizetésem volt, havi 3400 Ft, teljes lebeszélhetőség, 15 Ft-os percdíj, csoporton belüli ingyenesség. Mivel már nem kellett a csoportkedvezmény és kevesebbet is beszéltem, gondoltam megszüntetem a szerződést. A vége a sztorinak: 1750 Ft havidij, 12,5 Ft percdíj. mindez egy személyes bejelentésért az ügyfélszolgálaton, Elég jó azt hiszem.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket