A Felügyelet támogatja az online bankváltást

A Felügyelet támogatja az online bankváltást
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2013-04-27 Frissítve: 2018-04-05
 

A döcögős bankváltási gyakorlat jobb átláthatósága és egyszerűsítése érdekében banki ajánlásokat dolgozott ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (Felügyelet). Ennek keretében egyoldalas tájékoztató anyag kidolgozását sürgeti, és követendő gyakorlatként fogalmazza meg annak lehetőségét, hogy az ügyfelek a bankváltást akár online kezdeményezzék.

Maga a bankváltási folyamat felgyorsítására és ügyfélbarát megvalósítására még 2009-ben indított egy kezdeményezést a Bankszövetség, melynek eredményeként megszületett az egyszerűsített bankváltás koncepciója egy ajánlásban testet öltve. A folyamat alapvető célja, hogy mindent egy helyen intézhessünk, azaz ne kelljen régi bankunkat külön felkeresnünk.
Korábbi cikkünkben már vizsgáltuk, hogy valóban egyszerűsödött-e a bankváltás folyamata az ajánlásnak köszönhetően, most leginkább a Felügyelet által megfogalmazott elveket szeretnénk bemutatni olvasóink részére.

Az intézkedéscsomag elvárásokat és követendő gyakorlatokat támaszt a bankokkal szemben. Az elvárások leginkább a Magyar Bankszövetség ajánlásának nyomatékosítását célozzák, ebben újdonságot nem igen tapasztalunk a korábbiakhoz képest.

Az átlátható tájékoztatás érdekében követendő gyakorlat, hogy az intézmények egy egyoldalas, a lényegi információkat összefoglaló dokumentum keretében hívják fel az ügyfelek figyelmét a bankváltással összefüggő fontosabb tudnivalókra. Ez mindenképpen ügyfélbarát megoldás, hiszen a Bankszövetség által készített és a bankok által előszeretettel alkalmazott Bankváltási Útmutató 6 oldal terjedelmű.

A bankváltási folyamat egyszerűsítését célozza az a számunkra legkedvesebb Felügyeleti ajánlás, hogy a bankok a számlaváltás  kezdeményezéséhez online lehetőséget is biztosítsanak az ügyfelek számára. A gyakorlatban hasonlóval jelenleg kevés helyen találkozunk (az egyik üdítő kivétel ezen a fronton a Budapest Bank), reméljük, hogy hamarosan több bank is alkalmazza ezt a gyakorlatot.

Szintén a folyamat egyszerűsítését célzó ajánlás, hogy – amennyiben a szerződés felmondásához formanyomtatvány szükséges – az intézmény elfogadja a szerződés felmondására irányuló szándékunkat attól függetlenül, hogy azt nem formanyomtatványon keresztül kezdeményezzük. Természetesen az írásbeli nyilatkozatnak minden lényeges adatot tartalmaznia kell és azt a banknál bejelentett módon kell aláírnia az ügyfélnek.

Ugyan lényeges változásokra az egyszerűsített bankváltás folyamatában sajnos még az intézkedéscsomag hatására sem számítunk, de mindenképpen bíztató, hogy Felügyeleti oldalról is felismerésre került a tény, hogy a folyamat nagyobb hangsúlyt és további egyszerűsítéseket igényel. Az intézkedéscsomaggal összhangban mi is mindenkit csak arra buzdíthatunk, hogy az elmúlt időszakban megemelkedett banki szolgáltatások költségei miatt szenteljünk némi időt költségeink optimalizálására. Mindezek fényében, aki mélyebben szeretne elmerülni a számlacsomagok rejtelmeiben, ajánljuk figyelmébe az oldalunkon található számlacsomag választó kalkulátort, valamint a témában született számos hasznos információt.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés