Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Bankolás úton-útfélen, százezreket érint az újítás

  • 2016-07-12
  • szerző: bankmonitor.hu

A CIB Bank után az MKB Bank is úgy döntött, hogy az eddig mobilböngészőre optimalizált mobilbanki felületét okostelefonra és táblagépre letölthető alkalmazásba költözteti. A technológiaváltás hírére nagy reményeket fűztünk az új felülethez, de a mobilalkalmazás sajnos alulmúlta a várakozásainkat. Mire képes az új mobilbank? Mire lehet számítani a jövőben? A Bankmonitor választ ad a kérdésekre…

Valószínűleg legtöbbünknek teljesen mindegy, hogy számlavezetőnk mobilbankját telefonunk, táblagépünk böngészőjén vagy egy az adott eszközre letölthető alkalmazáson keresztül érhetjük el. Ami viszont biztos, hogy mindenkinek fontos, hogy

  1. a mobilbank használata biztonságos legyen,
  2. mindig rendelkezésre álljon, amikor szükségünk van rá, és
  3. a lehető legtöbb dolgot elintézhessük a segítségével, ami egyszerűsíti napi pénzügyeink kezelését.

Az elsőnek kétségkívül minden idehaza elérhető mobilbank eleget tesz. A másodikkal kapcsolatos esetleges hiányosságokra többnyire csak rendszeres használat mellett derül fény. Az viszont már rögtön az első használatkor kiderül, hogy mennyire egyszerűsíti az adott mobilbank az életünket.

Nos, az újonnan debütált MKB mobilalkalmazás még igencsak gyerekcipőben jár. A klasszikus netbanki funkciókkal, mint a számlainformációk (egyenleg, számlamozgások) lekérdezése, eseti átutalások kezdeményezése felvértezték, viszont komoly hiányosságnak tartjuk, hogy nem lehet kártyalimitet módosítani. Ami azért is igazán furcsa, mert az előd, azaz a böngészőre optimalizált változat amúgy rendelkezett ilyen funkcióval.

Egzotikusabb dolgokat, mint a pénzküldés telefonszámra, számla- és kártyainformációk push üzeneteken keresztül történő követése, vagy ehhez hasonlókat ne keressünk. Még azok a kényelmi szolgáltatások (mobiltelefon egyenlegfeltöltés, autópálya-matrica vásárlás) sem kerültek be az alkalmazásba, amelyekre a böngészőre optimalizált változat egyébként képes volt. Van viszont ATM-kereső funkció, ami azért jól jöhet, ha éppen készpénzre van szükségünk vagy bankfiókot keresünk.

Szóval egyik szemünk sír, a másik meg nevet. Csalódás számunkra, hogy egy napjainkban debütáló mobilalkalmazás ilyen alacsony funkcionalitással bír. Továbbá az is, hogy semmilyen felhasználóbarát újítást, egyedi megoldást nem hozott a felület az idehaza elérhető mobilbankok világába. Sajnos még az olyan köztudottan népszerű funkciók sem kerültek be, amelyek már más bankok alkalmazásaiban elérhetőek.

Mindamellett örömmel tölt el bennünket, hogy újabb alkalmazással bővült a hazai mobilbank piac, és bízunk benne, hogy a technológiaváltás egy komolyabb újítás előszele. A bank oldalán található tájékoztatás mindenképpen bizakodásra ad okot, amely szerint

„Az elérhető szolgáltatások körét folyamatosan bővítjük, szem előtt tartva az ügyféligényeket és visszajelzéseket.”

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket