MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Fittyet hánytak az ügyfelekre, komoly bírság lett a vége

  • 2014.04.01.
  • szerző: bankmonitor

Mindenki ismer valakit, akit a banki panaszának kezelése kihozott a sodrából. Kit a semmit mondó válaszok, kit a rétestésztaként elnyúló ügyintézés hoz ki a sodrából. A jelek szerint a bankok szakmai felügyeletét ellátó jegybank is érzékelte a problémát: összesen 18 millió forint bírságot szabott ki három bankra, mert azok nem megfelelően kezelték ügyfeleik panaszait.

Az esetek 56,4 százalékában a K&H Bank a jogszabályban előírt 30 napnál hosszabb idő múlva válaszolt ügyfelei panaszaira – állapította meg a Magyar Nemzeti Bank.  Emiatt a pénzintézetnek 15 millió forint bírságot kell fizetnie. A panaszkezelési rendelkezések miatt másik két bank is bírságot kapott: az AXA Banknak 2 millió forintot, a Banif Plus Banknak egymillió forintot kell fizetnie. A jegybank mindhárom pénzintézetet eltiltotta a jogsértések folytatásától.

A MNB 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított azok panaszkezelési gyakorlata miatt. A vizsgálatot az indokolta, hogy a jegybankhoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.

Ha esetleg elégedetlen vagy a bankoddal, kalkulátorunk segítségével egyszerűen és gyorsan találhatsz jobbat!


Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankszámla
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ


Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Diplomás-arány

    Diplomások aránya a 30-34 éves korosztályban, régiókra lebontva. Leegyszerűsítve, a ma diplomása a jövő gazdasági növekedése, hiszen magasan képzett munkaerőből globális hiány van, ezért ahol...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.