Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Megvannak a legjobb banki termékek – Itt a lista!

  • 2016-11-08
  • szerző: bankmonitor.hu

Kiosztották hétfő este a legjobb magyarországi banki termékeket elismerő Bankmonitor-díjakat, a győzteseket 40 bank és befektetési szolgáltató mintegy 4000 pénzügyi terméke közül választották ki. Az elismerést 15 lakossági és vállalati kategóriában adták át, a banki termékeket objektíven, az év egésze során alkalmazott árazások alapján vizsgálták és rangsorolták a Bankmonitor.hu szakemberei. Kiegyenlített volt a mezőny, amit az is mutat, hogy a 15 díjon 12 szereplő osztozott, a legtöbb elismerést – két-két díjat – az OTP, az Erste és a CIB kapta. A díjátadó rendezvény egyben szakmai workshop is volt, amelyen a bankolás jövőjéről, a digitális pénzügyi innovációról cseréltek eszmét a téma elismert szakértői.

Lehullt a lepel az év legjobb banki termékeiről

A Bankmonitor.hu a november 7-én hétfőn megrendezett gáláján idén először kiosztotta a Bankmonitor-díjakat. Az elismerést 15 lakossági és vállalati kategóriában adták át, a banki termékeket objektíven, az év egésze során alkalmazott árazások alapján vizsgálták és rangsorolták a Bankmonitor.hu szakemberei. „A megmérettetés során összesen 40 bank és befektetési szolgáltató mintegy 4000 pénzügyi termékét vizsgáltuk meg. Minden termékkategóriában azt vizsgáltuk, hogy az átlagos ügyfél érdeklődését, keresletét – azaz az évente több tízezer, esetenként százezer igényt – mely bank mely terméke tudja a pénzügyi racionalitást figyelembe véve legjobban kiszolgálni” – mondta Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu alapító ügyvezető igazgatója.

A több száz pénzügyi termék részletes vizsgálata során újfent kiderült, hogy jelentős eltérések lehetnek az egyes bankok konstrukciói között, így kellő odafigyeléssel, tudatos döntéssel komoly összegeket lehet megspórolni. A lakossági bankszámlák költségei között például évi 10-20 ezer forint is lehet a differencia, míg a rövid kamatperiódusú lakáshiteleknél átlagos hitelösszeg 8 millió forint esetén havi szinten akár 14 ezer forint, éves szinten 170 ezer forint, teljes futamidő alatt (15 év) pedig akár 2,5 millió forint is lehet. „Azzal a céllal jött létre 2012-ben a Bankmonitor.hu, hogy a hazai piacon elérhető pénzügyi termékeket közérthető formában és objektív módon hasonlítsa össze a lakosság és a kisvállalati ügyfelek számára. Az idén bevezetett Bankmonitor-díjjal is a különböző banki termékek közti eligazodást, a konzisztensen, január és szeptember között tartósan a legkedvezőbb konstrukciók megtalálását igyekszünk segíteni” – jegyezte meg Sándorfi Balázs.

bankmonitor-dij-2016A mezőny nagyon kiegyenlített volt, amit az is mutat, hogy a 15 kiosztott Bankmonitor-díjon mintegy 12 szereplő osztozott. A legtöbb elismerést – két-két díjat – az OTP, az Erste és a CIB kapta. Ami a részleteket illeti, a legjobb bankszámla például az Erste Bank privilégium bankszámlája lett, a legjobb lakáshitel díját a K&H bank Üzleti feltételű lakáshitele kapta, a legjobb személyi kölcsön elismerésben a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsöne részesült, míg a legjobb egy éves bankbetét díját  a BNP Paribas A jövő betétei terméke kapta. A legjobb netbank az OTP netbankja lett, a legjobb mobilbanki applikáció díját pedig a MagNet Bank nyerte.

A díjazás teljes szempontrendszerének leírása a dij.bankmonitor.hu weboldalon található meg.

Terítékre került a digitális pénzügyi innováció

A díjátadó rendezvény szerves része volt egy pénzügyi digitalizációs workshop is, amely túllépett az általánosságokon és a banki digitalizáció gyakorlati megvalósulását vizsgálta, valamint középpontba helyezte a bankfiók nélküli, 100 százalékban online számlanyitás nemzetközi és hazai szabályozói trendjeit. Jánoskuti Levente, a McKinsey irodavezető partnerének előadásából kiderült, hogy nem elsősorban a fintech cégek a fő kihívói a bankoknak, hanem azok a nem-banki nagyvállalatok, például technológiai cégek, illetve azok a pénzügyi intézmények, amelyek a digitalizációhoz korán alkalmazkodnak. Bodnár Béla, a W.UP ügyvezetője kiemelte, hogy a bankok sokat tanulhatnak az e-kereskedelemben járatos cégektől, így például ma már nem terméket kell értékesíteniük, hanem adott élethelyzetre komplex megoldásokat.

Nemescsói András, a DLA Piper partnere és Gabler Gergely, a Magyar Nemzeti Bank igazgatójának előadása a hazai és nemzetközi szabályozási környezetről szólt. A jogszabályok Magyarországon ma még nem teszik lehetővé, hogy teljes egészében online módon nyithassunk számlát, a személyes azonosításnak meg kell történnie. Az európai trendek azonban egyértelműek; az online számlanyitás ma már egyre több országban elérhető. És mivel az internetet nem lehet megállítani az országhatároknál, ezért a szabályozás és a felügyelet tekintetében is nemzetközi megoldásra van szükség.

5 Hozzászólás

  • Stoky 2016-11-11 01:41:59 - Válasz

    Üdv mindenkinek!

    A legjobb netbank címet az Otp kapta. Ez ugye vicc?

    Én nem tudom milyen szempontrendszer alapján, de Én most kerültem át az Axától az Otphez. (Korábbról is ismerem az Otp netbankját, másik közös családi számla miatt).

    Az Axához még csak hasonlítani sem érdemes, mert lassú, nehezen átlátható.

    A design tény hogy szebb, de számomra fontosabb, hogy a funkcióját lássa el és átlátható legyen, hogy minél gyorsabban elintézhessem ügyeimet.

    • bankmonitor.hu 2016-11-11 08:26:52 - Válasz

      Kedves Stoky! A dij.bankmonitor.hu oldalon megtalálható a szempontrendszer, a díjazottak listáján kell kiválasztani azt, amelyik érdekli, és ott lesz a részletes leírás. Ezek alapján jött ki a végeredmény. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy valakinek – szubjektív szempontok szerint – más felület tetszik, de mi messzemenően az objektivitásra támaszkodtunk. Az OTP netbankjában elérhető szolgáltatások spektruma és a saját felmérésünkben az ügyfelek elégedettsége alapján egyértelmű volt a döntés.

  • Q 2016-11-11 09:55:43 - Válasz

    Én is üdvözlök mindenkit!

    Stokyhoz hasonlóan én is az Axatól kerültem át az Otphez. Korábbról volt már tapasztalatom az Otp netbankkal kapcsolatban. Megnéztem a pontozási szempontokat is. A legtöbb díjazottal egyet értek! Nekem két folyószámlám volt az Axánál igy az Otpnél is két számlám lett. Logikusnak tünt volna, hogy egy bejelentkezés kell két számlához, mivel egy a számlabirtokos… Személyes ügyintézéssel sikerült csak megoldani. Az,hogy jelszó maximum csak 8 karakter lehet speciális karakterek nélkül az 2016-ban szerintem vicc. Mivel nem a mobil applikációról szól a díj így annak hibáira ki se térnék. A fenti problémák nem objektívek, de a sebesség sajnos nagx gond. Valamit nem sikerül sokszor elsőre belépni…pl. nem jön meg az sms, majd időtúlépés miatt újra kell inditani a belépést…akkor persze két sms is jön. Lehet, aki jó visszajelzést adott róla sose használt más felületet. Mindezektől üdvözlöm a Bankmonitor erőfeszitéseit és a díjazásokat is…kivéve az Otpnetbankot! Üdv!

  • Q 2016-11-11 11:34:09 - Válasz

    Üdvözletem mindenkinek!

    Én is úgy jártam mint Stoky! Axás ügyfélből lettem OTP-s. Nekem sajnos két folyószámlám is volt az Axánál így kissé nehézkes volt megoldani,hogy egy belépéssel lássam a két folyószámlát (holott szerintem ez logikus lett volna, az Axánál az volt!) …személyes ügyintézés nélkül nem is tudtam volna elintézni. Itt jegyezném meg,hogy sokszor egy-egy jó ügyintéző menti meg a helyzetet ezzel a bankkal kapcsolatban!

    A mobil app nem ehhez a díjhoz tartozik, így annak hibáira és problémáira nem is térnék ki (pedig egy hosszú misét az is megérne!).

    Nyilván én vagyok a túlzó,hogy kevésnek tartom a 6 max. 8 karakteres jelszót, de hogy a speciális karaktereket képtelen kezeli az OTP rendszere 2016-ban az szerintem vicc.

    Átfutottam a szubjektív szempontokat (hiszen a fenti tények mind objektívak) valamint a többi díjazottal is szinte mind egyetértek, de az OTP netbankja valóban nehézkes és szerintem lassú is.

    Például saját számlák közötti átvezetés is bonyolult az Axás kb. 2 kattintásos megoldásához képest. Bejelentkezésnél többször belefutottam,hogy az azonosításhoz használt sms nem jött meg vagy csak várakozás után és újrapróbálkozást követően jött meg…két sms is!

    Ha jól láttam 1300 fős merítés is segítette a döntésüket, ezzel kapcsolatban arra tudok gondolni,hogy nem nagyon volt más netbanki banki tapasztalatuk mint az OTP.

    Amúgy lehet,hogy csak mi Axások látjuk másképp a dolgokat, lehet,hogy az OTP valóban jónak mondható (vakok közt félszemű a király alapon) a mai felhozatalban és csak az Axa rendszere volt nagyságrendekkel jobb…

    Maradok Tisztelettel:
    Q

    • bankmonitor.hu 2016-11-12 12:58:47 - Válasz

      Üdv! Nagyon köszönjük a véleményt. Szívesen várunk még több bankváltással kapcsoaltos tapasztalatot.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket