Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Kopp-kopp! Ettől kikerekedik a sárga csekkesek szeme!

  • 2015-06-02
  • szerző: bankmonitor

A sárga csekkes befizetéseknek generációs hagyománya van Magyarországon, ugyanakkor vitathatatlan a banki átutalások és az internetbank használatának térnyerése. Nincs viszont megállás a pénzügyi szolgáltatások fejlesztésében, az internet és az okostelefonok elterjedésével olyan úttörő megoldások jelentek meg az utóbbi években, melyek használata láttán sok őscsekkesnek kikerekedik a szeme. A telefonokon elérhető pénzügyi alkalmazásokkal még a haladó kategóriába sorolható ügyfelek is óvatosan bánnak, igaz eleinte az érintőkártyás fizetéstől is mindenki tartott, ma pedig már sok nyugdíjas rendszeresen használja.

Új megoldásokra mindig lesz igény

Hazánkban 1988-ban jelent meg az első bankkártya (akkor még devizafedezettel), egy évvel később bocsátották ki azokat a plasztikokat, amelyek mögött már forintszámlák álltak. Az első ügyfeleknek még komoly fejtörést okozhatott a kártya használata a gyér ATM- és POS-ellátottság miatt, de nem adták fel. Ma már körülbelül kilencmillió bankkártya van Magyarországon, a mágnescsíkokat felváltották a chipek, a forgalomban lévő betét- és hitelkártyák közel negyven százaléka már alkalmas az érintés nélküli fizetésre.

Valaki jár még bankfiókba? Az internetbank sikertörténete

AZ NRC felmérése szerint az ügyfelek negyede legalább egyszer még betér a számlavezetőjéhez ügyet intézni, miközben az internetbankba az ügyfelek 42%-a lép be havonta minimum egy alkalommal. Ez azt jelenti, hogy az online hozzáférésnek köszönhetően lényegesen gyakoribbá vált az ügyfelek és a bankok közötti kapcsolatfelvétel. A netbankot minden tízedik ügyfél heti szinten használja, ami személyes megjelenés esetén még a törzsvendégeknek is kihívás lenne. Megállapítható, hogy az online bankolással egy olyan kényelmi pénzügyi szolgáltatás született, amely megsokszorozta a pénzintézetekkel való találkozások számát.

A kényelem kétségkívül fontos, de egy pillanatig se feledkezzünk meg a költségekről sem. Nem beszélve arról, hogy milyen minőségű, mélységű szolgáltatást kínál a bank adott esetben. Szeretnéd a legjobb lehetőséget megtalálni? Keresd meg a hozzád leginkább illő számlacsomagot bankszámla kalkulátorunk segítségével!

A banki költségek és az ügyintézés minősége után ma már a harmadik helyen áll az internetbank használatának lehetősége a bankválasztás során. A bankok ezt felismerve alkalmazkodtak az igényekhez, ma a számlakínálat háromnegyede elérhető online módon. A banki felmérések azt mutatják, hogy az ügyfelek leginkább az online ügyintézéssel vannak megelégedve a szolgáltatások közül.

Megugrott az érintőkártyák használata

A válaszadó ügyfelek 68%-a használta a kártyáját az elmúlt egy hónapban, 32% az érintőkártyás fizetési móddal élt, a fejlődés ezen a területen is megkérdőjelezhetetlen. A bankkártyák száma összességében nem változott jelentős mértékben, de a kártyacserékkel és az új kártyaigénylésekkel megtízszereződött az érintés nélküli fizetésre alkalmas bankkártyák száma az elmúlt három évben.
Kezdetben az érintőkártyák használatát is némi bizalmatlanság övezte, majd a technológia folyamatos tökéletesítésének köszönhetően a felhasználók megbarátkoztak az újszerű fizetési megoldással.

Online családi kassza

A felnőtt magyar lakosság hatvan százaléka foglalkozik rendszeresen a pénzügyeivel, áttekinti a lehetőségeit, megvizsgálja a családi kasszát. Közülük minden második havi rendszerességek számba veszi a bevételeit és kiadásait családi költségvetés formájában. Ma körülbelül félmillióra tehető azok száma, akik mindezt kockás papír vagy excel tábla helyett okostelefonos alkalmazással követik nyomon.

Mi lehet még okostelefonon elintézni?

A szabadidejük jó részét postai sorban állással töltő embereket számos élménytől megfoszthatja az okostelefonokban rejlő lehetőségek felfedezése. Gondolhatunk itt a fél délutánt átölelő „befizetem a csekkeket és feladom a lottót” programsorozatra. A felmérés szerint az okostelefonos fizetési alkalmazásokra a fiatalabb, városi, magasabb végzettségű férfiak a legnyitottabbak. Közülük, aki az imént említett műveleteket intézte már el az anyósa előtt néhány koppintással, az bizonyára megismerte az „és ezt most így hogy?” tekintetet.

A statisztikák szerint minden negyedik okostelefon tulajdonos, összesen körülbelül hétszázezren töltöttek már le valamilyen pénzügyi alkalmazást, közülük minden második rendszeresen használja is azt. A pénzügyi alkalmazásokkal még sok felhasználó óvatos, előfordul, hogy a tranzakció tényleges végrehajtását inkább a biztonságosabbnak tartott internetbankon hajtják végre.

Az alacsonyabb biztonsági szintet igénylő pénzügyi műveleteket gyorsabban terjednek (pénzügyi tervezés, árfolyam-követés, költségvetés-készítés), de már az okostelefonos ügyfelek 17%-a használta a számlavezetője mobil alkalmazását. Az okostelefonos alkalmazással való fizetés még kevésbé jellemző, ez szintén annak tudható be, hogy a felhasználók és az internetbankolók között jelentős az átfedés és a biztonság miatt sokan inkább az utóbbit választják. Az eszközök további terjedése a közeljövőben dinamikus fejlődést hozhat a pénzügyek okostelefonos intézésében is.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket