Bankmonitor

Banki termékek összehasonlítása

Már nem sokáig járunk bankfiókba

  • 2014-04-13
  • szerző: bankmonitor

Magyarországon az ügyfelek többsége még mindig bankfiókban intézi ügyeit. A tendencia azonban egyértelmű: az elektronikus csatornák lassan, de biztosan átveszik a vezető szerepet a bankolásban. A bankfiók helyett már inkább az internetbank, a mobilbank és az okostelefonra letölthető alkalmazás élvez előnyt a mindennapi bankügyek során.

Magyarországon az ügyfelek 60 százaléka még mindig a bankfiókban intézi a pénzügyeit. Természetesen kor szerint igen nagyok a különbségek. Az Erste Bank 6 régiós országot, köztük Magyarországot is érintő felméréséből kiderül, hogy idehaza a 30 év alattiak több mint fele használja az elektronikus csatornákat.  30-59 éves korosztálynál jelentősnek mondható 41 százalék nem a bankfiókra szavaz, míg a 60 év felettieknél ez az arány mindössze 11 százalék. Jól látszik, hogy ahogy haladunk előre az időben egyre több lesz a digitális bennszülött, akinek a netbank már nem a bankfiók helyettesítő, hanem maga a bank.
Már minden tízedik banki ügyfél csak és kizárólag elektronikus csatornát használ, és ez az arány várhatóan dinamikusan bővülni fog.

A felmérés egyik érdekes eredménye, hogy az általában kütyümániásabb férfiak között magasabb az elektronikus csatornát használóak aránya (33%) szemben a személyes kapcsolatokban inkább hívő nőkkel (23%).

Nemzetközi szintéren sincs szégyenkezni valónk:
a résztvevő országok közül a második legmagasabb a kizárólag elektronikus csatornát használók aránya hazánkban. A prímet Csehország és Szlovákia viszi a maguk 16-16 százalékával.

Az elektronikus csatornák legdinamikusabban bővülő ága az okostelefonra letölthető mobil applikációk. Jelenleg ez a csatorna a felmérésben részt vevő országok közül Romániában a legnépszerűbb, ahol az ügyfelek 16 százaléka használja ezt a megoldást, míg a többi országban 3-13 százalékos ez az arány. 

Az okostelefonnal való bankolás fejlődését mi is az egyik legizgalmasabb területnek találjuk. Már több okostelefont adnak el, mint normál mobiltelefont, és egyre inkább az életünk részévé vált: ezen érjük el ismerőseinket (nem csak telefonhívással, hanem e-mailt, facebookot, vagy chatet használva), erről olvasunk híreket, vagy éppen ezzel intézzük a pénzügyeket.

Nézd meg korábbi cikkünkben, hogy a bankok milyen okosalkalmazással segítik a mindennapi pénzügyeidet!

Ha pedig arra is kíváncsi vagy, hogy melyik banknál mennyibe kerül egy-egy netes utalás, akkor használd bankszámla keresőnket!

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!

Kérdezz minket