Nem tévedés, autóvásárlással is pénzt kereshetünk. Mégpedig úgy, hogy hitelre vesszük a gépjárművet. No, nem azért, mert nem áll rendelkezésünkre az új autó vételára. Éppen úgy tudunk pénzt keresni, ha kihasználjuk a Suzuki vásárláshoz kapcsolódó 2,5%-os THM-mel kínált zártvégű lízing ajánlatot, míg az így megfinanszírozott autó fennmaradó vételárát állampapírba fektetjük. Évek alatt akár félmilliót is megkereshetünk ezzel az apró trükkel!
Az autó
Azoknak, akik autóvásárlás előtt állnak és a hazai gyártású Suzuki Swift vagy SX4-es modelleket választották, van egy jó hírűnk: pénzt kereshetnek az autóvásárlásukkal. Az autógyár most ünnepeli a két és félmilliomodik legyártott autóját, aminek keretében a két modelljükre a Merkantil Bankkal karöltve 2,5%-os THM-mel rendelkező finanszírozási ajánlatot kínálnak. Ez remek hír nem csak azoknak, akiknek nem áll rendelkezésére a teljes vételár, de azoknak is, akik készpénzben is meg tudnák venni az új autójukat.
A „befektetési trükk”
Az akciós THM ugyanis annyira alacsony, hogy még a lekötött betétek, vagy állampapírok által elérhető hozam alá is beköszönt. Ez pedig nem jelent mást, mint a Szent Grálként hajszolt arbitrázs lehetőséget. Azaz úgy csinálhatunk többlet pénzt, hogy egy pillanatra sem kockáztatunk. Amennyiben az autót készpénzért megvesszük, nyílván elköltöttük a teljes vételárat, ami után hozamra már nem számíthatunk. Ezzel szemben, ha a közel 3 millió forint vételárnak minél nagyobb részét megfinanszíroztatjuk (akár 20% önerő is elég), akkor a maradék összeget befektethetjük, amiből hasznot húzhatunk. Viszont a befektetések terén mindenképp figyelembe kell venni, hogy egy biztos kiadásunk keletkezik a hitellel. Így befektetni is csak biztonságos eszközbe szabad. Olyanba, ami biztosan magasabb hozamot nyújt a hitel végéig, mint amit a hitelre költünk. Szerencsére most igazán könnyű ilyet találni, mind a lekötött betétek,
mind az állampapírok között.
Az optimalizálás
Azt már tudjuk, hogy minél kevesebb önerőt érdemes az autóba tenni. Azt is, hogy csak biztos befektetések jöhetnek szóba. A következő kérdés a futamidő. Itt is a minél hosszabb preferált. Viszont a befektetésed és a hiteled futamidejét is össze kell hangolnod. Ráadásul a hitel esetében biztosan nem változik a kamatláb (ugyanis ez a futamidő végéig fix), addig a befektetés esetén több éves távlatban már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ilyen időtávon már sok a referenciához kötött, évenkénti változó kamat.
A lehetőségek
Az optimum közelébe akkor jutunk, ha a hosszabb
Prémium Magyar Államkötvénybe (2019/K), vagy a 6 éves
Bónusz Magyar Államkötvénybe (2020/R) fektetünk. Az előbbi esetén természetesen a rövidebb futamidejű hitelt (60 hónaposat), míg utóbbi estben a 72 hónapos hitelt érdemes választani. A Prémium kamata nem lehet alacsonyabb, mint 3%, míg a Bónusz esetén ez az érték 2%. Úgy tűnhet, hogy ez utóbbi már nem biztos, hogy elég a hitellel szemben. Pedig, ha azt vesszük alapul, hogy mennyit fizetünk vissza összesen a hitel után, illetve mennyi pénzünk lesz az állampapírral 2%-os kamat mellett, meglepődünk: közel százezer forintot nyerünk akkor is, ha előáll az az abszurd helyzet, hogy a Bónusz Kötvények kamatbázisának számító rövid állampapíroknak eltűnik a hozama…
Viszont, ha abban a szerencsés esetben lennénk, hogy minden változatlan lenne, akkor 5 év alatt több, mint fél milliót, 6 év alatt pedig közel fél milliót hoz a konyhára az, hogy hitelből vettünk autót. Viszont érdemes sietni, és körültekintőnek lenni, mert az ajánlat csak korlátozott számban elérhető, ráadásul a finanszírozás csak tájékoztató jellegű. A végleges feltételek, csak a hitelbírálati után derülnek ki. Az állampapírok esetében nincs ilyen probléma, ezek kamata mindenki számára elérhető.