Csábító lehetőségnek tűnik, hogy a várakozást megspórolva, könnyen és gyorsan intézzük banki ügyeinket okostelefonunk segítségével. De mi történik akkor, ha valaki ellopja a telefonunkat? Hogyan lehet kivédeni, hogy illetéktelenek csapolják meg bankszámlánkat?
Rendkívül fontos például, hogy ne csak a számítógépünket, hanem az okostelefonunkat is lássuk el vírusirtó és kémprogram elhárító megoldásokkal. Ugyanilyen fontos, hogy bankügyeinket lehetőleg ne intézzük nyílt, vezeték nélküli internetes hálózatokra (wifi) kapcsolódva. Banktitkaink megvédésben természetesen a bankunk is segít. A pénzintézetek internetbank és okostelefonos szolgáltatásaikba ugyanis több biztonsági elemet építettek be, amik azonban mit sem érnek, ha a felhasználók egyáltalán nem, vagy nem megfelelően használják ezeket.
Vegyük sorra, milyen megoldások használatával őrködhetünk pénzünk biztonsága felett akkor is, ha okostelefonunkat használjuk pénzügyeink intézésére:
- Azonosítás: a leggyakrabban használt biztonsági megoldás, amikor azonosítót, jelszót és számlaszámot kell megadnunk. Gyakori felhasználói hiba ebben az esetben, hogy a könnyű megjegyezhetőség érdekében egyszerű jelszót (például 1234) adunk meg. Itt nem árt venni a fáradtságot és egy bonyolult (kis és nagy karaktereket és számokat is) tartalmazó jelszót kitalálni. Az azonosító megszerzésére használt trükk a bűnözők részéről az adathalász támadás, amikor a bankunk nevében sms-ben vagy e-mailben kérik el ezeket az adatokat. Nem árt tudni, hogy egy bank sosem kér ilyen módon érzékeny adatokat ügyfeleitől
- Számlakör és számlajogok beállítása: beállíthatjuk, hogy okostelefonunkon keresztül csak bizonyos számlákhoz férhessünk hozzá és azt is, hogy ezen az eszközön keresztül ne lehessen pénzmozgással járó megbízásokat indítani.
- Limit korlátozása: ha szeretnénk pénzt átutalni okostelefonunkkal, akkor érdemes korlátozni az ily módon átutalható összeg nagyságát.
- Időkorlát: az applikációba beépített funkció, mely automatikusan kiléptet, ha egy bizonyos ideig nem használjuk az alkalmazást (például elfeledkeztünk róla, hogy beléptünk). Ezután a használathoz újra be kell jelentkezni.
- Multitasking: praktikus megoldás, bekapcsolásakor egyéb programok elindítása esetén vagy például bejövő telefonhívás fogadásakor a telefon nem lép ki a banki alkalmazásból, hanem az a háttérben tovább fut, így az időkorlát lejárta előtt ismételt belépés nélkül is vissza lehet térni a félbehagyott pénzügyi művelethez.
- Egyszerűsített belépés: az OTP Bank SmartBank alkalmazása esetében az ügyfél két beállítási mód közül választhat, attól függően, hogy szeretne-e Mobil Aláírás SMS megerősítést a tranzakciók előtt. Egyszerűsített belépés esetén nincs SMS küldés, de ezt választva kizárólag a már elmentett űrlapokra lehet átutalást kezdeményezni.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.