Likviditást segítő hitelforrás vállalkozások részére a korona vírus idején is

Likviditást segítő hitelforrás vállalkozások részére a korona vírus idején is
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2020-04-01 Frissítve: 2024-08-05
 

Hogyan tudjuk a járvány és a kijárási korlátozások mellett is zavartalanul biztosítani cégünk likviditását? Nem kevés aggodalomra ad okot sok vállalkozó fejében az, hogy vevőik esetleges fizetési késedelmét hogyan kezelje. Hogyan tudunk vevőinknek és magunknak segíteni a talpon maradásban? Honnan tudunk erre külső finanszírozási forrást szerezni viszonylag gyorsan?

Legfontosabb a likviditás

Gazdasági krízishelyzet idején nagy valószínűséggel vevőink fizetőképességének stabilitása romolhat, ami a fizetési határidő túllépését, rosszabb helyzetben a követelésünk behajthatatlanságát is eredményezheti. Egy-egy „nem fizetés” pedig akár saját cégünk fizetőképességét is megingathatja, nagyon fontos tehát, hogy ebben az időszakban gondoskodni tudjunk a megfelelő likviditás biztosításáról az előforduló váratlan helyzetek esetén is.

Jó esetben cégünk megfelelő nagyságú folyószámla-hitelkerettel rendelkezik, melyet szükség esetén használhat. Nagy előnyben lehetnek most azok a vállalkozások, akik -k élve a nulla forintos rendelkezésre tartási költséggel – Széchenyi Hitelkártyájuknál  az általuk maximálisan igénybe vehető hitelkeretet állíttatták be, függetlenül attól, hogy „béke időben” azt nem szokták teljes mértékben kihasználni. Most ez a plusz keret mozgásteret adhat arra, hogy beleférjen esetlegesen egy-két bajbajutott vevő esetén a hosszabb fizetési határidő annak érdekében, hogy a kapcsolat fenn tudjon hosszútávon is maradni, ne álljon meg az üzlet.

Több ügyfelünktől a bankok pozitív hozzáállásáról érkezett hozzánk visszajelzés, miszerint a kamat és tőkefizetési moratóriumon túl, meglévő folyószámla hitelkeretük bővítésével igyekeznek az ügyfeleket támogatni a járvány idejére.

Hirdetés

Hirdetés

Nem mindenki van szerencsés helyzetben, ők mit tudnak tenni?

Sajnos a legtöbb bank szünetelteti az új ügyletek befogadását, vagy ha nem is, az átfutási folyamatok kiszámíthatatlanul meg tudnak nyúlni. Számolnunk kell az elkövetkezendő hetekben (esetleg hónapokban?) azzal, hogy mostani helyzetben a bankok elsődleges célja az új kormányrendeletre váló átállás, illetve meglévő ügyfélkörük segítése, támogatása.   Hova fordulhatunk akkor ebben a helyzetben?

A MEGOLDÁST egy olyan egyszerű ötleten alapuló finanszírozási forma jelenti, amely a vállalkozás vevőivel szembeni követelés (kiállított számla) megvételén alapul. Ez a FAKTORÁLÁS, más néven vevőkövetelés előfinanszírozás, melyet a felügyelet által szintén ellenőrzött pénzügyi társaságok biztosítanak. Szerencsére, a bankoktól eltérő módon ezen társaságoknál nem állt le az új ügyfelek befogadása, aktívan dolgoznak.

A faktortársaság által előminősített vevők részére kiállított számla bruttó értékének 80-90%-át azonnal kézhez kaphatja a cég a vevő által aláírt teljesítés igazolás és az adott számla benyújtása ellenében. Az előminősítés nem vesz hosszabb időt igénybe 1 hétnél, ezt követően viszont a számlák előfinanszírozott összege 1-2 napon belül a nálunk lehet!

Miért különösen előnyös ez cégünknek a mostani helyzetben?

Amellett, hogy a megszokott 30-60 napos fizetési határidő miatt – de ha a nehéz helyzetből kifolyóan késnek vevőink a kifizetéssel, ez akár hosszabb is lehet, – nem kell az így lekötött tőkénket nélkülözni, követelésünk ellenértékének jelentős része (akár a BRUTTÓ számlaérték 80-90%-a, ahogy azt korábban már említettünk) azonnal visszakerülhet hozzánk, akár tekinthetünk erre úgy is, mintha arra az időre folyószámlahitelt vettünk volna igénybe.

SŐT! a faktorálás segítségével hosszabb fizetési határidő biztosításával is támogatni tudjuk vevőinket, annak érdekében, hogy biztosítsuk fennmaradásukat és ezzel hosszú távú együttműködésünket.

A Faktorálás azonban jóval több, mint egy rövid lejáratú finanszírozási forrás. Az általa biztosított többlet likvidiás mellett, a szolgálatáshoz kapcsolódó vevő biztosításnak köszönhetően

  • azonnali értesítést kapunk arról, ha valamelyik vevőnk fizetésképtelen állapot közelébe került, így saját szállításunkat időben le tudjuk állítani,
  • ha a vevőnk fizetésképtelensége a saját leszállított és kiszámlázott szolgáltatásunkat is érinti már, a biztosító helyt áll a behajthatatlan követelésünk helyett

Alábbi kalkulátorunk segítségével itt gyorsan megnézheted, hogy egy adott számlára maximum mekkora előfinanszírozást kaphat céged:

Hitelkeret megállapítása
a kibocsátott számlákra
Ft
nap
Bankmonitor

Hogyan működik a faktoring a gyakorlatban?

  • A pénzintézet (Faktortársaság) bevizsgálja azon vevőket, melyektől származó bevételeket a társaság előfinanszíroztatni szeretné. Itt elég megadnunk a vevők beazonosításához szükséges adatokat (pl.: cégnév, adószám), illetve a benyújtanunk a köztünk lévő adásvételi szerződést.
  • A vizsgálat eredményeként a Faktortársaság minden vevőre külön limitet állapít meg (leegyszerűsítve: hitelkeretet). Azaz megadja, hogy az adott vevőtől egyszerre maximum mekkora követelést (számlát) hajlandó előfinanszírozni.
  • A keretek sikeres felállítását követően már nyújthatjuk is be az első kiállított számlánkat, melybruttó (azaz ÁFA-t is tartalmazó!) összegének 80-90%-át – de jobb vevők esetében akár 90%-át is – 1 napon belül megkapjuk a számlánkra. Vevőnket a faktorálás tényéről értesítenünk kell, hiszen ezentúl a számla értékét a Faktortársaság részére kell utalnia.
  • A számla ellenértékének maradék 20-10%-át akkor kapjuk meg, amikor vevőnk fizetett. A Faktortársaság ekkor vonja le saját díját, s a díjjal csökkentett összeget utalja át cégünk számlájára.

Kiemelt előnyök:

  • Jelenlegi helyzetben is elérhető, a bankoktól eltérően nincs fennakadás az ügyintézésben!
  • Gyorsabb, mint egy hitelfelvétel, akár 1 héten belül is plusz forráshoz juthat cégünk
  • Biztos likviditást ad a nehezebb időszakban, vevőköveteléseink biztosítottak lehetnek
    • ha valamelyik vevő fizetésképtelenné válik, első kézből értesülhetünk róla
    • esetlegesen nem fizető vevő helyett a helyt áll biztosító
  • Egyszerű adminisztráció, a vevőlimitek felállításához 3 alapdokumentum szükséges:
    • A faktorálni kívánt vevőkkel kötött teljes szerződések
    • Társasági Szerződés vagy Alapító Okirat
    • Aláírási címpéldány
  • Nem szükséges addicionális fedezet!
  • Akár induló vállalkozások számára is elérhető, ha jó vevői kapcsolatokkal rendelkezik a cég

Ha részletesebben is érdekel a lehetőség, esetleg kérdésed van ezen finanszírozási formával kapcsolatban, kérd szakértő kollégáink közvetlen segítéségét:

 
Kérj ingyenes segítséget szakértőnktől!
Ft
Ft
A lenti gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi tájékoztatóban
Hirdetés
Hirdetés