Elveszíteni egy bankkártyát rosszabb annál, mintha a pénztárcád tűnne el. Hiszen míg a tárcádban rendszerint a pénzed csak kis részét tartod, a számládon nagyobb összeg kerülhet illetéktelen kezekbe. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy minél hamarabb tiltsd le a kártyádat akkor, ha elveszne vagy ellopnák. Mutatjuk, milyen lehetőségeid vannak erre az egyes bankoknál.
Elveszett, esetleg ellopták a bankkártyádat? Az első lépés ebben az esetben az, hogy megbizonyosodsz arról, nem egy eldugott kabátzsebben, egy elfeledett táskában vagy fiókban lapul a plasztiklap, hanem valóban elveszett. Ennek azért van jelentősége, mert ha a letiltást követően mégis megtalálod a kártyád, akkor már késő, nem fogod tudni használni. Ez nem csak azért bosszantó, mert az új lap kiállítása plusz költséget jelent, hanem azért is, mert a legtöbb esetben egy időre bankkártya nélkül maradhatsz.
Amíg keresed a kártyád, addig is megtehetsz néhány óvintézkedést. Például felfüggesztheted, zárolhatod a kártyád, vagy lenullázhatod a készpénzfelvételi és a vásárlási limiteket, így addig sem érhet kár, amíg eldöntöd, mit lépj. Ezt legegyszerűbben a net- vagy mobilbankon keresztül teheted meg, ráadásul így azonnal élesedik is a dolog.
Azért is érdemes mindenképpen gyorsan letiltani vagy korlátozni a bankkártyát szükség esetén, mert a letiltást megelőzően keletkező kárból 15 000 Ft önerőt kell fizetnie a kártyatulajdonosnak, míg az ezt követően történt károkért teljes egészében a bank vállal felelőséget. A bank abban az esetben térít csak, ha nem bizonyosodik be, hogy a kártyatulajdonos súlyos gondatlansága miatt történt a visszaélés. Ilyen lehet például az, ha valaki a kártyája mellett tartja annak PIN kódját, esetleg egy adathalász csapdájába besétálva önmaga adta meg a kártyájához tartozó összes adatot, ne adj isten még a tranzakció megerősítését szolgáló azonosítókat.
Hirdetés
Hirdetés
Bankkártya letiltás az egyes pénzintézeteknél
OTP Bank
- telefon: +36 (1) 3 666 000
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
- mobil- és netbank
MBH Bank
- telefon: 06-40/100-100 vagy 06-1/212-0202
- a számlavezető bankfiókban nyitvatartási időn belül
- mobil- és netbank
K&H Bank
- telefon: +36 80 414 243
- K&H mobilbankban a bankkártyák között az tiltás, majd a pótlás gombra kattintva
- K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a tiltás majd a pótlás gombra kattintva
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
Gránit Bank
- telefon: +36 1 510 0527
- videóBank szolgáltatáson keresztül
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
UniCredit Bank
- telefon: +36 1/20/30/70 325 3200
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
CIB Bank
- telefon: +36 1 4242 242 telefonszámon a 9-es „bankkártya tiltás” menüpontban
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
Magnet Bank
- telefon: +36 1 766 4544
- MagNet NetBankon vagy MobilBankon keresztül
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
Raiffeisen Bank
- telefon: +36 80 488 588
- bármelyik bankfiókban nyitvatartási időn belül
Cetelem Bank
- telefon: +36 1 458 6070
Erste Bank
- telefon: +36 1 298 0222 vagy +36 1 302 5885