Egészségbiztosítás, mint munkaerőmegtartó eszköz: Így nyerhetsz a versenyben

Egészségbiztosítás, mint munkaerőmegtartó eszköz: Így nyerhetsz a versenyben
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2024-12-11
 

Egyre nagyobb kihívás Magyarországon a munkaerő megtartása. A legfrissebb kutatások szerint a munkavállalók 29 százaléka tervez munkahelyváltást a közeljövőben. Az igen magas arány mellett az sem elhanyagolható, hogy egyre nehezebb megfelelő, tehetséges és szakképzett munkaerőt megfogni a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben. A versenyképes fizetés mellett van néhány eszköz, ami vonzóbbá tehet egy munkahelyet, az egyik legnépszerűbb a céges egészségbiztosítás.

A munkahelyváltási szándék mögött sok tényező állhat: a munkavállalók keresik a jobb fizetést, a rugalmasabb munkakörülményeket, szakmai kihívásokat, vagy épp azokat a béren felüli juttatásokat, amelyekkel egy vállalat nemcsak versenyképesebbé, de hosszú távon vonzóbbá is teheti magát.

Egészségbiztosítás, mint a legvonzóbb juttatás

Béren felüli juttatások tekintetében az egészségbiztosítás ma már nemcsak egy plusz opció, hanem sok helyen elvárás. Az OECD legfrissebb jelentése szerint a magyarok egészségi állapota az egyik legrosszabb Európában: a várható élettartam rövidebb az uniós átlagnál, és számos betegség – például szív- és érrendszeri megbetegedések, daganatos betegségek – kiemelten érinti a lakosságot.

Az egészségügyi rendszer állapotát szintén érdemes figyelembe venni: hosszú várólisták, nehéz hozzáférés a diagnosztikai vizsgálatokhoz, és az állami egészségügyi ellátásban tapasztalható alulfinanszírozottság mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkavállalók egyre inkább értékelik a magán-egészségügyi szolgáltatásokhoz való gyors hozzáférést. Egy cég számára ez hatalmas lehetőséget kínál: az egészségbiztosítás olyan juttatás, amely valódi előnyt jelent a dolgozók szemében.

Hirdetés

Hirdetés

Mit kínál egy céges egészségbiztosítás?

Az egészségbiztosítás nem csupán egy általános szolgáltatás; a jól megválasztott biztosítás számos előnnyel járhat a munkavállalók számára:

  • Soron kívüli diagnosztikai vizsgálatok: Akár hetekkel-hónapokkal gyorsabb hozzáférés CT-hez, MR-hez, ultrahanghoz vagy más diagnosztikai eszközökhöz.
  • Rendszeres szűrővizsgálatok: Például éves kardiológiai vagy onkológiai szűrések, amelyek életet menthetnek.
  • Gyors orvosi ellátás: Háziorvosi konzultáció, szakorvosi időpontok várakozás nélkül.
  • Pszichológiai és mentális egészség támogatása: A mentális egészség egyre nagyobb hangsúlyt kap, különösen a COVID-19 járvány óta. A céges biztosítások gyakran tartalmaznak pszichológiai konzultációt vagy stresszkezelő programokat.

Hogyan érdemes ezt kommunikálni a munkavállalók felé?

Az egészségbiztosítási juttatás bevezetése önmagában nem elég – a hatékony kommunikáció kulcsfontosságú. A cégeknek érdemes hangsúlyozniuk, hogy:

  • A gyors diagnosztika és megelőzés révén a dolgozók egészségesebbek maradnak, és így hosszabb távon kiegyensúlyozottabb életet élhetnek.
  • Az egészségügyi támogatás egyfajta „biztonsági hálót” jelent, ami megnyugtató a mindennapokban.
  • A biztosítás kiterjeszthető a családtagokra is, amennyiben a cég úgy dönt.
  • Pozíciónak megfelelően is igazítható a csomag tartalma, így az előrelépési lehetőség és a munkahelyen eltöltött idő függvényében növelhető a lojalitás is, motiváló hatása is lehet.

További béren felüli juttatási lehetőségek

Természetesen az egészségbiztosítás mellett számos egyéb eszközzel is vonzóbbá tehetik magukat a vállalatok, csak néhány a számtalan lehetőség közül:

  • Széchenyi Pihenőkártya
  • Rugalmas munkaidő vagy home office lehetősége
  • Szakmai képzések és továbbképzések
  • Sportbérletek, életmód-támogatás.

Hogyan állítsuk össze a céges egészségbiztosítási csomagot?

Magyarországon a munkaerő megtartása nem egyszerű feladat, de a béren felüli juttatások, különösen az egészségbiztosítás hatékony eszköz lehet a munkavállalók elkötelezésére. Az egészségügy helyzete és a lakosság általános egészségi állapota miatt ez a juttatás nemcsak versenyelőnyt jelent, de valódi értéket is ad a dolgozóknak. Egy ilyen stratégiai döntés a munkáltatói márkaépítésben is meghatározó szerepet játszhat – hiszen egy egészségtudatos, gondoskodó vállalatért szívesebben dolgoznak az emberek.

Azonban fontos, hogy a céges egészségbiztosítás hosszútávon fenntartható legyen a vállalat számára, hiszen nem egy olyan juttatásról van szó, ami könnyen megvonható. Gyakori hiba, hogy nem tervezik meg a cégvezetők a biztosítással járó költségeket és nem számolnak annak évenkénti emelkedésével. Kiemelten fontos tehát, hogy ne sablonok közül válasszunk, hanem valóban a cégre szabott, biztonsággal követhető egészségbiztosítást kössünk. Ebben pedig a Bankmonitor szakértői ingyenes tanácsadással nyújtanak segítséget, megkönnyítve és gyorsítva a kiválasztással és szerződéskötéssel járó időt is.

Legyen cégednek is vonzó juttatási csomagja, add le az érdeklődésedet még ma!

Hirdetés
Hirdetés