Betöltés

A Mol erősíti piacvezető helyzetét

szerző: Singer Zoltán
2018-10-20

Nemrég szólt arról a hír, hogy a Mol két üzemanyagtöltő állomást vett át a Lukoiltól. Hogy mégis miért fontos ez a hír? Természetesen szimbolikus jelentőséggel bír, hiszen a világ egyik legnagyobb olajtársasága, a Lukoil ezzel kivonul az országból. Már nem az első szereplő, aki ezt megteszi. Az előző másfél évtizedben az Esso, a Total, a Q8, az Aral, az Avanti, a Jet és az Agip is elhagyta az országot. A magyar piacon a Mol mellett már csak a Shell és az OMV a nagy szereplők. Az Alapblogon Firkász írt a témáról.

Az olajvállalatok szerint csak olyan piacra érdemes betörni és ott jelen lenni, ahol legalább 10 százalékos piaci részesedés érhető el. Néhány évvel ezelőtt itthon komoly verseny volt a nagy kúthálózatok és a független kutak között. Utóbbiakból fejlődött ki az Oil és az Avia. Az Aviának már 100 töltőállomása van itthon. A válság után a bevásárlóközpontok is üzemanyagtöltő állomásokat indítottak. Az Auchan és a Tesco után az ENVI volt az, amelyik a bevásárlóközpontok mellé benzinkutakat telepített. A Tesco pedig a Shellt választotta együttműködő partnernek.

A legfontosabb szempont, hogy az értékesítési számok egyre csak emelkednek, 2015-ben az értékesített mennyiség 11%-kal növekedett, azóta pedig évi 4%-kal több fogy az üzemanyagokból. Épp ezért érdekes, hogy kevesebb szereplő osztozik ezen a bevételen. Azt is érdemes azonban megemlíteni, hogy míg Német- és Franciaországban átlagosan 10-11 százalékos a haszonkulcs, addig nálunk az adók és költségek levonása után mindössze 3-4%-os árréssel dolgoznak.

Akkor mégis min keresnek pénzt a benzinkutak? A benzinkutakon megtalálható shopban eladott termékek felelnek a nyereség nagyobbik részéért. Az itt értékesített áruk már általában 25-30%-os haszonkulcsot jelentenek a cégnek. A Mol, a Shell és az OMV pedig akár 100-150%-os árréssel is értékesítenek egyes termékeket. Ebből van a profit, kérem szépen! Észre is vette a lehetőséget a Tesco és a Spar is. Előbbi a Shell-el, míg utóbbi az OMV-vel állt össze. Elég eredményt termelnek ahhoz, hogy a nyereségen osztozhassanak. A fentiek fényében éppen ezért érdekes, hogy miért nem nő, hanem csökken a verseny. Olvasd el a részleteket Firkász „Kettő” című bejegyzésében!

Címkék:

MINDEN
SZOMBATON
12:10


Eddigi adások

Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Feje tetejére állhat a világ 2019-ben

2018. 12. 15.

Korszakváltás előtt áll a fejlett tőkés világ, ugyanis olyan dolgok történhetnek 2019-ben, amelyekre a 2008-as válság óta nem volt példa. John Hardy, a Saxo Bank elemzője szerint az Európai Unió...

Még az arany sem mindig fénylik!

2018. 12. 08.

Az arany mindenkinek mást jelent. Egyesek régi idők fizetőeszközének és napjaink valódi pénzének, mások befektetésnek, míg sokan biztosítéknak, kockázatok elleni védelemnek tekintik. A jegybank szemüvegén keresztül pedig stratégiai, stabilizáló eszköz....

Mi a baj az óriásberuházásokkal?

2018. 11. 17.

Egyáltalán nem véletlen, hogy a legnagyobb, leglátványosabb és persze legdrágább megaprojekteknél szinte mindig elszállnak a költségek, csúsznak a határidők, ráadásul végül még az előre kalkulált hozamok sem teljesülnek. De akkor...

Blogajánló

  • alapblog

    Egészséges paranoia

    A Walmart főnökének mobilháttérképe az elmúlt évtizedek legnagyobb kiskereskedő cégeinek listájával. Egészséges paranoia, mert a cégek-jönnek mennek a versenyben, aki pár évtizede a topon volt,...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.