MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Amit a bankkártyákról tudni kell

  • 2012.08.21.
  • szerző: bankmonitor

A bankkártyák az életünk szerves részévé váltak. Ezt használjuk fizetésre és készpénzfelvételre is egyre gyakrabban. Ebben az írásban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat a bankkártyákról.

A két legismertebb kártyatípus az elektronikus és a dombornyomott kártya.

Ezen túl a két nagy kártyakibocsátó cég a Visa és a Mastercard, ez utóbbi bocsátja ki a Maestro és Cyrus kártyákat is.
debit

Az elektronikus kártya, amint a neve is mutatja csak akkor használható, ha van közvetlen összekötetés a kártyakibocsátó bankkal, a dombornyomott kártya a kapcsolat hiányában is használható, ezért is hívják offline kártyának is. (Valószínűleg mindenki látott régebbi filmekben olyan jelenetet, amikor egy kézi lehúzón lehúznak egy dombornyomott kártyát, aminek a számsora átüti az indigót, majd a tulajdonos aláírja az így készült számlát.)

Az offline használat lehetősége miatt kell sokat fizetünk, ha egy dombornyomott kártyát szeretnénk letiltani. (Általában legalább tízezer forint a letiltás díja.)

Ezen túl lényeges különbség már nincs közöttük, mindössze annyi, hogy az esetek nagy részében a dombornyomott kártyákhoz jár egy „ingyenes” utazási biztosítás is. Az idézőjelet azért használtuk, mert pont annyival drágább a dombornyomott kártya évente, mint az „ingyenes” biztosítás éves díja.Mindkét típusú kártya használható internetes vásárlásra is, ha a hátoldalukon az aláírási mező mellett megtalálható a három vagy négy karakterből álló úgynevezett CVV kód. Vásárlás során a kártya sorszámát, lejárati dátumát és ezt a CVV kódot kell megadni az interneten.

Amennyiben Európán kívülre utazunk, érdemes dombornyomott kártyát (is) vinni magunkkal, azokat nagyobb biztonsággal elfogadják a tengerentúlon.

Összefoglalva: amennyiben nem utazunk (sokat) külföldre, nem érdemes évi háromezer forintot fizetni pluszban egy dombornyomott kártyáért, ha ellenben sokat tartózkodunk külföldön, főleg Európán kívül, érdemes beruházni egy drágább kártyába.

0 Hozzászólás

  • pdw 2012-08-21 19:48:55 - Válasz

    “a dombornyomott kártya a kapcsolat hiányában is használható, ezért is hívják offline kártyának is”

    Ugyanakkor jelentkezzen már aki 2012-ben látott imprintert 🙂
    Engem speciel kiröhögtek egy budapesti ruhaboltban mikor állítólag nem működött a termináljuk. Utána meg én őket mikor kifordultam 🙂

  • csernok 2012-08-22 08:42:01 - Válasz

    Amerikában azért sokan fel vannak erre készülve, még az utcai árusnál is van lehúzó készülék, amibe bele tudja tenni a kártyádat.

    Persze ez akkor terjedt el, amikor nálunk még bankkártya sem létezett.

  • laci1963 2012-09-12 08:41:51 - Válasz

    Aki sokat jár külföldre mindenképpen dombornyomott kártyát váltson ki különben komoly meglepetés érheti.Nekünk a lefoglalt és teljes összegben kifizetett bérautót nem adták ki az elektronikus kártyára Olaszországban.
    Nem a kártya mögött lévő pénz számított hanem az hogy nem dombornyomott.
    Az elutasítás oka: csak a dombornyomottat fogadjuk el, kész, vita nincs.Minden “neves” autókölcsönzőnél így jártuk.
    Csak a kp segített lényegesen drágábban (az éves kártyadíjdíj többszörösével), ezért nem érdemes spórolni az olcsóbb kártyával.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Gondolta volna?

    Gondolta volna 5 évvel ezelőtt, hogy az S&P, a DJIA, a DAX és a főbb tőzsdeindexek az akkori (addigiakhoz képest már magas) értékeikről még majdnem megduplázzák értéküket...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.