Amit a bankkártyákról tudni kell

2012. 08. 21. szerző: bankmonitor

A bankkártyák az életünk szerves részévé váltak. Ezt használjuk fizetésre és készpénzfelvételre is egyre gyakrabban. Ebben az írásban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat a bankkártyákról.

A két legismertebb kártyatípus az elektronikus és a dombornyomott kártya.

Ezen túl a két nagy kártyakibocsátó cég a Visa és a Mastercard, ez utóbbi bocsátja ki a Maestro és Cyrus kártyákat is.
debit

Az elektronikus kártya, amint a neve is mutatja csak akkor használható, ha van közvetlen összekötetés a kártyakibocsátó bankkal, a dombornyomott kártya a kapcsolat hiányában is használható, ezért is hívják offline kártyának is. (Valószínűleg mindenki látott régebbi filmekben olyan jelenetet, amikor egy kézi lehúzón lehúznak egy dombornyomott kártyát, aminek a számsora átüti az indigót, majd a tulajdonos aláírja az így készült számlát.)

Az offline használat lehetősége miatt kell sokat fizetünk, ha egy dombornyomott kártyát szeretnénk letiltani. (Általában legalább tízezer forint a letiltás díja.)

Ezen túl lényeges különbség már nincs közöttük, mindössze annyi, hogy az esetek nagy részében a dombornyomott kártyákhoz jár egy „ingyenes” utazási biztosítás is. Az idézőjelet azért használtuk, mert pont annyival drágább a dombornyomott kártya évente, mint az „ingyenes” biztosítás éves díja.Mindkét típusú kártya használható internetes vásárlásra is, ha a hátoldalukon az aláírási mező mellett megtalálható a három vagy négy karakterből álló úgynevezett CVV kód. Vásárlás során a kártya sorszámát, lejárati dátumát és ezt a CVV kódot kell megadni az interneten.

Amennyiben Európán kívülre utazunk, érdemes dombornyomott kártyát (is) vinni magunkkal, azokat nagyobb biztonsággal elfogadják a tengerentúlon.

Összefoglalva: amennyiben nem utazunk (sokat) külföldre, nem érdemes évi háromezer forintot fizetni pluszban egy dombornyomott kártyáért, ha ellenben sokat tartózkodunk külföldön, főleg Európán kívül, érdemes beruházni egy drágább kártyába.

0 Hozzászólás

  1. pdw

    “a dombornyomott kártya a kapcsolat hiányában is használható, ezért is hívják offline kártyának is”

    Ugyanakkor jelentkezzen már aki 2012-ben látott imprintert 🙂
    Engem speciel kiröhögtek egy budapesti ruhaboltban mikor állítólag nem működött a termináljuk. Utána meg én őket mikor kifordultam 🙂

    2012.08.21.19:48

  2. csernok

    Amerikában azért sokan fel vannak erre készülve, még az utcai árusnál is van lehúzó készülék, amibe bele tudja tenni a kártyádat.

    Persze ez akkor terjedt el, amikor nálunk még bankkártya sem létezett.

    2012.08.22.08:42

  3. laci1963

    Aki sokat jár külföldre mindenképpen dombornyomott kártyát váltson ki különben komoly meglepetés érheti.Nekünk a lefoglalt és teljes összegben kifizetett bérautót nem adták ki az elektronikus kártyára Olaszországban.
    Nem a kártya mögött lévő pénz számított hanem az hogy nem dombornyomott.
    Az elutasítás oka: csak a dombornyomottat fogadjuk el, kész, vita nincs.Minden “neves” autókölcsönzőnél így jártuk.
    Csak a kp segített lényegesen drágábban (az éves kártyadíjdíj többszörösével), ezért nem érdemes spórolni az olcsóbb kártyával.

    2012.09.12.08:41

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Szakértői cikkek

Lakáshitel tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

Kapcsolódó tartalmak

Gyengül a forint, mi lesz a hitelemmel?

Sokan felkaphatták a fejüket az utóbbi napokban a forintgyengülésre, érdekes módon viszont az utóbbi fél évben látható hozamemelkedés ekkora felhajtást nem okozott. Pedig, ha jobban megnézzük, akkor elsősorban utóbbira kellene...

Blogajánló

  • alapblog

    Mi lesz velünk EU-pénzek nélkül?

    Az Inforádió „Párbeszéd a gazdaságról” című műsorában beszélgetett Baksay Gergely, az MNB költségvetési igazgatója és Weinhardt Attila, a Portfolio.hu elemzője arról, hogy milyen hatásuk volt...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.