Betöltés

Az Aldinál van a siker receptje?

szerző: Bankmonitor
2017-09-30

Néhány éve hazánkat is sorra hódították meg az Aldi üzletláncok, és nem csak nálunk, de a világszerte nagy sikereket ért el több ezer üzletével. Ugyanakkor kevesebbet lehet tudni a siker titkáról, hiszen az Aldi gyakorlatilag alig reklámoz, nem nyilatkozik az üzleti stratégiájáról, és a jelentéseit sem hozza nyilvánosságra. Az Alapblog éppen azt vesézgeti, hogy mi teszi mégis az Aldit sikeres üzletlánccá.

Legutóbb az Aldi kapcsán arról hallhattunk, hogy aktuálisan az amerikai piacot vette célkeresztbe, ahol hatalmas beruházásai révén a harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé válhat. Felmerülhet a kérdés, hogy miként is ér el ilyen sikereket az üzletlánc.

Gyakorlatilag az Aldi az egyszerűség és a kis áruválaszték révén tud kiemelkedni a többi kiskereskedő közül. Ezáltal képes a költségeit jelentősen leszorítani és lényegesen olcsóbb lehet azoknál a vetélytársainál, ahol a termékpaletta jóval szélesebb. Úgy tűnik pszichológiailag is megalapozott ez az üzleti modell, ugyanis  kimutatták, hogy a kisebb választék nagyobb megkönnyebbülést ad az embereknek, hiszen így könnyebben döntenek (nem kell az alternatívákat mérlegelni). Ez kevesebb erőfeszítést és időfelhasználást jelent, továbbá a kísérletek alapján még boldogabbá is teheti az embereket. Az Alapblog „Az Aldi titka” című írásában részletesebben is olvashatunk erről a témáról.

Címkék:

2 Hozzászólás

  1. Kiss G. László

    Az aldi egy vicces cég,csak nemmindenki szereti EZT A FAJTA HUMORT, Bemegyek ,van egy listám,és teszem amiért jöttem,vásárolok.. Odaérek a csomagolt husszeletekhez. Különbözö árak,
    de hppá itt egy szépszelet husi 600valamenyi forintért. NA ezt kiprobálom(gondoltam) én.
    A PÉNZTÁRNÁL KIDERÜL HOGY EZ 10 dkg.-ra vonatkozik. Most zavarba kellettvolna jönnöm és fizetni. DE NEMTETTEM. VISZONT SOKAN MEGTESZIK ANNÉLKÜL HOGY MODJUKBA vagy KEDVÜK LENNE ENNYIT KÖLTENI. NA EZ NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    32ÉV NYUGATN SAJÁT VÁLALKOZÁS ASZTRÁLIA AMERIKA ITÁLIA SVÉDOSZÁG ahol éltem és dolgoztam de ilyenre nem emlékszem. ez NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    M.T. Kiss G. László
    06 70 94 94 724

  2. Havrilla István

    És a sikerhez hozzájárul, hogy jóminőségű az áruja és jó az ár/érték arány is.

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

A Mol erősíti piacvezető helyzetét

2018. 10. 20.

Nemrég szólt arról a hír, hogy a Mol két üzemanyagtöltő állomást vett át a Lukoiltól. Hogy mégis miért fontos ez a hír? Természetesen szimbolikus jelentőséggel bír, hiszen a világ egyik...

Így hallgatnak a jegybankok

2018. 10. 13.

A fogyasztói árinfláció a jegybankok szerint rendben van. Vagyis talán ennek köszönhető, hogy ölbe tett kézzel nézik, ahogy az árak emelkednek. A 2000-es évek közepén, még a 2008-as válság előtt...

Ez a jövő vár a magyarokra

2018. 10. 06.

A 2008-ban megtapasztalt nagy egyensúlytalanságok megszűntek Magyarországon és egy hirtelen összeomlás réme elég elképzelhetetlennek látszik. Azonban a gazdasági növekedés mértékének fennmaradását sokan egyre kevésbé tudják elképzelni. Köztük van a Citadella...

A világ és benne Hazánk egy hitelminősítő szemével

2018. 09. 29.

A Fitch a 3 legnagyobb és legismertebb hitelminősítő egyike. A cég Nyugat-Európa osztályán dolgozó, a portugál és a francia hitelbesorolásért felelő vezető elemzője, Kiss Gergely Balásy Zsoltnak adott interjút. Így...

Blogajánló

  • alapblog

    Előre a venezuelai úton!

    Miután az infláció 25%-ra ugrott szeptemberben, a török diktatúra feltalálta a csodafegyvert az áremelkedés ellen: helyi rendőrök csekkolják a boltokban a budipapír-, pelenka- meg fogkrémárakat,...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.