Az Aldinál van a siker receptje?

2017. 09. 30. szerző: bankmonitor.hu

Néhány éve hazánkat is sorra hódították meg az Aldi üzletláncok, és nem csak nálunk, de a világszerte nagy sikereket ért el több ezer üzletével. Ugyanakkor kevesebbet lehet tudni a siker titkáról, hiszen az Aldi gyakorlatilag alig reklámoz, nem nyilatkozik az üzleti stratégiájáról, és a jelentéseit sem hozza nyilvánosságra. Az Alapblog éppen azt vesézgeti, hogy mi teszi mégis az Aldit sikeres üzletlánccá.

Legutóbb az Aldi kapcsán arról hallhattunk, hogy aktuálisan az amerikai piacot vette célkeresztbe, ahol hatalmas beruházásai révén a harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé válhat. Felmerülhet a kérdés, hogy miként is ér el ilyen sikereket az üzletlánc.

Gyakorlatilag az Aldi az egyszerűség és a kis áruválaszték révén tud kiemelkedni a többi kiskereskedő közül. Ezáltal képes a költségeit jelentősen leszorítani és lényegesen olcsóbb lehet azoknál a vetélytársainál, ahol a termékpaletta jóval szélesebb. Úgy tűnik pszichológiailag is megalapozott ez az üzleti modell, ugyanis  kimutatták, hogy a kisebb választék nagyobb megkönnyebbülést ad az embereknek, hiszen így könnyebben döntenek (nem kell az alternatívákat mérlegelni). Ez kevesebb erőfeszítést és időfelhasználást jelent, továbbá a kísérletek alapján még boldogabbá is teheti az embereket. Az Alapblog „Az Aldi titka” című írásában részletesebben is olvashatunk erről a témáról.

Címkék:

2 Hozzászólás

  1. Kiss G. László

    Az aldi egy vicces cég,csak nemmindenki szereti EZT A FAJTA HUMORT, Bemegyek ,van egy listám,és teszem amiért jöttem,vásárolok.. Odaérek a csomagolt husszeletekhez. Különbözö árak,
    de hppá itt egy szépszelet husi 600valamenyi forintért. NA ezt kiprobálom(gondoltam) én.
    A PÉNZTÁRNÁL KIDERÜL HOGY EZ 10 dkg.-ra vonatkozik. Most zavarba kellettvolna jönnöm és fizetni. DE NEMTETTEM. VISZONT SOKAN MEGTESZIK ANNÉLKÜL HOGY MODJUKBA vagy KEDVÜK LENNE ENNYIT KÖLTENI. NA EZ NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    32ÉV NYUGATN SAJÁT VÁLALKOZÁS ASZTRÁLIA AMERIKA ITÁLIA SVÉDOSZÁG ahol éltem és dolgoztam de ilyenre nem emlékszem. ez NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    M.T. Kiss G. László
    06 70 94 94 724

    2017.09.30.12:28

  2. Havrilla István

    És a sikerhez hozzájárul, hogy jóminőségű az áruja és jó az ár/érték arány is.

    2017.09.30.12:39

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Szakértői cikkek

Lakáshitel tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

Kapcsolódó tartalmak

Hogy lehetne a lakásáfával kedvezni a családoknak?

2018. 05. 19.

A lakáspiacon, főként Budapesten a befektetői kereslet dominált, mielőtt a saját célra vásárlók is vásárlásba kezdtek volna. Igen ám, de ez együtt jár a lakásárak nagyfokú emelkedésével is, így a...

Ideje izgulni a következő válság miatt?

2018. 05. 12.

1980 óta 4 nagyobb gazdasági visszaesés is volt a világgazdaságban, a legutóbbi és egyben legtöbb országot érintő recesszió pedig 10 éve ütött be. Az eseményeket figyelve felmerül a kérdés, hogy...

Mégis milyen befektetést érdemes választani?

2018. 05. 05.

Egy alapkezelő szemszögéből mindig más a világ, és ezt be is bizonyította a Citadella Alap portfólió menedzserével, Zsiday Viktorral készített interjú. Ő úgy látja, hogy nagyon nehéz jelenleg a befektetési...

Fektess a kiváló cégekbe – Na de hogyan?

2018. 04. 28.

A vállalati felvásárlásokat fokozott figyelemmel szokták kísérni a befektetők, hiszen a pénzügyi logika alapján azt várjuk, hogy a létrejövő nagyobb vállalat plusz előnyöket lesz képes felmutatni. Igen ám, de a...

Blogajánló

  • alapblog

    Észt tervek

    Csökkentsük az állami alkalmazottak számát 50%-kal, a köztársasági elnököt csak egy ciklusra lehessen megválasztani, legyen még függetlenebb a bíróság. 28 ismert észt üzletember összeállt és...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.