Betöltés

Az Aldinál van a siker receptje?

szerző: Bankmonitor
2017-09-30

Néhány éve hazánkat is sorra hódították meg az Aldi üzletláncok, és nem csak nálunk, de a világszerte nagy sikereket ért el több ezer üzletével. Ugyanakkor kevesebbet lehet tudni a siker titkáról, hiszen az Aldi gyakorlatilag alig reklámoz, nem nyilatkozik az üzleti stratégiájáról, és a jelentéseit sem hozza nyilvánosságra. Az Alapblog éppen azt vesézgeti, hogy mi teszi mégis az Aldit sikeres üzletlánccá.

Legutóbb az Aldi kapcsán arról hallhattunk, hogy aktuálisan az amerikai piacot vette célkeresztbe, ahol hatalmas beruházásai révén a harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé válhat. Felmerülhet a kérdés, hogy miként is ér el ilyen sikereket az üzletlánc.

Gyakorlatilag az Aldi az egyszerűség és a kis áruválaszték révén tud kiemelkedni a többi kiskereskedő közül. Ezáltal képes a költségeit jelentősen leszorítani és lényegesen olcsóbb lehet azoknál a vetélytársainál, ahol a termékpaletta jóval szélesebb. Úgy tűnik pszichológiailag is megalapozott ez az üzleti modell, ugyanis  kimutatták, hogy a kisebb választék nagyobb megkönnyebbülést ad az embereknek, hiszen így könnyebben döntenek (nem kell az alternatívákat mérlegelni). Ez kevesebb erőfeszítést és időfelhasználást jelent, továbbá a kísérletek alapján még boldogabbá is teheti az embereket. Az Alapblog „Az Aldi titka” című írásában részletesebben is olvashatunk erről a témáról.

Címkék:

2 Hozzászólás

  1. Kiss G. László

    Az aldi egy vicces cég,csak nemmindenki szereti EZT A FAJTA HUMORT, Bemegyek ,van egy listám,és teszem amiért jöttem,vásárolok.. Odaérek a csomagolt husszeletekhez. Különbözö árak,
    de hppá itt egy szépszelet husi 600valamenyi forintért. NA ezt kiprobálom(gondoltam) én.
    A PÉNZTÁRNÁL KIDERÜL HOGY EZ 10 dkg.-ra vonatkozik. Most zavarba kellettvolna jönnöm és fizetni. DE NEMTETTEM. VISZONT SOKAN MEGTESZIK ANNÉLKÜL HOGY MODJUKBA vagy KEDVÜK LENNE ENNYIT KÖLTENI. NA EZ NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    32ÉV NYUGATN SAJÁT VÁLALKOZÁS ASZTRÁLIA AMERIKA ITÁLIA SVÉDOSZÁG ahol éltem és dolgoztam de ilyenre nem emlékszem. ez NEM KERESKEDELEM HANEM MOCSKOSKODÁS.
    M.T. Kiss G. László
    06 70 94 94 724

  2. Havrilla István

    És a sikerhez hozzájárul, hogy jóminőségű az áruja és jó az ár/érték arány is.

Nem lehet hozzászólást írni.

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

MINDEN
SZOMBATON
12:10


Eddigi adások

Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

bedőlt hiteles ingatlan

Hogyan lehetne igazságosabb a hitelezés?

2019. 01. 05.

A lakásértékesítési és a hitelfelvételi adatok egyre nagyobb számokat mutatnak. A lakásárak az utóbbi 5 évben trendszerű növekedést mutattak, ezért a lakáshitelek iránti érdeklődés is ugrásszerűen megnövekedett. Apollo írt meg...

Feje tetejére állhat a világ 2019-ben

2018. 12. 15.

Korszakváltás előtt áll a fejlett tőkés világ, ugyanis olyan dolgok történhetnek 2019-ben, amelyekre a 2008-as válság óta nem volt példa. John Hardy, a Saxo Bank elemzője szerint az Európai Unió...

Még az arany sem mindig fénylik!

2018. 12. 08.

Az arany mindenkinek mást jelent. Egyesek régi idők fizetőeszközének és napjaink valódi pénzének, mások befektetésnek, míg sokan biztosítéknak, kockázatok elleni védelemnek tekintik. A jegybank szemüvegén keresztül pedig stratégiai, stabilizáló eszköz....

Blogajánló

  • alapblog

    A menetrendszerű Brexit-pofon

    Theresa May Brexit tervét ma valószínűleg leszavazza a parlament. Kérdés csak a hány vokssal, 166 fölötti szám az elmúlt évszázad legnagyobb parlamenti veresége volna egy...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.