Hírdetés

Az Aldinál van a siker receptje?

szerző: |
Frissítve:
 

Néhány éve hazánkat is sorra hódították meg az Aldi üzletláncok, és nem csak nálunk, de a világszerte nagy sikereket ért el több ezer üzletével. Ugyanakkor kevesebbet lehet tudni a siker titkáról, hiszen az Aldi gyakorlatilag alig reklámoz, nem nyilatkozik az üzleti stratégiájáról, és a jelentéseit sem hozza nyilvánosságra. Az Alapblog éppen azt vesézgeti, hogy mi teszi mégis az Aldit sikeres üzletlánccá.

Legutóbb az Aldi kapcsán arról hallhattunk, hogy aktuálisan az amerikai piacot vette célkeresztbe, ahol hatalmas beruházásai révén a harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé válhat. Felmerülhet a kérdés, hogy miként is ér el ilyen sikereket az üzletlánc.

Gyakorlatilag az Aldi az egyszerűség és a kis áruválaszték révén tud kiemelkedni a többi kiskereskedő közül. Ezáltal képes a költségeit jelentősen leszorítani és lényegesen olcsóbb lehet azoknál a vetélytársainál, ahol a termékpaletta jóval szélesebb. Úgy tűnik pszichológiailag is megalapozott ez az üzleti modell, ugyanis  kimutatták, hogy a kisebb választék nagyobb megkönnyebbülést ad az embereknek, hiszen így könnyebben döntenek (nem kell az alternatívákat mérlegelni). Ez kevesebb erőfeszítést és időfelhasználást jelent, továbbá a kísérletek alapján még boldogabbá is teheti az embereket. Az Alapblog „Az Aldi titka” című írásában részletesebben is olvashatunk erről a témáról.

 
Hírdetés