MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Fellebben a fátyol! Erre használjuk az okostelefonunkat!

  • 2014.06.19.
  • szerző: bankmonitor

Internetfüggő nép lesz lassan a magyar – derül ki egy felmérésből. A legtöbben ugyanis el sem tudjuk képzelni az életünket a világháló nélkül. De vajon mire és mivel használjuk az internetet?

Minden negyedik magyar ébredés után azonnal felmegy az Internetre. Minden harmadik honfitársunk vallja azt, hogy a világháló nélkül nem tudja elképzelni az életét – derül ki az internetes keresőcég a Google felméréséből. A környékbeli országok közül nálunk a legmagasabb, 62 százalékos az Internetet naponta használók aránya. Ráadásul a legtöbben mobil eszközökkel kalandoznak a világhálón, a megkérdezettek 63 százaléka mondta azt, hogy okostelefonnal vagy tablettel internetezik.

Tanulságos, mire használjuk az internetet. A legtöbben, 98 százalék, szórakozásra, hiszen azt mondta, ő otthon szabadidejében netezik. Videókat nézünk, zenét hallgatunk, csevegünk az ismerőseinkkel, vagy éppen könyvet olvasunk. A megkérdezettek 77 százaléka információkeresésre használja a világhálót. Meglepő, de a hobbiszakácsok körében is népszerű az Internet. A magyarok 58 százaléka ugyanis recepteket böngész a világhálón. Hasonlóan népszerű az utazás témaköre is. Kiválasztjuk az úticélunkat, megtervezzük az utazási útvonalat, kiválasztjuk a szállodát stb.

Ha nem csak az interneten, hanem személyesen is szeretnéd ismerőseiddel tartani a kapcsolatot, akkor a korlátlan beszélgetést biztosító előfizetést neked találták ki!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankmonitor
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ


A Google felmérése derűs képet fest, ám vannak olyan adatok, amelyek mást mutatnak. Míg az Európai Unió tagállamaiban a lakosság 52 százaléka használ mobilinternetet, addig Magyarországon ez a szám Romániához hasonlóan 32 százalék. A magyar fogyasztók csupán 23 százalékának van internetelérése mobiltelefonján. Így Magyarország Bulgáriával osztozik az utolsó helyen, igaz, míg Bulgáriában tavalyhoz képest 3 százalékkal nőtt az arány, addig Magyarországon 8 százalékkal csökkent.

A magyar háztartások még mindig az olcsóbb kábeles internethasználatot részesítik előnyben. A legtöbb uniós tagállamban a kábeles szolgáltatást használó háztartások aránya 20-30 százalék körül mozog, Magyarországon viszont három háztartásból kettő kábeles hálózatot használ. Az EU tagállamaiban 2011 óta átlagosan 16 százalékkal nőtt a mobilinternettel rendelkező háztartások száma, Magyarországon viszont lassabb a tempó, a három évvel ezelőtti adatokhoz képest Lettországhoz és Észtországhoz hasonlóan csupán 6 százalék a különbség.

Így van ez a kapcsolattartással is. Igaz, hogy sokat használjuk a mobiltelefonunkat, de általában a hagyományos módon. Ez nem is meglepő, hiszen a szolgáltatók mindegyike kínál elfogadható áron korlátlan beszélgetést és SMS küldést biztosító csomagokat. Eközben az internetes adatcsomagok ára meglehetősen magas. Ráadásul hiába fizetünk elő egy ilyen adatcsomagra, az olcsóbb internetes beszélgetés előnyeit nem élvezhetjük, hiszen a szolgáltatók nehezítik az ilyen alkalmazások futtatását.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Gondolta volna?

    Gondolta volna 5 évvel ezelőtt, hogy az S&P, a DJIA, a DAX és a főbb tőzsdeindexek az akkori (addigiakhoz képest már magas) értékeikről még majdnem megduplázzák értéküket...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.