loading

Ha a személyi hitel fogyasztóbarát, akkor már digitális is! (x)

Bankmonitor
szerző: Bankmonitor

Manapság életünk szinte minden területén alkalmazunk digitális megoldásokat, hiszen megkönnyítik az ügyintézést, a bevásárlást, és pénzkezelési folyamatainkat egyaránt. Bár a hazai bankszektor széleskörű digitális szolgáltatásokkal segíti a lakosságot, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az online hitelezési lehetőségek további bővülését is ösztönzi. Az MNB által minősített fogyasztóbarát termékek számos előnyt hordoznak, emellett egyesek már digitálisan is elérhetők a hiteligénylők számára.

Hazai bankszektor digitalizáltsága: még van tere a fejlődésnek

A Magyar Nemzeti Bank erőteljesen ösztönzi, hogy a hazai bankszektor minél szélesebb körben nyújtson olyan megoldásokat ügyfelei számára, amelyek a gyors, kényelmes, átlátható és biztonságos pénzkezelést segítik. E megoldások között alapvetőek a digitalizált eszközök, például a mobilbankok bárhol, bármikor elérhető szolgáltatásai, az online bankszámlanyitás, kezelés és ügyintézés, illetve az elektronikus fizetési lehetőségek bővítése is. A hazai bankszektor nemzetközi viszonylatban is jól vizsgázik innovációs képességét tekintve, jó példa erre a 2020 márciusában elindult pénzügyi innováció, az azonnali fizetési rendszer is

Az MNB a hazai bankszektor digitalizáltságának erősítése érdekében március végén egy javaslatcsomagot is közzétett. Ebben a jegybank a termékszintű digitalizációs javaslatok mellett a digitalizációt támogató belső banki folyamatokra, bankfiók hálózati működési megoldásokra is fogalmaz meg ajánlásokat, de a pénzügyi tudatosságtámogató programok, versenyek és szakértői képzések is hangsúlyos részét képzik.

Digitális pénzkezelés: egyre népszerűbb a lakosság körében

A jegybank digitalizációt ösztönző tevékenysége során az ügyfelek érdekei, a lakosság pénzkezelési preferenciái, és pénzügyi tudatosságának erősítése mentén jár el. Az elmúlt évek alatt rendkívül dinamikusan változott a lakosság online jelenlétének és aktivitásának szintje és pénzügyeink sem kivételek ez alól. Nem meglepő, hiszen a gyors, átlátható, könnyen elérhető és biztonságos folyamatok illeszkednek leginkább a mindennapjainkhoz. A koronavírus-járvány e trendre még inkább ráerősít, a járvány kezdete óta számottevően nőtt a digitális pénzkezelési megoldások használatának népszerűsége a lakosság körében.

Jelentős igény mutatkozik arra is, hogy a pénzkezelés mellett a hitelezési folyamatok is gyorsabbá és egyszerűbbé váljanak, hogy elhúzódó ügyintézés nélkül juthassunk kölcsönhöz, ha pénzre van szükségünk.

Az MNB így kiemelt jelentőséggel kezeli az online hiteligénylés és hitelügyintézés lehetőségeinek bővítését is. Az elektronikus azonosítás és szerződéskötés gyakorlatának kialakítása, valamint a hitelbírálathoz szükséges adatok online beviteli módja még tovább növeli a banki folyamatok hatékonyságát, emellett kedvezően hat az ügyfelek költségeire, és növeli számukra a szolgáltatás minőségét is.

Egyes minősített fogyasztóbarát termékek digitálisan is elérhetőek

A Minősített Személyi Hitelek olyan feltételekkel kerültek a piacra, amelyek már magukba foglalják a digitális megoldások garantált lehetőségeit és előnyeit: legkésőbb július 1. után e termék ügyintézése teljes folyamatában elérhető online módon. A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások esetében pedig a kárbejelentés és kárrendezés teljes folyamata érhető el digitális úton.

A jegybanki minősítéssel ellátott személyi hitelek és biztosítások igénylésének fontos kritériuma a könnyű, gyors és az igénylés folyamatában a lehető legtöbb ponton megvalósuló online ügyintézés az ajánlatok megismerésétől egészen a folyósításig. A minősített fogyasztóbarát hitelek közös ismertetői, hogy kiszámítható és biztonságos megoldást jelenthetnek, ha pénzre van szükségünk. A hosszabb kamatperiódusoknak vagy akár a teljes futamidő alatt fix törlesztőrészleteknek köszönhetően a hitelezéssel járó kockázatok jelentősen csökkenthetők és a jövő is könnyebben tervezhető.

A tudatos tájékozódás érdekében az MNB e termékekhez kapcsolódó összehasonlító oldalakat is működtet. A lakáshitelek, a személyi hitelek, valamint az otthonbiztosítások kalkulátoraival mindenki egyszerűen megtalálhatja a számára legkedvezőbb ajánlatot. Széleskörű információk, személyre szabott kalkulációk, néhány kattintással elérhető, bármikor!

Az élet legnagyobb pénzügyi kérdéseiben (és ilyen a lakáshitel felvétel) kizárólag megfontoltan érdemes döntést hozni. Használd a Bankmonitor.hu Lakáshitel-kalkulátorát: 13 bank több, mint 100 hiteltermékét tudod összehasonlítani részletesen

És itt nincs vége: a Bankmonitor segít Neked az ügyintézésben. A Bankmonitor kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitel ajánlatot mutatunk be Neked, mely akár 6 hónapig is érvényes. Nem kell küzdened a bankfiókban, a Földhivatalban, mindent elintézünk helyetted a hitelhez jutásig és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adunk. Kényelmes, gyors, megbízható – válaszd a Bankmonitort. Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mint ha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket kínálunk (ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.


BM logo white

Szeretném igénybe venni a Bankmonitor segítségét Lakáshitel vonatkozásában:
Ft
A lenti gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.
Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed!
Munkatársunk rövidesen felveszi Veled a kapcsolatot!
Ha addig is további kérdésed lenne, írj nekünk a bankmonitor@bankmonitor.hu címre.