loading

Ismét bankfiókban jártunk – számlanyitás: másfél óra

szerző: Bankmonitor.hu

Kalkulátorainkat nem csak az olvasóközönség használja: magam is úgy döntöttem, hogy optimalizálom a pénzügyeim és nyitok egy új bankszámlát. Be is fáradtam a hét elején egy bankfiókba, hogy megnyissam a számomra legmegfelelőbb bankszámlát. De vajon elég-e az ebédidő olyannak, aki alapvetően tudja, hogy mit akar?

Amikor a  
számlacsomag-kalkulátoron dolgoztunk, már akkor tudtam, hogy ez még nekem is nagy segítségemre lesz. Két bankszámlát tartok fent, az egyik lecserélése mellett döntöttem, mellyel havi szinten is kézzel fogható összeget takarítok meg. Ehhez előbb meg szerettem volna nyitni az új bankszámlát. Mivel volt némi banki tapasztalatom, így ebédidő utánra időzítettem a banki ügyek intézését. Ezt mindenkinek ajánlom, akinek nem fix az ebédideje. Ugyanis sokan egy füst alatt el akarják intézni az ebédet és a pénzügyeket, így dél környékén nagyon sokat kell várakozni minden bankfiókban. Az időzítés annyira tökéletesre sikeredett, hogy amint megkaptam a sorszámomat, már szólítottak is. Elmondtam, hogy melyik számlacsomag érdekel, és biztos, ami biztos rákérdeztem, hogy minden úgy van-e, ahogyan tudtam.
És ekkor jött a meglepetés. 

Csakhogy nem nekem, hanem az ügyintézőnek. Ő már készült volna, hogy ad egy névjegykártyát és egyeztetünk egy időpontot a számlanyitásra, amikor közöltem vele, hogy akkor meg is nyitnám a számlát. Kissé meglepte, hogy ilyen tudatos vásárló vagyok. Sajnos nem bírtam ki, hogy ne tegyek fel legalább egy keresztkérdést: a számlához kérhető kártyákról érdeklődtem (bár korábban eldöntöttem melyiket választom). Meglepődve tapasztaltam, hogy – abszolút fair megközelítésben – nem helyezte előtérbe a drágább, dombornyomott kártyát. Ezt mindenképpen pozitívan értékelem. (Szemben a kollégájával, aki a másik asztalnál egy meglévő kártyát szeretett volna dombornyomottra cserélni.) Viszont mindkét ügyintéző rögtön elkezdte az úgynevezett keresztértékesítést: ha már nyitottam egy számlát, miért nem kérek hozzá egy hitelkártyát? Vagy esetleg egy hitelkeretet? Kedvesen elutasítottam mindkettőt, majd gyorsan a lekötésekről és befektetési alapokról érdeklődtem. Előbbiekről tudott tájékoztatni, míg az utóbbihoz a honlapjukat ajánlotta. Tehát nem értjük, hogy miért nem kaphatunk érdemi információt arról a termékről,
amibe a legtöbb megtakarítás, befektetés áramlik az idén…

Elkérte a személyimet, lakcímkártyámat, rögzítette az adataimat a rendszerben, kinyomtatott legalább 8 aláírandó papírt két példányban, amik sajnos adathibásak voltak. Elkezdtem kézzel átírni a rosszul szereplő adatokat, szignózva a javításokat. Ám amikor a felénél tartottam, akkor kaptam egy adag javított, újranyomtatott szerződést. Így van, amit összesen hatszor írtam alá (az elírt szerződésen két aláírás a javítás miatt, és az újonnan nyomtatott szerződésen egy, de mindezt két példányban).   A kérdéseim összesen 10 percet vettek igénybe. Az egész folyamat (a sok aláírásnak is köszönhetően) majdnem másfél órát tartott… 

Szerinted…? Szívesen látjuk véleményed! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szakértői cikkek