Kamu weboldal kérte a banki jelszót! Csak erre vártak az adathalászok

2015. 07. 16. szerző: bankmonitor

Az internetezők 46%-a szerint a bankfiókban történő hagyományos ügyintézés még mindig biztonságosabb, mint az online- és a mobil eszközök használata. Az adathalászattal szembeni félelmek ellenére az ügyfelek többsége rendszeresen indít online tranzakciókat, nem ritkán az alapvető biztonsági intézkedéseket figyelmen kívül hagyva – áll a Kaspersky Lab és a B2B International közös felmérésében.

Az online technológia fejlődésével párhuzamosan a bankok kiemelt feladatává vált a biztonságos online banki környezet megteremtése és az ehhez szükséges fejlesztések végrehajtása. Minden ilyen jellegű újítás csökkentheti az ügyfelek félelmeit és még a kétkedőket is fokozatosan átterelheti a biztonságosabbnak ítélt fióki ügyintézésről az online ügyintézésre. Csökkentheti továbbá az óvatlan ügyfelek kockázatát, akik így ritkábban eshetnek a pénzügyi adathalászok csapdájába.

A csalók egyik módszere, hogy a számlavezetőnk online felületére a megtévesztésig hasonlító kamu weboldalt hoznak létre, ahol az átejtett ügyfelek megadják a felhasználónevüket és a jelszavukat. A csalóknak az adatainkat felhasználva innen már csak egy lépés a bankszámlához való hozzáférés és annak megcsapolása. A szakértők szerint egy másik elterjedt módszer, amikor a pénzügyi bűnözők egy banki trójai programot felhasználva egyedi támadást intéznek a felhasználó felé a bejelentkezési adatok megszerzése érdekében. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt rendkívül sérülékenyek az ilyen támadásokkal szemben.

„Amennyiben az ügyfelek az internetes csalásoktól tartva a hagyományos ügyintézést választják és inkább egy bankfiókban az ügyintézőre bízzák a tranzakció lebonyolítását, ezzel hátráltatják a magasabb jövedelmezőségű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez a magatartás a kevésbé nyereséges ágazatokba történő újabb befektetésekre kényszeríti a bankokat. Mindeközben akik már átálltak az online fizetési rendszerekre, tovább lesznek kitéve a biztonsági kockázatoknak, egyaránt veszélyeztetve ezzel a saját pénzüket és a bank jó hírnevét” – állapította meg Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó divíziójának globális vezetője.

A felmérés szerint az ügyfelek 49%-a érzi magát kiszolgáltatottnak az online ügyintézés során. A megkérdezettek 54%-a úgy véli, hogy a hagyományos módon indított átutalások biztonságosabbak, 46%-uk szerint az online ügyintézés még kevésbé biztonságos, mint azok bankfiókban történő végrehajtása.

Az adathalászattal szembeni félelmek ellenére a felmérésben résztvevő internet felhasználók 79%-a indított már online átutalást számítógépen, vagy laptopon keresztül, 52% utalt már táblagép segítségével, 45% pedig okostelefonos banki alkalmazással. Új eszközként megjelent az okostévé, az ilyen berendezések tulajdonosainak 12%-a használta már ezt a funkciót a készülékén. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a felhasználók ötöde nem védi kellőképpen a pénzügyi adatait.

Értesülj a legfontosabb banki hírekről és a legjobb ajánlatokról! Csatlakozz több mint 15.000 regisztrált felhasználónkhoz!

A biztonságos online banki környezet fenntartása érdekében természetesen a bankok folyamatosan fejlesztéseket végeznek, hiszen csak így zárhatóak ki a banki adatlopások, illetve az ebből fakadó kártérítési ügyek. Arról nem is beszélve, hogy az ügyfelek a biztonságos környezetért cserébe a hűségükkel jutalmazhatják a pénzintézeteket.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Szakértői cikkek

Lakáshitel tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

Kapcsolódó tartalmak

Lakástakarék: Milyen számlával igazolhatod a lakáscélt?

2016. 09. 25.

Amennyiben valaki a 30%-os állami támogatásból építkezne, fürdőszobát újítana fel, netán egy szaunával lepné meg magát, a megfelelő összegről a megfelelő számlákat kell hozzá bemutatnia a lakástakaréknak. Kinek a nevére,...

Így válhat rémálommá az álom bankszámla

2016. 08. 05.

Napjainkban az egyik legkedveltebb lakossági számlacsomag az Erste Privilégium „L” bankszámla. Teljesen érthető a számlacsomag iránti fokozott érdeklődés, hiszen ha a bank által elvárt 150 ezer Ft a bankszámlára érkezik,...

A lakosság kedvencei simán lekörözik a mezőnyt

Kivételes helyzetben vagyunk mi magyarok, mert a régióban egyedül nálunk lehet ilyen jó feltételekkel lakossági állampapírt vásárolni. Az államadósságon belül 18% a részesedése az állampapíroknak, amivel toronymagasan vezetjük a rangsort....

Diákmunka? Ezekkel a bankszámlákkal jársz a legjobban…

2016. 06. 27.

Diákmunka vállaláskor majdhogynem elkerülhetetlen a bankszámlanyitás. Ha nem szeretnél elcsúszni már rögtön az első banánhéjon, akkor nem tudod le a dolgot annyival, hogy besétálsz az első útba eső bankfiókba. Míg...

Blogajánló

  • alapblog

    Kedves Draghi!

    „Caro Draghi, cancellaci 250 miliardi di debito!” – Kedves Draghi, engedjél el 250 milliárd eurónyi adósságot! Egy kis benzin a tűzre. A befektetők eddig nem...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.