Betöltés

Kisboltok figyelem! Forgalomnövelő szolgáltatás a láthatáron!

szerző: Bankmonitor.hu
2014-09-02

Nem élnek könnyű időket az önálló kiskereskedelmi vállalkozások Magyarországon. Akármit árulnak is, a tőkeerős multinacionális és hazai vállalkozások támasztotta kíméletlen versenyben kell helyt állniuk. Talpon maradásukhoz olyasmit kell nyújtaniuk vevőiknek, amit a láncok nem tudnak. A non-stop nyitva tartás, vagy éppen a személyre szabott kiszolgálás mellett most egy másik remek lehetőség is nyílt forgalmuk növelésére.

Augusztus elején kezdte el a műszaki teszteket  Magyarországon a
Fizetési Pont Szolgáltatás. Talán kevés önállóan működő kiskereskedő kapta fel erre a hírre a fejét, pedig szempontjukból igenis nagy jelentőségű eseményről van szó. Persze a szolgáltatás elsősorban az ügyfeleiknek szól, de
a kiskereskedelemben vagy a szolgáltatásban tevékenykedő kisvállalkozások is sokat profitálhatnak belőle.  
De mi is az a Fizetési Pont?   Gyakorlatilag a bankkártyák elfogadásához használt POS terminálhoz hasonló dobozba zárt lakossági pénzügyi szolgáltatóközpont. A POS terminálnál jóval fejlettebb POI terminál rendkívül sokoldalú. Az ügyfelek nem csak fizetni tudnak a segítségével, hanem befizethetik a sárga csekkjeiket, feltölthetik telefonegyenlegüket, jegyet válthatnak a tömegközlekedési eszközökre vagy éppen hűségakcióban vehetnek részt.
A felhasználási lehetőségek száma csaknem végtelen, gyakorlatilag attól függ, milyen szolgáltatók (bankok, biztosítók, kereskedők, telefontársaságok, stb.) csatlakoznak a hálózathoz.  
Felmerül a kérdés: ettől miért lesz jó a kereskedőnek?   A válasz pofonegyszerű:
az új megoldás vevőket és ezáltal forgalomnövekedést hozhat és még extra bevételt is generálhat. A Fizetési Pontot működtető vállalat  ugyanis nem bankfiókokba, nagy forgalmú hipermarketekbe, vagy postahivatalokba kívánja telepíteni a POI terminálokat, hanem kisebb méretű, a vevők lakóhelyéhez közel lévő boltokba. A nagy forgalmú helyeken ugyanis aligha lenne idő a sokféle pénzügyi tranzakció végrehajtására, a kisebb üzletekben viszont igen.   Ha pedig a vevő tudja, hogy a sarki kisboltban, vagy a földszinti fodrászüzletben számos pénzzel kapcsolatos ügyét elintézheti, akkor e vonzó szolgáltatás miatt biztosan betér oda, ha pedig már ott van, minden bizonnyal vásárol is valamit.
A Fizetési Pont Szolgáltatás egyik előnye tehát, hogy plusz vevőket és általuk több forgalmat hozhat a rendszerhez csatlakozó bolt számára. A rendszer tesztidőszaka csak nem régen indult, így pontos adatok nincsenek, de a
becslések szerint a Fizetési Pont működése 10-20 százalékkal növelheti az adott üzlet forgalmát.  
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

2 Hozzászólás

  1. Fülöpné

    Tisztelt cég!
    A csekk feladásnak is 0,95 a díja? Akkor nagyon nem éri meg.

  2. Bacskainé Kozák Mária

    Üdvözlöm ! Nálunk is van fizetési pont ! De mivel én alkalmazott vagyok én is használom a terminált de én semmilyen pénzt nem kapok utánna még is szerepel az ügyfélkapumban a fizetési pont ! De ha nekem nem származik belőle bevételem akkor miért ? Adóznom kell majd utánna ??

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetési megoldások

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Lakástakarék: Milyen számlával igazolhatod a lakáscélt?

2016. 09. 25.

Amennyiben valaki a 30%-os állami támogatásból építkezne, fürdőszobát újítana fel, netán egy szaunával lepné meg magát, a megfelelő összegről a megfelelő számlákat kell hozzá bemutatnia a lakástakaréknak. Kinek a nevére,...

Így válhat rémálommá az álom bankszámla

2016. 08. 05.

Napjainkban az egyik legkedveltebb lakossági számlacsomag az Erste Privilégium „L” bankszámla. Teljesen érthető a számlacsomag iránti fokozott érdeklődés, hiszen ha a bank által elvárt 150 ezer Ft a bankszámlára érkezik,...

Diákmunka? Ezekkel a bankszámlákkal jársz a legjobban…

2016. 06. 27.

Diákmunka vállaláskor majdhogynem elkerülhetetlen a bankszámlanyitás. Ha nem szeretnél elcsúszni már rögtön az első banánhéjon, akkor nem tudod le a dolgot annyival, hogy besétálsz az első útba eső bankfiókba. Míg...

A svédek megmutatják, hogyan kell bankot csinálni!

2016. 06. 07.

Nincs elegáns és drága székház a belvárosban. Nincs széleskörű fiókhálózat: az átlagos ügyfél ugyanis mindent elintéz online, mindössze 5 évente egyszer jelenik meg a bankfiókban. Így a korábbi alkalmazottak 65%-a...

Blogajánló

  • alapblog

    Előre a venezuelai úton!

    Miután az infláció 25%-ra ugrott szeptemberben, a török diktatúra feltalálta a csodafegyvert az áremelkedés ellen: helyi rendőrök csekkolják a boltokban a budipapír-, pelenka- meg fogkrémárakat,...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.