Kommunikációs szakadék a generációk között

2012. 12. 03. szerző: bankmonitor

Egy friss amerikai felmérés szerint az idősebb szülők és a felnőtt gyermekeik a kommunikációban szándékosan kerülik a legfontosabb témákat, mégpedig a szülők anyagi helyzetével kapcsolatos információkat.

A felmérésben részt vevők 95%-a egyet értett abban, hogy az idős kor hosszabbodásával a nyugdíjas évek anyagi finanszírozásáról fontos beszélni a családban, ennek ellenére ez a beszélgetés legtöbbször elmarad.

 Az érintettek nagy része (68%) sokkal szívesebben egy pénzügyi tanácsadóval beszélik meg a dolgaikat, mint a saját családtagjaikkal. 

A beszélgetés elmaradásának a legfőbb oka (30%) a szülők részéről, hogy nem akarják, hogy a gyermekeik túlságosan számítsanak az örökségre. A gyerekek pedig legfőbb oknak azt jelölték meg, hogy nem akarnak beleszólni a szüleik anyagi életébe (40%).

Második leggyakoribb  indok a szülőknél az volt, hogy kényelmetlen lenne a gyerek számára a végrendeletről beszélni (22%), a gyerekeknél a második leggyakoribb indoka, hogy kényelmetlen lenne a szülők nyugdíjra való anyagi felkészüléséről beszélni. (22%)

Annak ellenére, hogy szinte mindenki fontosnak tartotta az időskori megélhetésről, anyagi életről szóló beszélgetést, a résztvevők 70%-a szerint erre még nem került sor és csak 19% mondta, hogy megfelelő mélységben végigbeszélték a kérdéseket.

Ezen túl, a beszélgetést megejtő szülők 55%-a szerint minden fontos információt átadtak, azonban a gyerekek 38%-a érezte ugyanígy.

kezek

Ennek következtében a két generáció teljesen másként látja a dolgokat. A gyerekek 24%-a szerint majd anyagilag is kell támogatni a szüleit, miközben a szülők 97%-a szerint erre nem lesz szükség. 

Az örökséget sem beszélik meg az érintettek, ennek eredménye, hogy a gyerekek átlag 100 ezer dollárral (mintegy 22 millió forinttal) alábecsülik a szüleik ingatlanának az értékét.

A gyerekek 40%-a szerint a szüleiknek kényelmes életük lesz nyugdíjasként, ezt a szülők csak 20%-a gondolja így.

A gyerekek 28%-a gondolta csak úgy, hogy a szüleik bizakodóan néznek a nyugdíjas kor elé, a szülők 49%-a gondolta így.

Amint látjuk, égető szükség lenne a családokban, hogy a generációk megosszák egymás között az információkat, így együtt jobban fel tudnak készülni a szülők nyugdíjas éveire, az esetlegesen felmerülő szükségekre.

Ezért a szakemberek azt javasolják, hogy ezt a beszélgetést minél hamarabb ejtsék meg az érintettek. Teljes nyíltsággal, átbeszélve, hogy elég anyagi forrás fog-e a szülők rendelkezésére állni, milyen anyagi céljaik vannak nyugdíjas korukban, illetve látnak-e valami akadályt maguk előtt, ami a nyugdíjas korukban a megélhetésüket gátolná.

Minél hamarabb napvilágra jönnek az esetleges problémák, annál könnyebb rájuk megoldást találni.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Szakértői cikkek

Lakáshitel tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

Kapcsolódó tartalmak

Nem érdemes esésre várni a lakáspiacon!

2018. 05. 20.

Az ingatlanárak az elmúlt két évben a fővárosban 40%-kal, míg országos szinten 24%-kal is feljebb kerültek. Ilyen körülmények között egyre nehezebb is ingatlanhoz jutni, hiszen az átlagbérekből kiindulva, a lokációtól...

Heti termés: minden célra más lakástakarék jó?

Mennyi CSOK-kal kalkulálhatsz, adott célra melyik lakástakarék a legjobb, és hogyan férhetsz hozzá az egyes megtakarításokhoz. Többek között ezekkel a témákkal foglalkoztunk a héten, és most összefoglaljuk a lényeget! Használd hitelkalkulátorunk az...

Blogajánló

  • alapblog

    Kedves Draghi!

    „Caro Draghi, cancellaci 250 miliardi di debito!” – Kedves Draghi, engedjél el 250 milliárd eurónyi adósságot! Egy kis benzin a tűzre. A befektetők eddig nem...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.