Betöltés

Meglepő! Ezek most a legmenőbb okostelefonok

szerző: Bankmonitor.hu
2014. 11. 20.

Amikor valaki okostelefon vásárlás előtt áll komoly fejtörést okoz, hogy melyik modellt is válassza. A hagyományos és rendkívül népszerű mobiltelefon márkák, mint a Nokia, a Motorola vagy az Ericsson mára eltűntek a piacról. Helyüket új gyártók foglalták el, amelyek készülékek hihetetlen választékával árasztják el a piacot. De vajon melyik készülékek a legnépszerűbbek?

A világon egyre többen és többen döntenek úgy, hogy hagyományos mobiljukat okostelefonra cserélik. A gyártók pedig egyre újabb és újabb fejlesztésekkel igyekeznek fenntartani a vevők érdeklődését. E két dolognak köszönhetően a világban sosem látott hőfokon tombol az okostelefon láz. Már a második egymást követő negyedévben kelt el több mint 300 millió darab okostelefon a világpiacon – közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató.

Az idei harmadik negyedévben 327,6 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon. Ez 25,2 százalékkal több a 2013 harmadik negyedévi 261,7 milliónál, de 8,7 százalékkal meghaladja az idei második negyedévi 301,3 millió darabos eladási értéket is. A fejlődés motorja a fejlődő országok piaca. Miközben ugyanis a fejlett, telített piacokon egyszámjegyűre csökkent az eladások növekedési üteme, a fejlődő piacokon változatlanul 30 százalék feletti mértékben növekszik a kereslet.

Rendkívül érdekes, hogy a világpiac harmadik negyedévi bővülése nem a piacvezető gyártók, a Samsung és az Apple, hanem egyértelműen a második vonalbeli gyártók eladásai növekedésének volt tulajdonítható. A korábban kevéssé ismert márkák, mint a Xiaomi, a Lenovo, az LG és a többi kisebb gyártó előretört és megkezdte a két piacvezető cég piaci részesedésének a felőrlését.

Az eladási ranglista élén azonban változatlanul a Samsung áll 78,1 millió eladott okostelefonnal, ami azonban 8,2 százalékkal kevesebb a 2013 harmadik negyedévi 85,0 milliónál, és a piaci részesedését is 23,8 százalékra szűkítette az egy évvel korábbi 32,5 százalékról. Az Apple 39,3 millió okostelefont adott el az idei harmadik negyedévben, 16,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 33,8 milliónál. Piaci részesedése azonban 12,0 százalékra csökkent 12,9 százalékról. A harmadik helyre rendkívül meglepő módon a kínai Xiaomi tört elő: 17,3 millió okostelefont adott el a harmadik negyedévben, 211,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 5,6 milliónál. Piaci részesedése 5,3 százalékra emelkedett 2,1 százalékról.

A negyedik helyezett, a Lenovo eladásai 38,0 százalékkal nőttek 12,3 millióról 16,9 millióra, piaci részesedése pedig 5,2 százalékra 4,7 százalékról. Az LG 16,8 millió okostelefont értékesített, 39,8 százalékkal többet az egy évvel korábbi 12,0 milliónál. Piaci részesedése 5,1 százalékra nőtt 4,6 százalékról. Az összes többi gyártó együttesen 159,2 millió okostelefont értékesített az idei harmadik negyedévben, 40,8 százalékkal többet a 2013 harmadik negyedévi 113,0 milliónál. Piaci részesedésük együtt 48,6 százalékra bővült 43,2 százalékról.

A jelek szerint tehát jobb, ha elkezdünk megbarátkozni a kínai okostelefon gyártók termékeivel. Az eladási számok alapján nem lehetnek annyira rosszak. Már Magyarországon is jó pár ember zsebében lapul kínai márkájú telefon és ha hinni lehet az internetes oldalakon fellelhető bejegyzéseknek, ezek az okostelefonok ugyanannyit tudnak, mint az ismertebb márkák csúcskészülékei, ám áruk jóval kedvezőbb azokénál.

Csúcskategóriás telefont szeretnél, amit ha kell kedvező feltételekkel le is cserélhetsz? Töltsd ki az alábbi űrlapot és tudj meg többet!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankmonitor
ajánlatok között!

Tovább a kalkulátorhoz

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Címkék:

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Rákattantak az emberek a mobilfizetésre

2018. 06. 21.

Már öt kereskedelmi banknál is elérhető Magyarországon a mobilfizetés, a tavalyi évhez képest brutális növekedés következett be a bolti fizetésekkor. Úgy látszik, hogy a plasztikkártya helyett sokan a mobiljukat használják...

El sem hinnéd, mit tartogat a jövő

2016. 06. 28.

A digitális forradalom a szemünk előtt zajlik, lassan már ott tartunk, hogy fontosabb szerepet tölt be az életünkben az okostelefonunk, mint a pénztárcánk. A fejlődés nem áll meg, egy neves...

Így fogsz mobilozni öt év múlva!

2015. 06. 18.

Már több világcég is dolgozik azon az új fajta mobilhálózaton, amely a ma ismertnél jóval gyorsabb és jobb minőségű adatforgalmat tesz lehetővé. Ez az úgynevezett 5G hálózat öt év múlva...

Blogajánló

  • alapblog

    Van hova feküdni

    Érdekes sorrend, két elöregedő ázsiai ország, a két német nyelvű ország és Kelet-Európa

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.