MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Mobiltelefont 0 forintért? Megéri?

  • 2014.04.18.
  • szerző: bankmonitor

Lepukkant a mobilod? Megjelent a legújabb iPhone/Samsung/Sony készülék? Nosza! Vegyünk hát új telefont! Logikus, ha először megnézzük, mit kínál jelenlegi szolgáltatónk! Tutira találunk a kínálatban elképesztően alacsony áru vagy netalán egyenesen 0 forintért kínált telefont. Lecsapunk a visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatra és máris csapdahelyzetben vagyunk.

Ellenállhatatlan ajánlatA jelenség a világ szinte minden pontján ismert,
készüléktámogatásnak hívják. A lényege, hogy a mobilszolgáltató
részben vagy egészben kifizeti a készülék kiskereskedelmi árát. Ezzel az a célja, hogy vonzó árakkal magához édesgesse a készülékvásárláson vagy cserén gondolkodó ügyfeleket. Ez „szívesség” azonban nincs ingyen. A szolgáltató az alacsony készülékárért
cserébe 1-2 éves hűségnyilatkozatot kér az ügyféltől. Minél nagyobb a kedvezmény, annál hosszabb  a hűségidő.

Itt érdemes nagyon figyelni! Mert ezzel a nyilatkozattal s
ok esetben azt vállaljuk, hogy meghatározott ideig nem váltunk szolgáltatót és tarifacsomagot sem. Ha pedig mégis ilyet tennénk, akkor
kötbért kell fizetni. Sőt! Meg kell térítenünk a mobilkészülék kedvezményes és a szolgáltató által meghatározott kiskereskedelmi ára közötti különbséget is.

Ez a magatartás
a telefontársaság szempontjából érthető, hiszen a kedvezményért cserébe a hűségidő alatt tervezhető és biztosan befolyó bevételekhez jut. Ha ügyfélként felmondjuk a szerződést, akkor e bevételek részére vagy egészére keresztet vethet, így
a kötbérrel megpróbálja csökkenteni a veszteségeit.

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankmonitor
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ

Az olcsó mégis drága!A szolgáltatói és a tarifahűség megszegéséért kérhető
kötbér az Általános Szerződési Feltételekben szerepel, arról tehát némi utánjárással értesülhet az ügyfél. Persze minden szolgáltató más és más számokkal dolgozik, de a szolgáltató- és a tarifahűség felmondása miatt
átlagosan 80-100 ezer forintot kell fizetnünk.

Az igazán nagy csavar ebben a történetben
a telefon árából adott kedvezmény után felszámítható kötbér. Itt
jóval nagyobbat bukhatunk szolgáltatónk lecserélésekor, mint a szolgáltató és tarifa hűségidő felmondásakor. Ugyanolyan készüléktípus esetén a szolgáltató által kért
kiskereskedelmi ár általában magasabb a szabad piaci árnál. Ebben semmi törvénytelen nincs, mindenki annyiért árulja a portékáját, amennyiért szeretné. 

Csakhogy a szolgáltató váltás esetén az olcsó készülékért cserében fizetendő
kötbér nagysága a kiskereskedelmi készülék árlistától függ.  Lássunk egy szélsőséges példát! Ha a szabad piacon mondjuk 100 ezer forintért megvásárolható telefonkészülék a mobilcég kiskereskedelmi árlistájában 200 ezer forintért szerepel, de mi azt 0 forintért kaptuk meg anno, akkor bizony 200 ezer forint kötbért a telefon miatt is ki kell pengetnünk.

Ördögi körMindez a tapasztalatok szerint
az átlag magyar ügyfelet nem érdekli. Számára csak az akciós ajánlatok és a minél olcsóbb telefonkészülékek érdeklik. Így aztán az olcsó készülék könnyen az adott szolgáltató „foglyává” teszi a gyanútlan ügyfelet. Hiszen a hűségidő alatt bármennyire is olcsó egy szolgáltató új tarifacsomagja, bármennyire is vonzó a legújabb telefonkészülékekért elkért alacsony ár,
ennyi pénzt senki sem fizet ki a szolgáltató váltás fejében. Jobb híján marad a régi szolgáltatójánál és várja mikor lesz újra akciós egy készülék. Aztán minden kezdődik elölről…

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Blogajánló

  • alapblog

    Régiós szintű munkanélküliég

    A sötétbarna 3% alatti mérték, ami már krónikus munkaerőhiányt jelez. Ez a délnémet régiókra jellemző főleg, ami miatt további elszívóerővel fognak rendelkezni a keleti munkaerőpiacról,...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.