Betöltés
loading

Nem úgy változik a bankkártyás fizetés, ahogy várható volt

12 hónappal elhalasztották a bankok számára az úgynevezett erős ügyfélhitelesítés bevezetését akkor, ha az EU-n belül vásárolnánk az interneten bankkártyás fizetéssel. De mit jelent ez a bankszámla-tulajdonosok, a bankkártyával fizetők számára? Illetve mi az, ami mégis változik szeptember 14-től?

A Bankmonitor.hu ingyenes szolgáltatásokat nyújtó weboldal: több, mint 30 bank és pénzügyi szolgáltató több ezer termékének objektív összehasonlítása, szakértői írások a jó és megalapozott pénzügyi döntésekért. Tájékoztatáson túl konkrét támogatást is nyújtunk a kiválasztott banki termék szerződésének megkötésében. Jelen írásunkhoz hasznos kiegészítést adhat számodra a bankszámla kalkulátorunk.

A bankkártyás fizetést szeretné az Európai Bankhatóság biztonságosabbá tenni azzal, hogy a bankkártyákkal kezdeményezett elektronikus e-kereskedelmi fizetéseknél úgynevezett erős ügyfélhitelesítést tesz kötelezővé. Erre azonban a bankok egyelőre nem készültek fel technikailag, ezért az MNB 12 hónappal elhalasztotta a változtatás bevezetését. Ezen kívül a hagyományos üzletekben történő érintős fizetésben is szigorítanának, mégpedig úgy, hogy csökkentsék az esetleges visszaélések esélyét.

De miről is lenne szó? Az előbbi a gyakorlatban azt jelenti, hogy az EU-n belüli tranzakciók esetében a fizetési felületen a bankkártyán található információkon túl (bank neve, bankkártya tulajdonosának neve, bankkártya-szám, CVV/CVC kód, kártya lejártának dátuma) meg kell majd adnunk egy egyedi biztonsági kódot is, amit az adott tranzakcióhoz kapcsolódóan generál a bankunk. Ezt a mobiltelefonunkra kapjuk majd meg.

Az, hogy mi lesz a mobilos azonosítás formája – SMS, beolvasható színes vizuális kód, QR-kód vagy éppen a banki applikáción át érkező push notification üzenet -, pénzintézetenként különbözik majd. Bármelyikről is legyen azonban szó, mobiltelefonra mindenképp szükségünk lesz. 

Mi változik és mi nem szeptember 14-től?

Fontos, hogy a szigorúbb ügyfélazonosítás kizárólag az interneten történő bankkártyás fizetés esetében nem változik, ezt halasztották el 12 hónappal,  a hagyományos üzletekben történő érintéses fizetésnél szeptember 14-től életbe lép a szigorúbb ügyfélazonosítás.  

Hogyan változik az érintéses fizetés?

A mindennapokban is érzékelhető változást jelenthet számunkra az, hogy a boltokban történő bankkártyás fizetéseknél új biztonsági eljárást vezetnének be. Jelenleg az érintéses bankkártyás fizetéseknél 5 ezer Ft összeghatár alatt nem szükséges PIN kódot megadnunk, ám ez változhat. A jövőben 150 euró (kb. 48.000 Ft) kumulált érték elérésekor a rendszer PIN kódot kér majd, így ha egy kártya illetéktelen kezekbe kerül, a legrosszabb esetben is ekkora összegű kár érheti a kártyatulajdonost. (Feltéve persze, hogy a PIN-jét nem kaparintották meg.) Nem feltétlenül kell azonban elérni a csaknem 50.000 Ft-os kumulált értékhatárt ahhoz, hogy egyszer csak PIN-kód kelljen a fizetéshez, ugyanis minden ötödik érintéses fizetés után ismét azonosítót kér majd a POS terminál.

Mit kell tennünk nekünk?

Ahhoz azonban, hogy ez működjön, nekünk is lehet teendőnk. A kártyabirtokosoknak ugyanis aktiválniuk kell – már ha ezt korábban nem tették már meg – az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatásokat, amely bankonként eltérő lehet: sms-kód, QR-kód vagy egyéb üzenet. Ezt egyébként mobilalkalmazáson, internetes banki felületen, telefonos ügyfélszolgálaton vagy személyesen bármelyik bankfiókban is megtehetik.

Ha már foglalkoznunk kell a bankkártyánkkal és a bankszámlánkkal, akkor érdemes lehet ellenőrizni, hogy nem fizetünk-e a kelleténél többet a bankszámlánkért, főleg azért, mert találni 2 évig ingyenes terméket is a piacon. Ráadásul más-más bankszámla lehet jó egy nyugdíjasnak, egy diáknak, vagy éppen egy magas jövedelmű és egy minimálbéres ügyfélnek. A teljes kínálatot az alábbi bankszámla kalkulátorral tekintheted át:

Bankszámla kalkulátor
Milyen bankszámlára van szükséged?
Ft
Ft
db
Ft
db
Legolcsóbb összköltség havonta
Havonta
Sajnos nem találtunk a megadott feltételeknek megfelelő találatot.
Próbálj meg enyhíteni a feltételeken:
  • Csökkentsd a felvenni kívánt hitelösszeget
  • Növeld a futamidőt
Add meg további adataidat és részletesen tájékoztatunk!
Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed!
Munkatársunk rövidesen felveszi
Veled a kapcsolatot
Ha addig is további kérdésed lenne, írj nekünk a bankmonitor@bankmonitor.hu címre
Köszönjük, hogy leadtad érdeklődésed!
Munkatársunk rövidesen felveszi
Veled a kapcsolatot
Ha addig is további kérdésed lenne, írj nekünk a bankmonitor@bankmonitor.hu címre
Bankmonitor
A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Díjakat emel a Revolut!

A Revolut emailben értesítette az ügyfeleit arról, hogy hamarosan megemeli a díjakat bizonyos tranzakciókra vonatkozóan. A döntés hátterére magyarázatot adhat a turizmus jelentős visszaesése, amely az elmúlt hónapokban világszerte tapasztalható...

6 szempont, ami alapján érdemes bankszámlát választani

Napjainkban a mindennapi élet szerves részévé vált a bankszámla. A legtöbben oda kapjuk a fizetésünket és onnan intézzük a vásárlásainkat, egyéb kiadásainkat. Sokan azonban a bank, a számla kiválasztásánál nem...

Blogajánló
  • alapblog NEM veszek aranyat

    A blogon többször elhangzott már, hogy az arany jó befektetés lehet az előttünk álló időszakban, hiszen negatív reálkamatok mellett sikeres időszaka szokott következni. Jelentős pozíciónk... The post NEM veszek aranyat appeared first on alapblog.