Betöltés

Nők, mint megtakarítók

szerző: Bankmonitor.hu
2013-03-30

A húsvéti locsolásért cserében sok nő pénzt ad a locsoló kisfiúknak. De vajon hogyan bánnak a pénzzel a hölgyek a mindennapokban? Egyre többször előfordul, hogy a családi háztartásban a nő tesz hozzá többet a kasszához egy nemrég megjelent tanulmány szerint. Mit tudnak ők, amit a férfiak nem? Fel vannak-e készülve a pénzintézetek a női ügyfelekre?

Ahogy
növekszik az női
emancipáció a társadalomban, úgy tűnnek el a különbségek a fizetési, és pénzügyi oldalról nézve is a nők és férfiak között. Egyre
több vezető tisztségviselő
kerül ki a
gyengébbik nem képviselői közül, sőt 1997 és 2012 között 54%-kal nőtt azoknak az amerikai vállalatoknak a száma, ahol a tulajdonos nő. Mindemellett az egyetemi beiratkozási adatok alapján 25 éven belül az olyan
tradicionális férfias szakmákban, mint az ügyvéd vagy az orvos is
nők dominálhatnak. 

Egy felmérésben részt vevő
feleségek 19%-a szerint ők
döntenek a családi kassza sorsáról, míg a
férjek 38%-a állítja ugyanezt magáról. Ugyanakkor a családfenntartó nők 20%-a gondolja csak úgy, hogy pénzügyileg igen megalapozott döntés szokott hozni, míg a férfiak esetében 45% ez az arány. Természetesen ez csak a saját maguk megítélése, messzire menő következtetéseket ebből nem érdemes levonnunk. Az viszont egészen bizonyos, hogy a nők hozzáállása a befektetésekhez lényegében különbözik a férfiakétól. A
gyengébbik nemet nem igazán
érdeklik az olyan dolgok, mint egy
befektetési alap növekedési kilátása, vagy múltbéli
teljesítménye. Őket
inkább olyan hosszútávú cél foglalkoztatja, hogy a
gyerekük tanulását tudják-e majd finanszírozni. Ők nem tekintik sem sportnak, sem hobbinak a pénzügyek kezelését, ezért
kevesebb kockázatot vállalnak, és jellemző rájuk a
vedd meg és tartsd befektetési stílus. A cégek kezdik felismerni ezeket a különbségeket, és női lélekhez jobban illeszkedően mutatják be a befektetési lehetőségeket. De ez még külföldön is gyerekcipőben jár.

A globalizációval, a kétkeresős családmodellel, és az egyedül álló nők számának növekedésével mind több és több nő fog megjelenni a megtakarítási piacon.
Érdemes számolni részarányuk növekedésével és a befektetéshez fűződő attitűdjükkel. Kedves Hölgyek: megtakarításra fel!

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

A Bankmonitor szakértői törekednek a fórumban felmerülő kérdésekre maximálisan pontos választ adni. Ennek következtében ha egy kérdés megválaszolásához pénzügyi területen kívüli (pl. mélyebb jogi) ismeretek is szükségesek, nem minden esetben tudjuk rövid időn belül vállalni a válaszadást. Köszönjük a megértést!

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Személyi kölcsön tudnivalók

A cikksorozat támogatója logo

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

Kapcsolódó tartalmak

Számot adunk a legjobb lakáshitelekről!

2018. 07. 22.

A kalkulátoraink jóvoltából a banki termékek friss kondícióit nagyon könnyedén le tudjuk kérni, mostani írásunkban a körképünk a lakáshitelekről szól. Az összkép nem olyan rossz, mint gondolnánk, az áprilisi körképünkkel...

A technológiai óriások gazdaggá tesznek!

2018. 07. 21.

Az amerikai részvények tündöklésének lehettünk szemtanúi az elmúlt években, melyek közül a FANG részvények különösen kiemelkedő teljesítményre voltak képesek. FANG részvényeknek nevezzük a négy nagy amerikai technológiai vállalat, a Facebook,...

Megfejtettük, mikor lesz a bónusz állampapír nyerő

2018. 07. 20.

A fejünkben sokszor kérdésként vetődik fel, hogy a lakossági állampapírok közül hosszabb távra a bónusz vagy a prémium fantázianevűt érdemes választanunk. Utóbbi rendszerint jobb volt az utóbbi években, de a...

Blogajánló

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.