loading

Te mire figyelsz, ha levelet kapsz a bankodtól?

Minden bizonnyal már veled is előfordult, hogy fontos levelet kaptál a bankodtól, valamilyen szolgáltatótól, de képtelen voltál elolvasni. Talán olyan levelet is kidobtál, vagy töröltél az e-mailek közül, melyek konkrét anyagi előnyt jelentettek volna neked. A frissen alakult angol pénzügyi fogyasztóvédelmi felügyelet szerepét betöltő FCA elvégzett egy igen érdekes kutatást: 128 különböző megfogalmazásban küldtek ki pozitív üzenetet tartalmazó levelet ügyfeleknek és vizsgálták, hogy melyikre milyen arányban reagálnak. Kiderült, hogy még akkor is jelentős erőfeszítéseket kell tenni a reagálás eléréséért, ha konkrét pénzügyi előnyt kínál egy bank. Te milyen impulzusnál vagy hajlandó végigolvasni egy banki levelet?

Az FCA elvégzett egy olyan kiterjedt vizsgálatot, amit a PSZÁF – szerényebb anyagi lehetőségei miatt – vélhetően soha nem fog: 128 különböző megfogalmazásban küldött ki egy olyan banki levelet, ami konkrét pénzügyi előnyt tartalmazott az ügyfél számára. Mind a 128 verziót 1000-1000 (nem elírás, ezer) ügyfélnek küldték ki és vizsgálták a válaszadási arányt. A levél konkrét üzenete az ügyfelek számára az volt, hogy pénz visszatérítésre jogosultak az adott banktól, ha egy öt perces telefonbeszélgetést lebonyolítanak.

A kiküldött levél első formációja a hagyományos banki levelezés struktúráját követte: hosszú ismertető, melyben a lényeg egy kissé elvész. A válaszadási ráta 2% volt, azaz ennyien rágták át magukat a levélen és cselekedtek annak érdekében, hogy pénzt kapjanak vissza.

A borítékra nyomtatott „Fontos, cselekedjen gyorsan!” felirat minimális eredménykülönbséget hozott. A felügyelet logojának megjelenítése semmilyen mérhető különbséget nem eredményezett a reagálások számában.

Mi az, amire érdemben több ügyfél reagált? A következő három elem sokat segített: a levél lerövidítése, 5 perces telefonbeszélgetés révén pénz visszatérítési lehetőség kiemelése és egy második levél megküldése azoknak, akik az elsőre nem reagáltak.

Minden másnál nagyobb eredményt hozott a szerkesztés megváltoztatása: a levél elején a lényegi üzenetek felsorolás jellegű kiemelése, legelsőként a pénzvisszatérítés kiemelésével.

A legmagasabb reagálási arányt kiváltó levél pontosan hétszer annyi ügyfél választ eredményezett, mint az eredeti, hagyományos levél… Pedig a végeredmény igencsak evidens: legyen a levél tömör, érthető és kezdődjön az érdemi mondanivalóval.

Talán nem tévedünk nagyot, ha azt feltételezzük, hogy nem csak az angol bankok levelezési gyakorlatán lehet javítani… különösen a napjainkban nem ritka, mind a bank, mind az ügyfél számára igen nehéz hitelezési esetekben.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Kapcsolódó tartalmak
A három leggyakoribb tévhit a céges hitelekről

A köztudatban számos tévhit él a céges hitelekkel kapcsolatban, a tulajdonosok és a vezetők fejében. A Bankmonitor szakértői ezekből szedtek néhányat csokorba. 1. A támogatott hitelek "alanyi jogon" járnak Az...

Megőrült, aki a jelenlegi helyzetben vesz fel lakáshitelt?

Megéri hitelt felvenni ilyen bizonytalan gazdasági környezetben? Az olcsó kamatok vonzereje nagyobb, mint a hiteligénylésben rejlő veszélyek? Mire érdemes figyelni, milyen kockázatokat lehet csökkenteni? A Bankmonitor szakértői ezekre a kérdésekre...

Sokan meglepődnek, amikor előtörlesztenék a moratóriumos hitelüket

Számos hírt, érdekességet lehetett az utóbbi napokban olvasni a hitelmoratóriummal kapcsolatban. Relatív kevés szó esett ugyanakkor a törlesztés szüneteltetéssel érintett kölcsönök előtörlesztéséről: a moratórium ugyanis nem csak a teljes visszafizetendő...

Blogajánló
  • alapblog Forgatókönyvek egy témára: sorsunk a következő húsz esztendőben

    Visszafogottan szólva is nem sok jó vár az emberiségre a következő két évtizedben. Leegyszerűsítetten ez a mondanivalója az amerikai hírszerzőügynökségek összesített jelentésének, amit négy évente...

  • KonyhaKontrolling Így (ne) gazdagodj meg az interneten!

    Már régóta érdekel az internetes pénzkeresés témaköre, ezért rengeteg időt töltöttem el ennek a piacnak a tanulmányozásával. Minél mélyebbre ástam, annál több fantasztikus lehetőséget találtam és annál többen akarták megtanítani az internetes gazdagság titkát. Ez a piac azért nagyon kényes, mert a gazdagság (és egészség) akármennyi pénzt megér. Tehát ha 10 milliót kérnek a biztos Tovább olvasom "Így (ne) gazdagodj...

  • Haszon.hu Itt nyitja meg a negyedik hazai átvételi pontját az IKEA

    Győr, Veszprém és Hajdúdorog után már Szegeden is kézhez vehetik az interneten megrendelt termékeiket az IKEA vásárlói, miután a vállalat újabb átvételi pontot nyit a Csongrád megyei településen. Az érdeklődők április 14-től tudják erre az átvételi pontra kérni rendelésük kézbesítését, az első termékek pedig április 20-tól lesznek átvehetők. Az IKEA célja, hogy termékeik az ország déli régiójában is minél több...