MNB alapkamat 0.90 % EKB alapkamat 0.00 % REGISZTRÁCIÓ

Új mobilcégek a láthatáron! Lássuk, mit tudnak!

  • 2014.11.24.
  • szerző: bankmonitor

Egyre több vetélytársat kap a három nagy mobilszolgáltató, a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone. Néhány héttel ezelőtt a UPC és a Digi is bejelentette, hogy szeretne ügyfeleket toborozni. De vajon ezek a szolgáltatók mennyiben kínálnak jobb és olcsóbb szolgáltatást ügyfeleiknek?

Az egyik elmúlt hetekben piacra lépő trónkövetelő nem ismeretlen a magyar fogyasztók előtt. A UPC-ről van szó. Ez a társaság már évek óta szolgáltat vezetékes telefont, televízió előfizetést és internetet, ám most belép a mobiltelefon piacra is. Hálózatépítésbe azonban nem kezd, inkább összefogott a Vodafone-nal és annak eszközeit bérli.

A UPC Mobil két lakossági díjcsomaggal igyekszik ügyfeleket szerezni. A Mobil M 4490 forintba kerül havonta. Ezért az összegért lebeszélhetünk 150 percet, küldhetünk 150 sms-t és 500 MB adatot is letölthetünk. Ezen túl percenként vagy sms-enként 25 forintot kell fizetnünk. A Mobil L díjcsomag 6490 forintba kerül, de ezért már havonta 400 percet beszélhetünk és 400 sms-t is küldhetünk, az adatforgalmunk pedig 2GB lehet. Ha a havidíjban foglalt perceket átlépjük, akkor 25 forintot kell fizetnünk percenként a beszélgetésekért és az SMS-ekért.

A UPC Mobil számos újdonságot is tartogat előfizetőinek. A legfontosabb, hogy nem kér hűségidőt, így ügyfelei bármikor tarifacsomagot válthatnak. Ugyancsak szokatlan megoldás, hogyha túllépjük a havidíjban foglalt adatmennyiséget, a társaság akkor sem lassítja be az adatforgalmat, hanem 8 forint/MB díjat számol fel automatikusan. Ráadásul a többi szolgáltatóval ellentétben itt az internetes telefonálást lehetővé tevő applikációkat sem blokkolják. Szokatlan megoldás az is, hogy az UPC Mobil telefonjai kártyafüggetlenek és két SIM kártya befogadására is alkalmasak.

A másik új játékos sem ismeretlen Magyarországon. A román tulajdonú DIGI már néhány éve internet és televízió szolgáltatóként jelen van a piacon. A vállalkozás azonban más utat választ, mint a UPC. Ő a nagyokhoz hasonlóan saját hálózatot szeretne kiépíteni és nem közösködik senkivel sem. A negyedik nagy szolgáltatónak már megvannak a hatósági engedélyei, ám arról keveset tudni, mikor és milyen árakon fog elindulni szolgáltatásával.

Egy biztos: a DIGI nyomott árairól ismert a piacon, ám a mobilszolgáltatóként ezeket nem lesz egyszerű alkalmazni. A szolgáltatást ugyanis jelentős adók terhelik és a hálózat kiépítése is drága. Piaci források szerint a DIGI egyedül nem is képes elindulni, rá lesz utalva a már piacon lévő három nagy szolgáltató valamelyikére. Ezek viszont aligha adják ingyen bérbe felesleges kapacitásaikat jövendőbeli versenytársuknak. A hírközlési hatóság mindenesetre derülátó. Nyilatkozatai szerint a negyedik nagy piaci szereplő megjelenésétől a piac felpezsdülését és a fogyasztói jólét növekedését remélik.

Csúcskategóriás telefont szeretnél, amit ha kell kedvező feltételekkel le is cserélhetsz? Töltsd ki az alábbi űrlapot és tudj meg többet!

Bankmonitor

Keress a legjobb
Bankmonitor
ajánlatok között!

TOVÁBB A KALKULÁTORHOZ

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található “Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Szólj hozzá te is

Az email címet nem tesszük közzé.


Szakértői cikkek

Mobilfizetés

Szakértői cikkek

Vállalatfinanszírozási hírek

A Bankmonitor

Velünk időt és pénzt spórolhatsz mert nem kell bemenned egyesével minden bankba. Kalkulátorainkkal összehasonlíthatod a lakossági és vállalati pénzügyi termékeket és a döntésben személyesen is segítünk.

A Bankmonitor Csapata

Blogajánló

  • alapblog

    Diplomás-arány

    Diplomások aránya a 30-34 éves korosztályban, régiókra lebontva. Leegyszerűsítve, a ma diplomása a jövő gazdasági növekedése, hiszen magasan képzett munkaerőből globális hiány van, ezért ahol...

  • Lakásfókusz

    Már az irodában is otthon érezhetjük magunkat

    A munkahelyünkre igencsak ritkán gondolunk úgy, mint egy nyugodt, otthonos helyre, ahová a kötelességeinken túl is szívesen járunk be. Ezen kíván változtatni a myhive nevű vadiúj irodamárka, amely az otthonos megvalósítást ötvözi a modern irodák sajátosságaival. A márka nemrég debütált Magyarországon, aminek köszönhetően öt irodaház is teljesen átalakul.