Vállalkozóként számos fontos döntést kell meghoznunk. Az egyik ilyen, hogy kire bízzuk a pénzünket – vagyis, hogy melyik pénzintézetnél vezetjük a számlánkat. Hogy melyik bank számunkra a legjobb megoldás, számos tényezőtől függ: többek között a vállalkozás méretétől, működési területétől, üzleti céljaitól. De változhat a preferenciánk a vállalkozás aktuális fejlődési ciklusától függően is, ezért minden vállalkozásnak célszerű rendszeres időközönként újragondolni a bankügyeit – állítják a Bankmonitor szakemberei.
Hirdetés
Hirdetés
Mire figyeljünk bankválasztáskor?
Az egyik természetesen a költség, ami főként a kezdő vállalkozások esetében lehet egy fontos döntési pont. De még ha csak az alapvető szolgáltatásokra (átutalás, pénzfelvétel, befizetés) van szükségünk, akkor is érdemes figyelembe venni, hogy a választott bankot néha fel kell keresnünk, ezért fontos, hogy a kiválasztott bankunknak elérhető távolságon belül legyen fiókja.
A másik fontos tényező lehet a készpénzforgalom intézése. A legtöbb bank rendelkezik mára befizetést is lehetővé tévő ATM-mel, de kérdés, hogy melyik pénzintézetnek van hozzánk legközelebb ilyen masinája? Ha pedig használni szeretnénk ezt a szolgáltatást, akkor bankkártyára is szükségünk lesz, aminek a költségével szintén számolnunk kell.
Az átutalásokat ma már jellemzően nem a bankfiókban végzik a vállalkozások, hanem különböző online felületeken, számítógépről, vagy akár mobiltelefonról. Célszerű, ha a vállalkozásunk is olyan számlacsomagot használ, amelynek keretében online bankolásra is van lehetőség. Ráadásul a mobilbanki szolgáltatások között is lényeges különbségek vannak, ezért célszerű, ha ezügyben is kikérjük a Bankmonitor tanácsadóinak a véleményét.
Ha fejlődni is szeretnénk
A bankválasztásnak még nagyobb tétje van abban az esetben, ha a vállalkozásunk eljutott már abba a fázisba, amikor a további fejlődés érdekében hitelre lenne szükségünk. Ilyenkor célszerű, ha teszteljük a számlavezető pénzintézetünket, hogy vajon vagyunk-e számára annyira értékes ügyfelek, hogy akár hitellel is hajlandók segíteni a működésünket?
Ha nem, akkor mindenképpen érdemes körülnézni azon pénzintézetek között, amelyek részt vesznek a különböző kedvezményes vállalkozói hitelek (a Széchenyi Kártya Program kedvezményes hitelei és társai) értékesítésében.
Innentől kezdve lesz fontos számunkra, hogy a kiválasztott bankunkban mennyire személyes az ügyfélkezelés illetve hogy mennyire értik és preferálják annak az ágazatnak a problémáit, amelyben a cégünk működik. Ha azt látjuk, hogy bankunk a megoldás helyett inkább a kifogásokat keresi, mindenképpen nézzünk körül a piacon a Bankmonitor tanácsadóink segítségével, mert mint említettük, nagyon nagy különbségeket tudunk megtapasztalni ezen a téren a pénzintézetek között – nemcsak árban, hanem szolgáltatási minőségben is.
A szokásjog nem nyerő
Összességében elmondható, hogy érzelmi alapon nem érdemes számlavezető pénzintézetet választani, bármilyen szépen mosolyog is a kedvenc ügyintézőnk, vagy bármennyire is régen vezetünk számlát az adott hitelintézetnél. A piacon verseny van, amelyben nem kizárólag azt a néhány tíz-, vagy százezer forintot veszíthetjük el, amennyit egy drágább szolgáltató elkér, hanem azokat a szolgáltatásokat is, amelyek a vállalkozásunk fejlődéséhez szükségesek. Mára szerencsére elmondható, hogy a bankok felügyelete van annyira erős, hogy bátran léphetünk – nem kockáztatjuk a pénzünket egyik hitelintézetnél sem.
Ha kíváncsi vagy, hogy a vállalkozásod számára jelenleg melyik a legjobb elérhető bankszámlacsomag, használd a Bankmonitor kalkulátorát!