Céges bankügyek mobilon? Márpedig lehetséges!

Céges bankügyek mobilon? Márpedig lehetséges!
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2015-09-21
 

A mobileszközök térnyerésének köszönhetően a legfontosabb céges bankügyek mára akár egy okostelefonnal is elintézhetőek. A klasszikus netbanki funkciók, mint a bankszámla egyenleg, a számlatörténet lekérdezés, vagy az eseti átutalás mindegyik pénzintézet mobilbankjában megtalálhatóak. Több banknál forint mellett még devizában is utalhatunk, de találunk olyan pénzintézetet is, ahol az átutaláshoz elég, ha partnerünk telefonszámát tudjuk. Aktuális körképünkben górcső alá vettük, hogy mire számíthatunk a legjobb céges bankszámlákat kínáló pénzintézetektől, ha mobilbankról van szó.

A mobileszközök térnyerésének köszönhetően a legtöbb banknál mára semmi akadálya annak, hogy a legfontosabb napi pénzügyeket okostelefon segítségével intézzük. Valamelyik banknál ehhez egy alkalmazást kell letöltenünk, míg máshol a telefonunk böngészőjén keresztül tudunk a megfelelő felületre belépni. Az általunk vizsgált 14 bank közül jelenleg 6 letölthető alkalmazást, 6 pedig a mobiltelefon böngészőjén futtatható megoldást kínál vállalkozásoknak. Elkeseredésünkre két olyan szereplőt is találunk (Budapest Bank, FHB Bank), ahol semmilyen lehetőségünk sincs, hogy céges bankügyeinket útközben intézzük.

Kivitelezési módtól függetlenül a klasszikus netbanki funkciók mindegyik mobilbankban elérhetőek. Így gond nélkül kérdezhetjük le bankszámlánk egyenlegét, nézhetünk rá a számlamozgásokra, vagy kezdeményezhetünk átutalásokat (több banknál akár devizában is). Megítélésünk szerint a kártyalimit módosítás is szigorúan ebbe körbe tartozik, mégis a vizsgált bankok közül többnél erre sajnos nincs lehetőség.

Akadnak persze egyéb hasznos funkciók, amelyek megkönnyíthetik a mindennapjainkat. Az AXA Banknál például egy átutalás indításához elég, ha tudjuk partnerünk telefonszámát. Nincs szükség bankszámlaszámra, a készülék telefonkönyvéből egyszerűen kiválasztjuk a megfelelő mobilszámot és már indíthatjuk az átutalást. Jól jöhet, hogy néhány banknál szükség esetén akár a cég lekötött betéteihez is hozzáférhetünk, de jó szolgálatot tehet egy beépített ATM, valamint bankfiók kereső, ami szintén több pénzintézetnél elérhető. Persze találunk néhány közel sem szokványos funkciót is, mint például a készpénzfelvételi igény bejelentése az UniCredit Banknál, vagy éppen az elektronikus vámfizetés lehetősége az Erste Banknál.

Bár egyre többször tapasztaljuk, hogy fontos, de érthető módon jellemzően nem elsődleges szempont bankválasztáskor, hogy milyen netbankkal, mobilbankkal büszkélkedhet az adott pénzintézet. Mivel a legkényesebb kérdést általában a költségek jelentik, ezért közelítsünk ebből az irányból. Vegyünk ehhez egy közepes méretű céget és nézzük, hogy alakulnak a vállalkozás bankköltségei a lenti bankhasználati szokások mellett. Koncentráljunk bankonként a legjobbakra, így jutunk el az alábbi számlacsomagokhoz.

A fenti bankszámla használati szokások mellett az első éves bankköltségek alapján kétségkívül az AXA Vállalkozói számla a legjobb választás havi 8.406 Ft-os fenntartási költségével. Már a második legjobb ajánlat az FHB Prémium bankszámla is közel 600 Ft-tal drágább havonta. Ettől már csak kevéssel marad el a CIB Elektronikus Plusz számla 9.184 Ft-os havi költségével a harmadik helyen.

Miután a számos banki ajánlat közül kiszűrtük a cég számára leginkább megfelelő bankszámlákat, már érdemes górcső alá venni a kiegészítő szolgáltatásokat. Nézzük, mire számíthatunk a legjobb számlacsomagokat kínáló bankoktól, ha mobilbankról van szó!

Mobilbanki vetületben kétségkívül a leginnovatívabb bankok közé tartozik az AXA Bank. MobilosOKÉ alkalmazásával az elsők között volt lehetőség a már említett bankszámlaszám nélküli utalásra. A legújabb fejlesztés eredményeként pedig a számlamozgásokról szóló hagyományos SMS-eket egy sokkal költséghatékonyabb megoldásra cserélhetjük (ún. push üzenetek révén tájékozódhatunk). A klasszikus funkciók a kártyalimit módosítással együtt elérhetőek, továbbá a netbankon megadott, de még jóváhagyásra váró megbízások az alkalmazásban is véglegesíthetőek, ami többes rendelkezők esetében különösen hasznos lehet.

A fenti rangsorban elfoglalt helyezése alapján az FHB Bank lenne a soron következő. A probléma csupán annyi, hogy a pénzintézetnél dedikált mobilbank nem elérhető. Egyetlen megoldás lehetséges, ha a mobilböngészőből a normál netbankba próbálunk belépni, de erre azért ne építsünk, ha egy határidős átutalást az utolsó pillanatban szeretnénk elintézni.

Nézzük a dobogó harmadik helyezettjét. A CIB Bank mobilCIB szolgáltatásában is megtalálunk tulajdonképpen mindent, amire menet közben szükségünk lehet. Bár olyan újszerű megoldásokkal nem találkozunk, mint az AXA Banknál, de nagy örömünkre a bankkártya limitet lehet módosítani. Ami viszont komoly különbség a két szolgáltatás között, hogy míg az AXA Banknál bárkinek, korlátozás nélkül lehet átutalásokat indítani, addig a CIB Banknál biztonsági okokból kizárólag a már meglévő partnereknek. Azaz új kedvezményezett (partner) rögzítésére a mobilbankban nincs lehetőség, csak a korábban, a netbankon már rögzítettek jöhetnek szóba.

Felkeltették érdeklődésed a mobilbankok? Nézd meg bankszámla kalkulátorunk segítségével, hogy milyen számlavezetési feltételek mellett veheti céged igénybe!

Bankmonitor

Nyilván önálló megoldást nem jelentenek a mobilbanki felületetek egy cég bankügyeinek a menedzselésére (bár egy kisebb forgalmú vállalkozásnál még ez sem kizárt), viszont a netbankkal karöltve tökéletesen kiegészítik egymást. Véleményünk szerint a legfontosabb, hogy használatukkal cégünk egyszerűbben intézhesse napi pénzügyeit, aminek tulajdonképpen mindegyik mobilbank már most is eleget tesz. Mindamellett a fejlődésnek még jócskán van tere és csak reméljük, hogy a jövőben egyre több olyan új megoldás lát napvilágot, amelyek a klasszikus netbanki funkciókon túlmutatnak.

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés