Kenyér, tej, mobiltelefon. Nem elképzelhetetlen, hogy egy bevásárlólistán ezek a tételek szerepeljenek. Az áruházláncok ugyanis a napicikkek mellett ma már távközlési szolgáltatásokat és telefonkészülékeket is kínálnak. Mutatjuk a magyar példákat.
Az első fecske még 2012. februárjában a Lidl volt. A diszkontlánc hozta szokásos formáját. Miután a Tesco néhány hónappal korábban bejelentette, hogy üzleteiben távközlési szolgáltatásokat is fog kínálni 2012 márciusától, a Lidl azonnal cselekedett: riválisa előtt néhány héttel elindult a saját távközlési cége, a Blue Mobile. Őt követte nem sokra rá a Tesco Mobile, de azóta felröppentek a hírek arról, hogy a közeljövőben az Aldi is belépne erre a piacra.
A távközlési szolgáltatások mellett a nagy áruházláncok mobiltelefonokat is kínálnak. Jobbára a legismertebb gyártók olcsó vagy középkategóriás készülékeivel találkozhatunk üzleteikben. Ám itt is akadnak kivételek. Mivel többféle árucikkből is van saját márkás termékük, mellyel komoly sikert arattak a piacon, vannak próbálkozások a saját márkás mobiltelefonok piaci bevezetésére is. Az Auchan például Quilive néven már Magyarországon is árulja saját márkás okostelefonjait. Könnyen elképzelhető, hogy a Tesco is követheti a példáját. A társaság vezérigazgatója ugyanis nemrégiben bejelentette: Hudl néven androidos okostelefont dobnak piacra Nagy-Britanniában.
Ha csúcsmobilra vágysz, a Vodafone Red előfizetéssel jelképes áron szerezhetsz egyet!
1
A kiskereskedelmi láncok természetesen nem kezdenek önálló mobilhálózat kiépítésébe, hanem általában összefognak egy távközlési céggel. Magyarországon a Tesco a Vodafone, a Lidl pedig a Magyar Telekom hálózatát használja. Ugyancsak nem ők gyártják a saját márkás mobiljaikat sem, hanem más termékekhez hasonlóan megrendelik azt egy ilyennel foglalkozó cégtől.
Első pillantásra azt hihetnénk, hogy a távközlési szolgáltatók nem örülnek ezeknek a próbálkozásoknak, hiszen a fapados mobilszolgáltatók az ő eszközeiket használva az ő ügyfeleiket veszik el. Csakhogy ez nem egészen így van. A kiskereskedelmi láncoknak köszönhetően ügyfélkörüket bővíteni tudják olyan előfizetőkkel, akikhez más módon aligha jutnak el. Ráadásul gondosan ügyelnek arra, hogy a fapados szolgáltatók ne menjenek túlságosan az ő tarifáik alá.
A Lidl Blue Mobilja például 33 forintos percdíjjal kínálja szolgáltatásait és az SMS is ugyanennyibe kerül. A Tesco Mobile ugyanakkor 45 forintos percdíjjal és 30 forintos SMS díjjal van jelen a piacon. Ugyanakkor a T-Mobile legolcsóbb csomagja 1950 forintos lebeszélhető előfizetéssel hálózaton belül 37 forintos percdíjért azon kívül pedig 40 forintos percdíjért telefonálhatunk. A Vodafone pedig Red díjcsomagjával 9990 forintért ad korlátlan beszélgetést és SMS küldést bármely irányba.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.