Amikor valaki okostelefon vásárlás előtt áll komoly fejtörést okoz, hogy melyik modellt is válassza. A hagyományos és rendkívül népszerű mobiltelefon márkák, mint a Nokia, a Motorola vagy az Ericsson mára eltűntek a piacról. Helyüket új gyártók foglalták el, amelyek készülékek hihetetlen választékával árasztják el a piacot. De vajon melyik készülékek a legnépszerűbbek?
A világon egyre többen és többen döntenek úgy, hogy hagyományos mobiljukat okostelefonra cserélik. A gyártók pedig egyre újabb és újabb fejlesztésekkel igyekeznek fenntartani a vevők érdeklődését. E két dolognak köszönhetően a világban sosem látott hőfokon tombol az okostelefon láz. Már a második egymást követő negyedévben kelt el több mint 300 millió darab okostelefon a világpiacon – közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató.
Az idei harmadik negyedévben 327,6 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon. Ez 25,2 százalékkal több a 2013 harmadik negyedévi 261,7 milliónál, de 8,7 százalékkal meghaladja az idei második negyedévi 301,3 millió darabos eladási értéket is. A fejlődés motorja a fejlődő országok piaca. Miközben ugyanis a fejlett, telített piacokon egyszámjegyűre csökkent az eladások növekedési üteme, a fejlődő piacokon változatlanul 30 százalék feletti mértékben növekszik a kereslet.
Rendkívül érdekes, hogy a világpiac harmadik negyedévi bővülése nem a piacvezető gyártók, a Samsung és az Apple, hanem egyértelműen a második vonalbeli gyártók eladásai növekedésének volt tulajdonítható. A korábban kevéssé ismert márkák, mint a Xiaomi, a Lenovo, az LG és a többi kisebb gyártó előretört és megkezdte a két piacvezető cég piaci részesedésének a felőrlését.
Az eladási ranglista élén azonban változatlanul a Samsung áll 78,1 millió eladott okostelefonnal, ami azonban 8,2 százalékkal kevesebb a 2013 harmadik negyedévi 85,0 milliónál, és a piaci részesedését is 23,8 százalékra szűkítette az egy évvel korábbi 32,5 százalékról. Az Apple 39,3 millió okostelefont adott el az idei harmadik negyedévben, 16,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 33,8 milliónál. Piaci részesedése azonban 12,0 százalékra csökkent 12,9 százalékról. A harmadik helyre rendkívül meglepő módon a kínai Xiaomi tört elő: 17,3 millió okostelefont adott el a harmadik negyedévben, 211,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 5,6 milliónál. Piaci részesedése 5,3 százalékra emelkedett 2,1 százalékról.
A negyedik helyezett, a Lenovo eladásai 38,0 százalékkal nőttek 12,3 millióról 16,9 millióra, piaci részesedése pedig 5,2 százalékra 4,7 százalékról. Az LG 16,8 millió okostelefont értékesített, 39,8 százalékkal többet az egy évvel korábbi 12,0 milliónál. Piaci részesedése 5,1 százalékra nőtt 4,6 százalékról. Az összes többi gyártó együttesen 159,2 millió okostelefont értékesített az idei harmadik negyedévben, 40,8 százalékkal többet a 2013 harmadik negyedévi 113,0 milliónál. Piaci részesedésük együtt 48,6 százalékra bővült 43,2 százalékról.
A jelek szerint tehát jobb, ha elkezdünk megbarátkozni a kínai okostelefon gyártók termékeivel. Az eladási számok alapján nem lehetnek annyira rosszak. Már Magyarországon is jó pár ember zsebében lapul kínai márkájú telefon és ha hinni lehet az internetes oldalakon fellelhető bejegyzéseknek, ezek az okostelefonok ugyanannyit tudnak, mint az ismertebb márkák csúcskészülékei, ám áruk jóval kedvezőbb azokénál.
Csúcskategóriás telefont szeretnél, amit ha kell kedvező feltételekkel le is cserélhetsz? Töltsd ki az alábbi űrlapot és tudj meg többet!
1
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.