Munkaadód segítene a hiteltörlesztésben? Ezt nem árt, ha tudod!

Munkaadód segítene a hiteltörlesztésben? Ezt nem árt, ha tudod!
Hirdetés
Hirdetés

Cikk2014-02-06 Frissítve: 2018-04-05
 

Komoly érdeklődést váltott ki az az elképzelés, amely szerint lehetőség van a munkáltatók számára adómentesen támogatni munkavállalóik lakáshitel törlesztését. Sok részlet azonban homályos volt ebben az ügyben. Egy nemrégiben benyújtott törvénymódosítási javaslat néhány kérdést megválaszol.

Mekkora támogatást adhat a munkahely?

A törvénymódosító javaslat a támogatás összegét változatlanul hagyná. A támogatás öt év alatt a vételár vagy az építési költség 30 százaléka, de legfeljebb 5 millió forint lehet. (Az egy munkavállalóra jutó támogatás havi szinten így legfeljebb 83 ezer forintra rúghat.) Fontos változás lehet azonban, hogy a támogatás nem csak lakásvásárlásra vagy a lakáshitelek törlesztésére lenne igényelhető, hanem a hiteltörlesztéssel kapcsolatos egyéb költségekre (például késedelmi kamat, végrehajtási költség stb.).

Kinek mekkora támogatás járhat?

Ez korábban a családtagok számától, a szobák minimális számától és az ingatlan maximális értékétől függött. Az új elképzelések szerint utóbbi paramétert már nem kéne figyelembe venni csak a családtagok és a szobák számát. Ezen túl a módosítás megfogalmazza, mi minősül lakáscélú felhasználásnak:

  • Magyarország területén található lakóingatlan tulajdonjogának és az ahhoz kapcsolódó földhasználati jognak adásvétel vagy más szerződés keretében történő megszerzése. Ide kell érteni a zártvégű lízingszerződést is.
  • Magyarország területén lévő lakás építése/építtetése.
  • Magyarország területén álló lakás/ház alapterületének legalább egy lakószobával történő bővítését eredményező növelése.
  • A lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet szerint meghatározott korszerűsítés.

Mikor adómentes a munkaadónak a támogatás?

A munkaadó csak akkor adhat adómentesen támogatást munkavállalóinak lakásvásárlásra, vagy lakáshitel törlesztésre, ha arról igazolást szerez be az Államkincstártól és a folyósító hitelintézettől – áll a módosítási javaslatban. Másrészt a banknak a közvetítésével nyújtott támogatásról és az igazolás adatairól tájékoztatnia kell a NAV-ot. Ha bank által megküldött adatok és az igazolás adatai eltérnek, vagy az igazolás nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor a támogatással kapcsolatban felmerülő közterheket a munkáltatónak kell megfizetnie.

Hogyan lehet folyósítani a támogatást?

Ezt egyelőre nem lehet tudni. A törvénymódosítás értelmében ugyanis az adópolitikáért felelős miniszternek kell rendeletben meghatároznia a munkáltatói támogatás folyamatát, az adatszolgáltatás rendjét, a banki igazolás tartalmát. Ugyancsak ebben a rendeletben fog szerepelni, ki és hogyan ellenőrzi majd valóban fennállnak-e az adómentesség feltételei.

Válaszd ki a neked legmegfelelőbb lakáshitelt és törlesztéséhez kérhetsz te is munkáltatói támogatást!

Lakáshitel kalkulátor
Spórolj akár Milliókat
Ft
Ft
év
Ft
Bankmonitor

Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb, vagy írj a jobb oldalon található „Kérdezz tőlünk” felületen! Mindenkinek válaszolunk.

Hirdetés
Hirdetés